Som de flesta förhoppningsvis vet så har vi lämnat 2007 bakom oss, och vad passar väl då bättre än en utvärdering av det gångna årets animeskörd?
De bästa prestationerna ska belönas och det i ett flertal olika kategorier i vilka man som forumist har tre röster att disponera. #1 tilldelas 3 poäng, #2 tilldelas 2 poäng och #3 tilldelas 1 poäng. Röstar gör man i Vallokalen som slår upp portarna måndagen den 28:e januari och håller öppet, dygnet runt, till och med Alla Hjärtans Dag (14:e februari). Har ni någon serie från 2007 som ni har tänkt se så finns det tid till både det samt till att fundera över hur man ska rösta. Naturligtvis kommer resultaten presenteras, och förhoppningsvis kan dessa stimulera besökare och forumister till att se något som de kanske försakat under året?
För att en titel ska få vara med och tävla så måste den uppfylla diverse krav. Minst hälften av innehållet måste ligga inom ramarna för animeåret 2007. För tävlande i den mest prestigefulla av kategorier, Bästa Anime, ställs dessutom kravet att serien har gått klart. För ytterligare information om dessa regler och krav hänvisar jag till den översta posten i Vallokalen där bland annat "Regler/Krav" står att finna i grön text.
Så var det med det. Det återstår inte mycket mer än att presentera just kategorierna:
Bästa Komik
Rösta på de tre titlar som enligt dig var roligast, oavsett genretillhörighet.
Bästa Action
Rösta på de tre titlar som enligt dig innehöll bäst action.
Bästa Drama/Romantik
Rösta på de tre titlar som enligt dig bjöd på bäst drama/romantik.
Bästa Handling
Rösta på de tre titlar vars handling tilltalade dig bäst.
Bästa Manliga Karaktär
Rösta på de tre manliga karaktärerna du gillade bäst.
Bästa Kvinnliga Karaktär
Rösta på de tre kvinnliga karaktärerna du gillade bäst.
Bästa Röstskådespelare
Rösta på de tre röstskådespelare som enligt dig har presterat bäst.
Bästa OP/ED
Rösta på de tre serier som bjudit på bäst OP och/eller ED. Du får naturligtvis rösta på ett specifikt OP eller ED till den aktuella serien, men det är serien som tilldelas poäng.
Bästa Visuella Prestation
Rösta på de tre titlar som enligt dig presterade bäst rent visuellt.
Bästa Produktion & Regi
Rösta på de tre titlar som i dina ögon bjöd på bäst produktion och regi.
Bästa Studio
Rösta på de tre studios som enligt dig har producerat bäst material under året.
Bästa Ljudspår
Rösta på de tre titlar som bjöd på bäst musik (OBS, ej OP/ED)
Bästa Karaktärsdesign
Rösta på de tre titlar vars karaktärer stoltserade med bäst design.
Bästa Anime
Rösta på de tre bästa titlarna från 2007!
Därmed blåser jag igång Anime.se Anime Awards 2007! Hugg tag i något kallt och gott att dricka. Luta dig sedan tillbaka och rannsaka ditt inre. Mycket nöje, och jag hoppas att ni alla har haft en lika angenäm start på det nya året som jag.
Att registrera sig på forumet är lika lätt som det är snabbt avklarat. Både du och dina åsikter om animeåret 2007 är hjärtligt välkomna.

Detta ämne är stängt