Hoppa till innehåll

Suzumiya Haruhi no Yuuutsu

613 svar

#41 Skatan Milla

Kortare än du

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 666 inlägg
  • PlatsStockholm

Postad 28 april 2006 - 10:08

Oj oj oj, säger jag bara.
Hittade serien igår och har nu sett upp till avsnitt 04.
Wow, det verkar som om man hittat ett riktigt guldkorn.
Personerna i serien är alla klockrena och spelar med varandra på ett så otroligt bra sätt att man inte kan slita varken ögon eller öron från serien.

Avsnitt 00 var riktigt bra (trots att det fick mig att leta efter codecs då jag trodde det var fel på min då bilden var så liten ^^; ).
De fångade verkligen hela den där B-känslan som återfinns i ALLA amatör-filmer.

Sedan i avsnitt 01 när serien började på riktigt så blev det bara ännu bättre och det fortsätter bara att bli så med varje avsnitt.
Troligvis så kommer den här serien alltid att vara en riktig favorit att se flera gånger om den fortsätter med samma kvalitet som den har hållit såhär länge.

Och ja, Mikuru är moe~ som tusan.
Bunnysuit, nurse, cheerleader och i nästa maid, man får ju hela fetish-kit'et =)
Get Lost!
You wouldn't recognize a god damn vampire even if one jumped up and bit you on the end of your fucking dick!
So just get of my back...

#42 DB

Fotsoldat

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 261 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 30 april 2006 - 19:54

Jo, de "råkade" hoppa över ett avsnitt. Avsnitt 05 var riktigt dialogtungt och kommer troligtvist reda ut allt för alla utan bakgrund. Kyoani kommer än en gång med massor av snygga effekter som konturer, vidvinkelobjektiv och allmänt löjligt bra animation med massor av detaljer. Stackars Kyon får en hel del att bearbeta.

Haruhi fortsätter behandla Mikuru som sin leksak, vad mer kan man begära?

Nu när allt har retts ut så känns det som om serien kan börja på allvar. Och med tanke på hur bra "introduktionen" var så kan det bli hur bra som helst.

Sen hör det väl till att posta en bild på Mikuru:

Postad bild
Tease-moe~

Edit: Snyggt när man glömmer nämna vilket avsnitt det rörde, även om det antagligen var rätt uppenbart.
fun ^ 10 x int ^ 40 = Ir2

#43 flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 30 april 2006 - 20:03

"So moe I'm gonna die!" :P

#44 Orrin

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 041 inlägg
  • PlatsÖrebro

Postad 30 april 2006 - 20:20

Har härmed utsett Mikuru till årets moe :)

Har inte sett avsnitt 5 (3) än, men jag ska ta och ladda hem det nu.
「過去と他人は変えられないが、未来と自分は変えられる」

#45 CarrierZ

• Medlemmar
  • PipPip
  • 25 inlägg
  • PlatsStockholm

Postad 30 april 2006 - 21:47

Sitter och tittar på rawen just nu. Ska bli intressant vad som händer i detta avsnitt!

#46 Orrin

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 041 inlägg
  • PlatsÖrebro

Postad 30 april 2006 - 23:18

Har precis sett avsnitt 5 och jag börjar undra om den här serien kan ha ett avsnitt som inte är jättebra. Alla serier brukar ha åtminstonde nått avsnitt som är lite segare eller sämre en dom andra, Haruhi har verkligen inte haft det än så länge.

Som DB säger så får man en hel del förklaringar i det här avsnittet, även om dom verkligen testar ens japanska kundskaper till det yttersta (speciellt Yuki). Det kommer nog bli att titta på en textad version också den här veckan eftersom jag inte är helt säker på att jag förstod allting rätt.

#47 DB

Fotsoldat

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 261 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 30 april 2006 - 23:31

Orrin sade:

Har precis sett avsnitt 5 och jag börjar undra om den här serien kan ha ett avsnitt som inte är jättebra. Alla serier brukar ha åtminstonde nått avsnitt som är lite segare eller sämre en dom andra,
Kyoani + ypperlig källa --> tror inte det.
Grejen är att även böckerna aldrig tappar tempot utan är konstant bra. Och säg den bokserie på så många volymer som lyckas med det.

Orrin sade:

även om dom verkligen testar ens japanska kundskaper till det yttersta (speciellt Yuki).
Tro mig, jag hade problem att hänga med när Yuki höll på. Hon pratar fort, inte alltför tydligt, använder långa och ganska krångliga ord och hennes språk i sig är också ganska tekniskt och kompakt. Men då har jag fördelen av att ha läst det hela tidigare och dialogen följer boken i princip helt.

Hmm, finns ingen bild på Mikuru på den här sidan ännu...

Postad bild

#48 JockeII

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 3 625 inlägg
  • PlatsLidköping

Postad 02 maj 2006 - 20:11

Postad bild
Xbox Live ID: Hentaidesu
Playstation Network ID: Yurisuki

If you meet the Buddha, kill the Buddha. If you meet your father, kill your father. Free of everything, not bound by anything. Live your life just as it is.

#49 flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 02 maj 2006 - 20:35

DB, att du inte tog en skärmdump från när Mikuru satt där på bänken med Kyon

Casual clothes + Mikuru = moe~ * 100! =D

För övrigt lyckades dem verkligen överkasta en med information i detta avsnitt. Jag antar med full säkerhet att meningen var att man skulle känna ungefär så som Kyon gjorde efter att Yuki var klar med sitt tal, dvs bara uttrycka sig med samma "WTF?!" face som han själv hade (vet i alla fall att jag satt så framför skärmen ^^). Många tillbakaspolningar var det hur som helst :)

Isch, kommer denna serie bara att fortsätta såhär utan några som helst mediorka avsnitt? Jag börjar nästan bli rädd här :D

#50 DB

Fotsoldat

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 261 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 02 maj 2006 - 20:54

flaskis sade:

DB, att du inte tog en skärmdump från när Mikuru satt där på bänken med Kyon

Casual clothes + Mikuru = moe~ * 100! =D
Det gjorde jag ju Postad bild
Mikuru kommer alltid vara moe~ oavsett vad hon gör eller har på sig. Men i synnerhet när Haruhi våldför sig på henne.
(Precis som Eruru när någon tar henne på svansen. För att inte nämna en helt underbar scen i senaste avsnittet.)

Jag undrar hur stort manuset till Haruhi är jämfört med andra serier. Det är hursomhelst extremt mycket dialog.

#51 Orrin

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 041 inlägg
  • PlatsÖrebro

Postad 02 maj 2006 - 21:13

DB sade:

Jag undrar hur stort manuset till Haruhi är jämfört med andra serier. Det är hursomhelst extremt mycket dialog.

Vorde ganska kul att veta faktiskt med tanke på att när karaktärerna inte pratar med varandra så kommenterar ju Kyon nästan hela tiden. Tror nog att den kommer ha runt samma mängd dialog som en gemonsnitts 26 avsnitts serie, fast på sina 14 avsnitt. Det är allafall så det känns enligt mig.

Alltid trevligt med mycket dialog, särskillt när den är så underhållande som den är här.

#52 DB

Fotsoldat

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 261 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 02 maj 2006 - 21:26

Kyon kommenterar också en hel medans han pratar med de andra. Det roliga är bara att när han gör det med Haruhi så vet man aldrig riktigt hur mycket hon uppfattar av det. Ibland svarar hon på det han tänker.

Såg att det kommit lite trevliga tshirts.
Även om jag hellre skulle ha bara "Haruism" bilden. Men det går ju att vektorisera den och få den tryckt. Skulle kosta runt 200 tippar jag på. Huhm...

#53 flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 02 maj 2006 - 21:29

DB sade:

Det gjorde jag ju Postad bild
Mikuru kommer alltid vara moe~ oavsett vad hon gör eller har på sig. Men i synnerhet när Haruhi våldför sig på henne.
(Precis som Eruru när någon tar henne på svansen. För att inte nämna en helt underbar scen i senaste avsnittet.)

Ah, måste ha missat det :P

Helt OT, men när du menar senaste avsnittet av Utawarerumono, menar du fjärde avsnittet då, för där var det väl inte mycket som hände med Eruruu + svans. Hmm, jo Eruruu är nog annars en rätt så bra jämförelse med Mikuru :)

#54 Orrin

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 041 inlägg
  • PlatsÖrebro

Postad 02 maj 2006 - 22:12

Då har jag sett avsnitt 5 textat och det behövdes kan jag säga. Jag hade inte lyckats greppa alla tekniska termer. Ganska roligt att serien är inne lite på dementia genren, det gav den verkligen ett helt nytt djup. En del ämnen påminnde mig lite om Serial Experiment Lain, speciellt Gud delen.

Ska bli riktigt roligt att se hur dom har pusslat ihop all information man har fått.

#55 DB

Fotsoldat

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 261 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 02 maj 2006 - 22:28

Sa ju att Haruhi inte är som andra serier. Balansgången mellan total humor och totalt seriösa delar är intressant.

>>flaskis
OT, men avsnitt 5 tänkte jag på.
Postad bild

#56 flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 03 maj 2006 - 13:16

o.O
Trodde avsnitt 5 skulle sändas idag, men där ser man :D

Hittade en riktigt skön bild på Haruhi, är tvungen att posta den här ^^
Postad bild

Edit:

Avsnitt 5 sade:

Funderade lite över Kyons cykel som blev konfiskerad. Kan det vara så att Haruhi, utav ren besvikelse över Kyon gjorde att det hände? :)

#57 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 07 maj 2006 - 15:22

http://nekketsu.wordpress.com/2006/04/2 ... sho-desho/ :D
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#58 DB

Fotsoldat

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 261 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 07 maj 2006 - 20:33

Denna veckan är det alltså avsnitt nio.
Jag tycker Kyoani överdriver det hela lite särskilt som nästa avsnitt enligt Haruhi blir avsnitt åtta och nio är första delen av ett dubbelavsnitt. Det är nog mitt enda minimala klagomål hittills. Fast de kan ju ha några större avsikter med del hela som ramlar på plats när serien väl är klar.
Annars som vanligt ett toppenavsnitt. SOS-dan är på semester. Slutet är dock ytterligare ett bra exempel på snabba omslag i Haruhi. Kyons syster får pluspoäng för hur hon försökte smita med.

Postad bild
Kunde inte Haruhi tvingat på Mikuru en bikini?

#59 flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 07 maj 2006 - 22:00

Aaah, Mikuru! <3

Btw, hittade något lustigt (men samtidigt snyggt)

Killen är bra på att dansa :D

#60 Orrin

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 041 inlägg
  • PlatsÖrebro

Postad 07 maj 2006 - 22:26

Har inte hunnit sett avsnittet än, men det verkar lockande. Jag gillar att dom hoppar lite i tiden, men jag hoppas verkligen på att dom kommer ge en anledning till att dom gör det. Får se hur jag känner efter jag har sett avsnitt 6/9.

Flaskis: Hehe jag han var ganska duktig, men det är dom här också :)

Edit: Har tittat på avsnittet och jag håller med dig DB om att det hela känns lite överdrivet med att bryta mitt i ett dubbelavsnitt och gå tillbaka till avsnitt 8. Förövrigt var avsnittet bra, Mikuru fanservice som vanligt (syns kanske på DBs bilder). Haruhi var ganska snäll mot Mikuru för omväxlings skull, allafall om man jämnför med en del tidigare avsnitt.

Haruhi levererar precis som förväntat underhållning av högsta klass den här veckan också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar