Hoppa till innehåll

Hjälp mig komma på vad det här är för anime!

• Du kan inte svara i detta ämne
635 svar

#621 MrDoppis

• Medlemmar
  • PipPip
  • 32 inlägg

Postad 14 december 2011 - 22:57

Se inläggVoffe skrev den 14 december 2011 - 22:55:

Scryed?

Kände igen namnet direkt! Där har vi den :) Man bugar och bockar <3

#622 ki0n

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 11 inlägg
  • Platseh stockholme

Postad 23 december 2011 - 09:24

Nu har jag läst vad jag trodde var alla sidor, men ack så var de 20 kvar.. ^^ iaf, folk verkar ju vara rätt grymma här och jag hoppas jag kan få hjälp med att hitta en anime jag tittade på för ett par år sen men som jag nu glömt vad den heter.

genre:action/superpowers o lite drama ofc ;) "main-karaktären" som jag vill minnas ha samma namn som anime`n (jag får bara upp Hokaru, Hakuro osv osv osv) google ger mig inga svar..

Beskrivning av anime`n : det verkar som att det finns massa special powers och att main-char är "the chosen one" och har den starkaste powern av alla. själva powern har en sybol (liknande en cursed seal från Naruto. ) och sitter på olika ställen på folk, vissa har den i handen, andra på bröstet som "main" har jag för mig.

Jag såg bara ett par avsnitt av den och har för mig han lallade omkring med kanske sin bror och syster...

eny help? :) tack på förhand.

#623 Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 061 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 23 december 2011 - 21:43

Har du mer specifik info om serien?
Typ, hur gammal är den? Var den i bredbild?
Fanns det en handling? Var utspelar den sig?
Var det en typisk serie av genren shounen? Hade den någon turnering eller liknande?
Hur gammal är huvudkaraktären? Hur ser han/hon ut?
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista ~ Mangalista ~

#624 Hardan

• Medlemmar
  • PipPip
  • 121 inlägg
  • PlatsVästerås

Postad 24 december 2011 - 02:08

Kan det vara Chrono Crusade?

http://markusruth.se - uppdaterar något snart :[

#625 ki0n

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 11 inlägg
  • Platseh stockholme

Postad 25 december 2011 - 16:20

nä inte "

Chrono Crusade"

Men den borde vara relativt ny, säker gjord på 2000-talet iaf.

Mainchar är ung (kanske 20 bast) och dom han var med var nog i samma ålder.
Svårt att säga vart den utspelar sig, men dom ska ha fightas vid nått tempel kanske.
De var nånting om en vapentransport också, de fanns nått speciellt vapen där som nån ville ha.
Kommer fan inte ihåg hur nån av dom såg ut, mainchar var säkert lite biffig.

Sen "Voffe" pratar du om Widescreen eller? ^^

Vet heller inte vem "

genren shounen

" är så svårt att koppla till honom.
Handlingen har jag beskrivit så gott jag kan i tidigare inlägg.
De blev kanske inte så mycket ny info men hoppas de hjälper någon! :)

Tack igen och för att ni försöker :) det uppskattas som bara den!

ja o god äcklig jul o fortsättningsskit...

Jaha VOFFE! läste fel och misstolkade "

genren shounen" och ja det stämmer, det är en typisk sådan ;)

#626 Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 061 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 25 december 2011 - 16:49

Se inläggki0n skrev den 25 december 2011 - 16:20:

Sen "Voffe" pratar du om Widescreen eller? ^^

Ja.

Jag kan bara säga att jag kommer att tänka på Jyuushin Enbu: Hero Tales, men huvudkaraktären har varken märket på bröstet eller heter samma som titelnamnet, såatteh... javenne. :V
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista ~ Mangalista ~

#627 ki0n

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 11 inlägg
  • Platseh stockholme

Postad 25 december 2011 - 17:00

Märket var visst på höger axel..... så JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHHHHAHHHHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du e bäst voffe, tack som faaaan. lalalalaa :)

"Hagun" var de visst jag försökte få fram innan :)

#628 Seyokah

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 13 januari 2012 - 22:10

Hej hej.. Blev precis medlem här för detta är nog stället att fråga på om jag någonsin vill hitta en film jag såg för ett tag sedan på antingen tv1000, Showtime eller Silver 2009 eller 2010. Var på japanska med text tror jag.

Minns inte så mycket om filmen så jag minns inte vad den heter men vill se den igen så here goes nothing, Fanns ett stort träd(eller en annan växt) som det bodde typ indian liknande folk och över eller
under växten bodde det annat folk. En tjej av folket som bor i/på trädet/växten vill ta sig ner eller upp.

Vet att det inte är så jätte bra info men har man kasst minne så har man.

#629 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 13 januari 2012 - 23:06

Se inläggSeyokah skrev den 13 januari 2012 - 22:10:

Hej hej.. Blev precis medlem här för detta är nog stället att fråga på om jag någonsin vill hitta en film jag såg för ett tag sedan på antingen tv1000, Showtime eller Silver 2009 eller 2010. Var på japanska med text tror jag.

Minns inte så mycket om filmen så jag minns inte vad den heter men vill se den igen så here goes nothing, Fanns ett stort träd(eller en annan växt) som det bodde typ indian liknande folk och över eller
under växten bodde det annat folk. En tjej av folket som bor i/på trädet/växten vill ta sig ner eller upp.

Vet att det inte är så jätte bra info men har man kasst minne så har man.
Tja, mig får det att tänka på den franska datoranimerade filmen Kaena... som jag inte har sett eftersom jag i princip bara ser japansk tecknad film.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#630 Seyokah

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 13 januari 2012 - 23:17

Det var den.. Får tacka så mycket. Minndes inte om den va japansk eller inte eller om det kan klassas som anime men trodde att nån skulle kunna veta vad d va och det gjorde ju du :D

#631 hajilovah

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 09 februari 2012 - 12:48

Någon som vet vad det här kommer ifrån för anime?

http://www.chromethe...shot/308710.jpg

#632 Klona

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 015 inlägg
  • PlatsI den andra delen av Köping

Postad 09 februari 2012 - 12:53

Kan tyvärr inte hjälpa dig då jag bara får upp 403 forbidden istället för en bild.
Nå? Vad skulle du ha gjort?
Min animélista

#633 Volbla

Fysikstudent

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 807 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 09 februari 2012 - 13:01

Sidan verkar inte tillåta direktlänkar, men jag tror jag hittade bilden du menar i alla fall. I så fall är det tyvärr inte från någon anime alls. Det är en orginalbild av någon som kallar sig ogipote.

http://danbooru.donm...ex?tags=ogipote

#634 hajilovah

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 09 februari 2012 - 16:31

Se inläggVolbla skrev den 09 februari 2012 - 13:01:

Sidan verkar inte tillåta direktlänkar, men jag tror jag hittade bilden du menar i alla fall. I så fall är det tyvärr inte från någon anime alls. Det är en orginalbild av någon som kallar sig ogipote.

http://danbooru.donm...ex?tags=ogipote

Åh vad synd, hon var väldigt söt! >_<

#635 hall0nkaka

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 04 maj 2012 - 23:45

Hej! Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att hitta en gammal film jag letar efter!
Det handlar om en liten flicka som bor i ett slott (tror jag) och sen vet jag inte... Hennes styvmor gillade inte henne tror jag. Jag kommer ihåg att hennes storasyster eller något skulle måla, hon var ute på en äng och hon hade stafli och så och sedan sa hon till den lilla flickan att springa tillbaka till slottet och hämta hennes blåa färg (den var tydligen bäst eller något sådant) och hon sprang och sprang, men jag tror hon ramlade...
Snälla säg att någon vet vad jag pratar om!

Hej! Jag undrar om det är någon som skulle kunna hjälpa mig att

hitta

en gammal film jag letar efter!

Det handlar om en liten flicka som bor i ett slott (tror jag) och sen vet jag inte... Hennes styvmor gillade inte henne tror jag. Jag kommer ihåg att hennes storasyster eller något skulle måla, hon var ute på en äng och hon hade stafli och så och sedan sa hon till den lilla flickan att springa tillbaka till slottet och hämta hennes blåa färg (den var tydligen bäst eller något sådant) och hon sprang och sprang, men jag tror hon ramlade...

Snälla säg att någon vet vad jag pratar om!

Ändrat av Sceleris, 04 maj 2012 - 23:59.
Ett inlägg i en tråd räcker.

#636 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 05 maj 2012 - 16:19

hall0nkaka:

Se inläggLasse_Kroner skrev den 26 november 2006 - 01:12:

För att hjälpa oss hjälpa er så uppmanar jag till att ge så många detaljer som ni kan. Var såg ni det ni letar? På svensk TV? På spansk TV? På brittisk TV? På svensk köpvideo? På tysk hyrvideo? Nedladdad engelsk fansub eller importerad DVD? När såg ni det? Hur gammalt såg verket ut att vara? Vilket språk såg ni det på? Textat eller dubbat? Var det något i design eller animation eller musik eller handling som påminde om något annat?

Ge gärna så många detaljer från berättelsen som möjligt, men om ni tror att det är spoilers så måste ni använda spoiler-taggen.

(Tips: Om det är något som getts ut eller visats i Sverige i er barndom så är chansen stor att det finns på Iggy Drougges lista över animéutgåvor i Sverige.)

"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar