Hoppa till innehåll

Lucky Star

• Du kan inte svara i detta ämne
146 svar

#41 Exxus

Stamgäst

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 534 inlägg

Postad 17 april 2007 - 16:03

Härligt avsnitt, kan inte komma på något negativt om serien.Det är bara att njuta av den. B)
"You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding. " Gutts

#42 flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 17 april 2007 - 16:04

Meatrose sade:

Snabb fråga... är [a.f.k.] AFK på riktigt, eller har jag missat något?
De är f.ö rätt så mediokra, så jag vet inte om man väntar på något gott precis ;p *host* moe~ betyder inte "turn-ons" *host*

#43 JockeII

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 3 625 inlägg
  • PlatsLidköping

Postad 17 april 2007 - 16:30

flaskis sade:

Meatrose sade:

Snabb fråga... är [a.f.k.] AFK på riktigt, eller har jag missat något?
De är f.ö rätt så mediokra, så jag vet inte om man väntar på något gott precis ;p *host* moe~ betyder inte "turn-ons" *host*

Lol jag tänkte också på det när jag såg deras release av Haruhi, så störande. Det blir bara dumt när fansubbare ska försöka förengelska ord som inte går att förengelska.
Xbox Live ID: Hentaidesu
Playstation Network ID: Yurisuki

If you meet the Buddha, kill the Buddha. If you meet your father, kill your father. Free of everything, not bound by anything. Live your life just as it is.

#44 Meatrose

Antihjälte

• Team Anime.se
  • PipPipPipPip
  • 1 759 inlägg
  • PlatsArea 11

Postad 18 april 2007 - 22:11

Nåväl... pallade inte vänta längre på att [a.f.k.] skulle komma tillbaka till sina keyboards och subba ep 2, så tog LC's istället. Anyhow, tyckte att det här avsnittet var betydligt bättre än det första iaf. Bättre som sagt, men är fortfarande lite små-skeptisk. :rolleyes:

Går åt rätt håll iaf ^^
"That is why we must embrace carnage. In order to not waste the blood that has already been shed we have no choice but to shed even more."
- Lelouch vi Britannia

Meatrose's Anime List

#45 Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 21 april 2007 - 08:28

För de som (precis som jag) inte fattar ett dyft av humorn i serien finns en trivia-sida på ANN. Själva serien ger jag inte mycket för. Animeintern humor är inte min grej.

Det enda jag hittills gillar är 00:56 - 01:21. Helt OK fart på introt där.
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#46 Zirius

• Medlemmar
  • PipPip
  • 36 inlägg
  • PlatsKarlstad (nästan)

Postad 26 april 2007 - 23:33

Serien är inte riktigt min stil. Gillar inte sketch upplägget. Sånt fungerar i manga men blir inte lika bra i anime. Att serien sedan ser ytterst billig ut gör ju inte saken bättre.

Det enda som gör att jag fortsätter att titta är introt, Konata och förståss Lucky Channel! XD

Avsnitt 3

#47 Exxus

Stamgäst

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 534 inlägg

Postad 27 april 2007 - 11:53

Återigen så har Lucky Star lyckats att leverera, avsnitt 3 var minst lika bra som dem tidigare.

Den del som jag nog gillar bäst är i slutet med tjejen-med-långa-ärmar? (namnet har man glömt naturligtvis)
"You're right, we are mortal and fragile. But even if we are tortured or wounded, we'll fight to survive. You should feel the pain we feel and understand. I am the messenger that will deliver you to that pain and understanding. " Gutts

#48 soleher

Stamgäst

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 916 inlägg
  • PlatsOskarshamn

Postad 27 april 2007 - 12:23

Ja, Akira från Lucky Channel är min favorit. :)

#49 Mikos_swe

• Medlemmar
  • PipPip
  • 92 inlägg

Postad 27 april 2007 - 13:40

Exxus sade:

Återigen så har Lucky Star lyckats att leverera, avsnitt 3 var minst lika bra som dem tidigare.

Den del som jag nog gillar bäst är i slutet med tjejen-med-långa-ärmar? (namnet har man glömt naturligtvis)
Menaru Akira Kogami, som e värsta skitzo? :D
It wasn't a rock, It was a ROCK LOBSTER! Q(O.o)9
Anime : One Piece, Lucky Star, Clannad, Blood+
Manga : Gto, Bleach, Naruto, FMA, Air Gear, Blood+

#50 Exxus

Stamgäst

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 534 inlägg

Postad 27 april 2007 - 13:46

Mikos_swe sade:

Exxus sade:

Menaru Akira Kogami, som e värsta skitzo? :D

Aa, riktigt skön typ B)

#51 Hikari no Hohenheim

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 051 inlägg
  • PlatsÖsmo - en station från världens ände

Postad 28 april 2007 - 21:23

Sett avsnitt två och tre nu. Serien håller fortfarande samma härliga standard. Konata växer på mig mer och mer...

Angående A.F.K.-subben måste jag nämna att de gör ett utomordentligt jobb. Till skillnad från många andra subbare, som ofta översätter termer rakt av, gör en ordentlig översättning som passar det engelska språket. Jag ser inget direkt fel på termen Turn-Ons; hur översätter man egentligen Moe~? Men nåväl, det är väl en smaksak antar jag. De har i alla fall kvar suffixen.

#52 Skatan Milla

Kortare än du

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 666 inlägg
  • PlatsStockholm

Postad 29 april 2007 - 13:26

Cromartie High parodi, den här serien har allt.
Get Lost!
You wouldn't recognize a god damn vampire even if one jumped up and bit you on the end of your fucking dick!
So just get of my back...

#53 kakan

Veteran

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 2 496 inlägg
  • PlatsStockholm - Haninge

Postad 29 april 2007 - 14:08

Skatan Milla sade:

Cromartie High parodi, den här serien har allt.

<3

Jag älskar serien, den blir bara bättre för varje avsnitt som går. Har inte hittat något minus med Lucky Star än så länge, den är helmys. :3
Mathematical!

#54 Klibbnisse

Väderballong

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 2 159 inlägg
  • PlatsOtakuland

Postad 03 maj 2007 - 12:15

Jag har inte sett den ännu, men jag har läst mycket om den. Kollat referenser, OP/ED och massor av annat kul. Jag kan slå vad om att jag kommer älska serien, men jag kommer inte se den förrän den kommit en bra bit... man vill ju inte vänta en vecka mellan varje avsnitt...

KyoAni - GOGOGO!
Jag har en lampa. Den symboliserar min utstrålning — notera att den faktiskt är släckt.

Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!

#55 Meatrose

Antihjälte

• Team Anime.se
  • PipPipPipPip
  • 1 759 inlägg
  • PlatsArea 11

Postad 03 maj 2007 - 17:03

Gillade att det var lite av ett referens-maraton till KyoAni's egna serier i episod 4. Måste faktiskt erkänna att jag inte tycker att serien är fullt så pissusel som jag tyckte efter första avsnittet längre. It's growing on me... =)
"That is why we must embrace carnage. In order to not waste the blood that has already been shed we have no choice but to shed even more."
- Lelouch vi Britannia

Meatrose's Anime List

#56 Magnus N

• Medlemmar
  • PipPip
  • 447 inlägg
  • PlatsSkåne

Postad 09 maj 2007 - 19:12

Ep 5

Manga: Berserk, GetBackers, Bleach
Anime: Hell Teacher Nube, Bleach, Master of Epic, Hellsing OVA, Special A, Code Geass S2, Macross Frontier, Itazura na Kiss, Toshokan Sensou, Golgo 13

#57 Blå

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 832 inlägg
  • PlatsStockholm/Väsby

Postad 09 maj 2007 - 19:25

Magnus N sade:

Ep 5

EP 5

#58 Meatrose

Antihjälte

• Team Anime.se
  • PipPipPipPip
  • 1 759 inlägg
  • PlatsArea 11

Postad 09 maj 2007 - 21:47

Gillade avsnittet ordentligt. Har gått från att ha varit besviken på KyoAni för att de "spiller tid på skit" till att sitta genom hela episoderna med ett leende på läpparna. <3 Kona

Lucky Star - 05

- Lelouch vi Britannia

Meatrose's Anime List

#59 Timotei

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 500 inlägg
  • PlatsTokyo tokkyo kyoka-kyoku kyou kyuukyo kyoka kyakka

Postad 09 maj 2007 - 22:22

Håller med ovanstående om avsnitt 5.

Den här serien är riktigt bra och fortsätter att överraska med sina sköna refenreser och skämt.

#60 Meatrose

Antihjälte

• Team Anime.se
  • PipPipPipPip
  • 1 759 inlägg
  • PlatsArea 11

Postad 09 maj 2007 - 23:17

Japp, deras små hintar till egna serier är rätt kul. De dyker upp i massor också. Hur många Bonta-kuns har inte varit med? Haruhi-gliringarna kommer rätt tätt de med.
- Lelouch vi Britannia

Meatrose's Anime List

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar