Sceleris sade:
Skumma drömmar
Skapat av bortflugenkossa, 08 jan 2007 21:31
51 svar
Postad 17 augusti 2010 - 13:12
jag minns fiskespön och ordvitsen "ska du ha spö?"
Postad 17 augusti 2010 - 15:55
Jag har drömde en gång att Sceleris var någon form av robotpilot i ett stort krig, där han i sin lila hamnade i närstrid i luften med en kvinnlig pilot i en grön robot över någon djup skog/djungel. Striden slutade oavgjort och båda kraschlandade i ödemarken. De hjälptes åt för att hitta tillbaka till civilisationen, och när de kom fram var kriget över och de gifte sig.
"The great thing about Golgo 13 is that it's not even introspective, there is no excuse given for his behaviour. He's just like, a dick."
Anime World Order
Fast Karate For The Gentleman
Lyssna på Animéradion
Anime World Order
Fast Karate For The Gentleman
Lyssna på Animéradion
Postad 17 augusti 2010 - 16:04
doppler sade:
Jag har drömde en gång att Sceleris var någon form av robotpilot i ett stort krig, där han i sin lila hamnade i närstrid i luften med en kvinnlig pilot i en grön robot över någon djup skog/djungel. Striden slutade oavgjort och båda kraschlandade i ödemarken. De hjälptes åt för att hitta tillbaka till civilisationen, och när de kom fram var kriget över och de gifte sig.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."
[ Avatar | Min animélista ]
Postad 17 augusti 2010 - 16:13
I en dröm inatt satt jag och funderade på vilka One Piece-karaktärer som var underskattade och bortglömda, och de första som kom upp var Tsukasa och Miyuki. I drömmens version av One Piece var de båda med i Stråhattsklanen, och Miyukis angstiga förflutna var att hon nästan hade fått ögonen helt söndertrampad av ligister. Båda hade beslutsamma blickar och virvlande auror när det var dags för strid.
Bettet från Lucky Star-myggan kliar visst än.
Bettet från Lucky Star-myggan kliar visst än.
Postad 03 maj 2011 - 12:28
Inatt drömde jag om att jag och några barndomskamrater var tvungna att gå till ett skogsparti en bit från där jag bor, för att där fanns det en magisk flicka som skulle göra så att Totoro slutade existera! Den magiska flickan var jättesnabb, och min håv rådde inte på henne.
Postad 12 september 2011 - 18:47
Drömde att jag var med och målade en serie, var mysigt och kändes lättare än det kanske är på riktigt
Postad 12 september 2011 - 21:34
Fick du måla på dator eller för hand?
Postad 26 december 2011 - 13:19
Jag brukar drömma om att jag gör "Rasengan" på folk :P
"Hadouken" brukar även förekomma ^^
För övrigt undrar jag vad fan ni gör på era dagar för att drömma såna skumma drömmar, haha :D
"Hadouken" brukar även förekomma ^^
För övrigt undrar jag vad fan ni gör på era dagar för att drömma såna skumma drömmar, haha :D
Postad 27 december 2011 - 23:43
Det är ju i våra drömmar som vi kompenserar för våra annars så tråkiga liv!
Postad 08 januari 2012 - 19:28
När jag sov middag igår så hann jag drömma lite om flickor som styr mecha. Det var en värld där man verkade gräva fram uråldrig mecha (i Gundam-storlek) för något slags krig. Såg en syn av en pilottjej som körde motorcykel på en väg som gick längs en klippvägg vid ett hav, och längre ut i havet, i bakgrunden, var en enorm klippa som stack upp ur havet kanske 100 meter eller så, och medan motorcyklisten körde så började klippan spricka sönder i toppen och blotta ett stort robotansikte som tillhörde en enorm mecha formad något som en drake. Motorcyklistens passagerare, typ en rookie-pilot, visste inte vad det var, men det visste tjejen som körde... "Den vaknar...!"
"Konstnärs" tolkning.
"Konstnärs" tolkning.
Spoiler
Postad 08 januari 2012 - 19:45
Sceleris skrev den 08 januari 2012 - 19:28:
När jag sov middag igår så hann jag drömma lite om flickor som styr mecha. Det var en värld där man verkade gräva fram uråldrig mecha (i Gundam-storlek) för något slags krig. Såg en syn av en pilottjej som körde motorcykel på en väg som gick längs en klippvägg vid ett hav, och längre ut i havet, i bakgrunden, var en enorm klippa som stack upp ur havet kanske 100 meter eller så, och medan motorcyklisten körde så började klippan spricka sönder i toppen och blotta ett stort robotansikte som tillhörde en enorm mecha formad något som en drake. Motorcyklistens passagerare, typ en rookie-pilot, visste inte vad det var, men det visste tjejen som körde... "Den vaknar...!"
"Konstnärs" tolkning.
"Konstnärs" tolkning.
Spoiler
Måste bara fråga - drömmer ni det tecknat eller realistiskt? Alltså vid sådana "anime drömmar" som ovan. Gällande diskussionen ifråga har jag aldrig tills minnes drömt en anime dröm även om jag älskar anime. Vet inte om det är sorligt eller något jag borde vara glad över.. jag föredrar att inte drömma (dvs komma ihåg drömmen efter att man vaknat).
Fö, Sceleris, så lät det där rätt badass. Skulle definitivt se på den anime serien. ;)
Postad 08 januari 2012 - 22:15
Jag tror inte att just den drömmen var en dröm "om verkligheten", utan faktiskt en dröm "om en animé", alltså som om det var ett verk som gick att se, så där var det nog i animéstil.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar