Hoppa till innehåll

Var inhandlar jag anime? [Länkar]

98 svar

#81 fyfanfarli

• Medlemmar
  • PipPip
  • 40 inlägg

Postad 23 december 2010 - 10:34

Se inläggKlibbnisse skrev den 22 december 2010 - 09:19:

Det allra smidigaste tror jag skulle vara om du skaffade dig en regionsfri DVD-spelare, vet inte hur det är nu för tiden, men förr kunde man ändra ändra regionskodningen på vissa DVD-spelare efter eget behag (samt ställa in 0, för regionsfritt) genom en serie knapptryckningar på fjärrkontrollen =D

Snabbgooglade lite, fann den här sidan som en bit ner länkar till sajter som hanterar "lås-upp-koder" för dvd-spelare: http://www.moneysavi...ping/dvd-unlock

Tusen tack för hjälpen Klibbnisse, jag hade hoppats att slippa köpa ny utrustning då jag precis inhandlat TV och ps3 (som jag trodde skulle funka eftersom jag inte tänkte till mer än en gång), men vafan, lika bra o smälla på antar jag :)
Bra skit: Cross Game, Ergo proxy, TTGL, Major, Nodame Cantabile, Samurai Champloo, GTO.

#82 Sanctuary

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 16 inlägg

Postad 10 januari 2011 - 19:05

www.serieborsen.se

Går utmärkt att besöka i Linköping, affären ligger vid brandstationen. Stort sortiment manga och serier och anime!

En fin affär som koncentrerar sig mest på manga men har även dvd och har bra kontakter att ta hem allt i animeväg. En affär som bör nämnas enbart för respekten också.

#83 Ecchi-Sama

• Medlemmar
  • PipPip
  • 81 inlägg
  • PlatsBorlänge

Postad 25 mars 2011 - 11:45

webhallen kan vi ta bort
dem ta inte hem nå mer anime (dem håller på rensa ut)
MyAnimeList MyFigurCollection
Ps3 - Ze66oX

Don't marry an A-cup or you'll go to jail.

#84 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 25 mars 2011 - 23:58

Tack för korrektionen.

Den som är lite fyndsugen kan kolla om de har något intressant:
Vårstädning
Lagerrensning

Många grejer kring tjugolappen.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#85 Thai

• Medlemmar
  • PipPip
  • 25 inlägg
  • PlatsVasa, Finland

Postad 26 mars 2011 - 08:26

Se inläggSceleris skrev den 25 mars 2011 - 23:58:

Tack för korrektionen.

Den som är lite fyndsugen kan kolla om de har något intressant:
Vårstädning
Lagerrensning

Många grejer kring tjugolappen.

Jag ser att dom fortfarande inte fraktar till Finland. Snyfft, snyfft. :(

#86 Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 13 maj 2011 - 11:46

Frakten på PlanetAxel (före detta AxelMusic) kostar 99 cent hela sommaren.

BD
DVD
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#87 wilfried

Gubbe

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 038 inlägg
  • PlatsSkåne-land

Postad 25 maj 2011 - 09:03

40% rabatt på funimation titlar hos rightstuf (tom 26/5)
No sappy lines allowed! | Animelista | Mangalista | Figurer
No "my, my, my's" allowed!
No "hee-hee-hee's" allowed either!
Not allowed! Not allowed!

#88 Volbla

Fysikstudent

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 807 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 23 september 2011 - 16:37

dvdboxoffice.com verkar inte finnas längre.

Jag vill också gärna lägga till brittiska amazon (amazon.co.uk). De erbjuder gratis frakt till Sverige om man gör en bestälning på mer än 25 pund.

#89 Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 23 september 2011 - 16:44

Se inläggVolbla skrev den 23 september 2011 - 16:37:

dvdboxoffice.com verkar inte finnas längre.
Jag vill också gärna lägga till brittiska amazon (amazon.co.uk).
Ändrat.
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#90 Volbla

Fysikstudent

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 807 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 23 september 2011 - 17:00

Å, jag glömde. Jag har också en fråga.

Varför är Haibane Renmei så dyr? :unhappy:

#91 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 23 september 2011 - 17:08

Se inläggVolbla skrev den 23 september 2011 - 17:00:

Varför är Haibane Renmei så dyr? :unhappy:
Den är väl out-of-print. Det brukar bli så då. Funimation ska väl ha köpt upp licensen härom året, men de verkar inte ha släppt den ännu...

Om du myyyycket vill ha den så kanske jag kan sälja dig boxen jag köpte av Negi... men jag vet inte. :V

#92 Venoz

• Medlemmar
  • PipPip
  • 61 inlägg

Postad 06 januari 2012 - 07:01

När serierna slutar produceras, då går priserna upp väldigt snabbt. Jag var försen med Ouran High School på BluRay, liksom Kamichu tyvvär.

I vilket fall som helst, medan detta redan har nämnts så rekommenderar jag extremt mycket Planetaxel (Axelmusic). Jag har beställt ett femtiotal gånger där, och varenda gång jag haft problem så har folket där hjälpt mig. När jag beställde en serie och upptäckte att omslaget var lite skadat, skickade Planetaxel ett helt nytt exemplar och sa åt mig att jag kunde behålla den trasiga. När jag hade problem med en eller två DVD skivor som inte gick att läsa, skickade de nya skivor utan problem. När DVD fodralen hade gått sönder, skickade företaget nya på momangen. De kommunicerar med kunden, det garanterar jag baserat på min erfarenhet.

Deras service personal svarade snabbt och proffesionellt, och jag har faktiskt bara beröm att ge butiken. Det enda som är en aningen tråkigt är att de inte säljer all anime, men det är knappast realistiskt.

Jag handlar faktiskt nästan enbart därifrån nu för tiden - priserna är nästan alltid bland de bästa och man behöver inte oroa sig för tullavgifter då de skickar produkterna inom EU. Leveranstiden brukar inte vara lång, det längsta jag behövde vänta var nog tre veckor, och det minsta fem dagar. Jag tror det är tyldligt vid det här laget, men jag kan inte rekommendera företaget tillräckligt. Även om de inte alltid är billigaste så är deras kundservice mer än värt det extra man lägger ut.

#93 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 06 januari 2012 - 12:44

Oho, jag har handlat från Axel sedan 2004, och nog har jag fått några kantstötta filmer, men jag har alltid tänkt att det inte varit värt mödan eftersom jag säkert skulle behöva skicka tillbaka artiklarna... men nu börjar jag ju ångra mig lite! :o Åtminstone så ångrar jag att jag inte klagade på att de skickade Cowboy Bebop: Remix volym 2 utan pappfodral, vilket de andra hade. Det ser så dumt ut i hyllan.

#94 Klona

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 015 inlägg
  • PlatsI den andra delen av Köping

Postad 06 januari 2012 - 14:45

Fick hem Fullmetal Alchemist:brotherhood vol 1 igår som var skada både så att det inte låser sig på den över sidan av fodralet och sen hade plasten på ryggen/baksidan blivit uppriven. Funderade om jag skulle prata med dem om det men nu är jag övertygad att göra det efter ha läst ditt inlägg Venoz, tack!
Nå? Vad skulle du ha gjort?
Min animélista

#95 Ebhen

• Medlemmar
  • PipPip
  • 172 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 13 april 2012 - 00:13

Är det nån som har erfarenhet av att handla här eller har koll på företaget?

[länk borttagen]

Ändrat av Sceleris, 13 april 2012 - 23:27.
Bootlegförsäljare.

"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#96 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 13 april 2012 - 23:38

Se inläggEbhen skrev den 13 april 2012 - 00:13:

Är det nån som har erfarenhet av att handla här eller har koll på företaget?
Har inte hört talas om dem förut, men det där är bara bootlegprodukter, det vill du inte ha. Förutom att det är otrevligt att ge pengar åt kriminella (det sägs till och med att bootlegföretagen, de som trycker upp filmerna, ofta drivs av kinesisk maffia) istället för företagen som gör det lagligt, så är det rysligt dålig kvalitet. Sailor Moons 200 avsnitt och 3 filmer på 9 DVD, till exempel, det är störtlöjligt. Inget seriöst bolag trycker in så mycket video på en skiva, det är kanske en tredjedel av vad som krävs för att det inte ska se helt blockigt och dåligt ut. Dessutom har piraterna bara laddat ner fansubbar och bränt ut.

Nej, hellre då att du laddar ner grejerna gratis och bränner ut DVD själv. :P

Kännetecken på olaglig animé: alldeles för mycket video per skiva (redan 6-8 avsnitt är i överkant), regionsfri DVD, "för bra för att vara sant"-pris och kinesisk textning. (Det finns f.ö. massor av bootleganimé på auktionssajter, så det är inte bara nya webbutiker man ska akta sig för.)

#97 Ebhen

• Medlemmar
  • PipPip
  • 172 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 14 april 2012 - 01:07

Jag blev lite misstänksam efter att ha snokat runt lite där och sett att de har flera serier på DVD till försäljning som hade sista avsnittet härom veckan i Japan. Tex. Another och Amagami SS+ mfl. :blank: Dessutom så var det lite märkliga frontbilder på en del serier... Så jag började dra öronen åt mig rätt fort där.

Det som var läskigast var att länken jag fick till sidan finns på Amazons hemsida under produktsidan för K-on! Undrar om Amazon vet om att de faktiskt gör reklam för en piratförsäljare? Eller de kanske inte bryr sig sålänge folk betalar...
"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#98 Kidaw

• Medlemmar
  • PipPip
  • 44 inlägg

Postad 14 april 2012 - 21:37

Funderar på att köpa Baccano från AxelMusic men vet lite om sidan. Finns det någon här som har andvänt den tidigare och är den säker?

#99 Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 527 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 14 april 2012 - 22:08

AxelMusic, eller PlanetAxel som de numera heter, är helt seriösa, helt säkra och helt bra, jag har handlat från dem i snart åtta år. :3 Köpte faktiskt Baccano av dem jag också.

Se även Venoz inlägg.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar