Hoppa till innehåll

rensning

• Logga in för att svara
7 svar

#1 dengo

dengo

Forumets Dango

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 626 inlägg
  • PlatsSweden

Postad 25 augusti 2008 - 16:31

hmm, how to begin...
Precis som en del andra så slutade jag var aktiv då det kändes att anime.se blev allt mindre ett forum för anime-"folk" och alltmer ett hak för de som hade för lite att göra (aka trådspammers). Anime-intresset känns har blivit mer som ett bi-intresse, även om det finns många trådar som handlar om anime.

Det är klart socialt liv inte ska förbjudas eller avskaffas, men är inte lunar och andra större forum till för sådant?
Nu låter jag som värsta rasisten men det jag menar är helt enkel att när den allmäna forum-tråden är mer fylld än anime-kategori-trådarna, känns det lite knasigt.

Eller har jag missförstått om att det är ok att skapa tusen och en trådar om allt mellan himmel och jord även om det är väldigt off-topic (anime-sett)?

Den stora frågan är: Finns det inte det ett behov av lite rensning av trådar?
Vad som är "relevant" och "irrelevant" är förstås frågan.

Ta det som en öppen fråga.

#2 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 547 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 25 augusti 2008 - 17:30

No worry, vi ska städa och rensa och möblera om inom sin tid.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#3 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 298 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 25 augusti 2008 - 18:22

En sak för det myt omspunna anime.se v3, senaste rensningen var i lekparken, och då försvann väldigt mycket tråd/inläggsspammare, och forumet blev genast mycket stillsammare. Men sen å andra sidan så kan en begränsad skala medlemmar inte diskutera samma animeér i all oändlighet...
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago

Who are these fish people?

#4 Saya

Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 25 augusti 2008 - 18:46

Jag tycker då inte att sidan överflödar av aktivitet.
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#5 dengo

dengo

Forumets Dango

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 626 inlägg
  • PlatsSweden

Postad 25 augusti 2008 - 19:01

SayaSe sade:

Jag tycker då inte att sidan överflödar av aktivitet.
vad är då att vara aktiv/ha aktiviteter?

Det kommer nya animen hela tiden, dock kan man diskuttera om dessa bara si eller såpass mycket om dem.

Sen beror ju det hela på Otaku-nivån, tror jag. Om man jämnför pyttelite med en rad tyska forum eller italienska, för inte tala om japanska, så har jag märkt/sett betydligt djupare nivå på sk anime-diskussioner.
Många är insatta bakom skaparna, det pågår livliga diskussioner om diverser karaktärer, mm.

Det finns sådant här också men lite mer diskret, troligast på så "livligt" som det går att ha a la svensson.

En klassiker tråd som flammar på fint med innehåll, är pop-animetitlar (Naruto, Chobits, One Piece, lägg-till-valfri-överpopulär-anime-här).
Det är på ett eller annat sätt etsade serier med färgstarka karaktärer som alltid drar sig en rad fans. Det är då det uppstår diskussioner.
Är det då aktivitet?

#6 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 298 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 25 augusti 2008 - 19:44

Man får inte glömma att det pågår en bitvis väldigt aktiv diskussion om serierna i irc, och inte heller att iaf de amerikansk-/engelsk-/spansk/japanskspråkiga forumen har så pass mycket större läsarskara, självfallet blir det även en större diskussion.

Sen att det inte pågår s.k. klassiker trådar om Naruto, One Piece, Bleach, beror nog mest på att Anime.se har en äldre läsarskara än t.ex. BCmanga där det finns ett 20+trådar om Naruto enbart om inte mer, och det var sist jag kollade för c.a. 2-3 årsedan -__-
Dessa serier kanske inte tilltalar en lika mycket som t.ex. Code Geass som jag tror har en av de mest aktiva animetrådarna just nu.  Tillsammans med Macross frontier då.
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago

Who are these fish people?

#7 Avathar

Avathar

Tentakelmonster

• Administratörer
  • 908 inlägg
  • PlatsStockholm

Postad 25 augusti 2008 - 20:05

Dread sade:

Sen att det inte pågår s.k. klassiker trådar om Naruto, One Piece, Bleach, beror nog mest på att Anime.se har en äldre läsarskara än t.ex. BCmanga där det finns ett 20+trådar om Naruto enbart om inte mer, och det var sist jag kollade för c.a. 2-3 årsedan -__-
Dessa serier kanske inte tilltalar en lika mycket som t.ex. Code Geass som jag tror har en av de mest aktiva animetrådarna just nu.  Tillsammans med Macross frontier då.

Anime.se pwns BCMANGA for 20+? ;)

Sorry, kunde inte hålla mig. :D
du klarar inte av att vara avathar-elak sceleris
han är ondskan själv och flaskis är hans profet

#8 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 547 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 25 augusti 2008 - 20:11

Ja, mer aktivitet kräver fler besökare. Mer insatta diskussioner kräver också fler aktiva besökare, eftersom majoriteten oftast inte är intresserad av det.

Vi kommer i alla fall att försöka vidga användarkretsen under den kommande tiden. Något att se fram emot. :)
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar