J-drama tråd
Postad 05 november 2008 - 00:14
Postad 05 november 2008 - 01:34
för att kunna fortsätta älska henne."
[ Avatar | Min animélista ]
Postad 05 november 2008 - 03:46
Sceleris sade:
Kanske J-tv?
Postad 05 november 2008 - 12:23
Nåja, framtiden får utvisa!
Postad 05 november 2008 - 12:24
Man kanske skulle döpa om den till "Övrig japansk media" =)
Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!
Postad 05 november 2008 - 12:25
Klibbnisse sade:
Postad 05 november 2008 - 12:29
Sceleris sade:
Klibbnisse sade:
Om scenuppsättningar hamnar inne bland all annan kultur, såsom röda parasoller och sådant känns det ändå som att det skulle kunna bli en liten soppa över det hela, bland diskussioner om urjapan och japansk historia, integrera diskussioner om PoT och LHLC i ett forum tillsammans med japanska tvserier och filmer, det är mitt förslag...
Postad 05 november 2008 - 13:26
Det känns lite för brett för att hamna under "TV-serier och filmer", och oftast av en annan kulturell karaktär. Det kan hända att vi kommer använda en annan kategori där scenuppsättningar kommer passa bättre, men tills vidare skulle jag rekommendera forumet "Japansk kultur" för den som vill diskutera japanska kulturyttringar vars medium inte är film eller TV.
Postad 05 november 2008 - 15:35
Film känns inte har nödvändigtvis med tv-produktion att göra.
Japansk film är också inte fullt så bred, enligt min kännedom såsom tv-programmen.
Inom japansk tv har vi bland annat j-dramas, diverse annan underhållning och utbildningsprogram.
Jag skulle tycka att Japansk kultur kan falla in inom Japansk tv såväl som Japansk tv kan falla in i japansk kultur, men de är lika säregna.
Tillbaks för röstning om J-tv är att jag tror att J-tv är lite närmare Anime-ritkningen som forumet ändå har än de övriga.
Det finns väl ett antal animen som blivit drama och tvärtom. Det finns väl också en rad program som presenterar manga och anime and so on.
Men jag kan ha fel, det är vad jag tror.
Postad 05 november 2008 - 16:15
Klibbnisse sade:
Sceleris sade:
Klibbnisse sade:
Om scenuppsättningar hamnar inne bland all annan kultur, såsom röda parasoller och sådant känns det ändå som att det skulle kunna bli en liten soppa över det hela, bland diskussioner om urjapan och japansk historia, integrera diskussioner om PoT och LHLC i ett forum tillsammans med japanska tvserier och filmer, det är mitt förslag...
Vfan klibbis, sluta posta och börja jobba!!!! *PISKAR*!!!
Postad 05 november 2008 - 16:16
dengo sade:
Film känns inte har nödvändigtvis med tv-produktion att göra.
Japansk film är också inte fullt så bred, enligt min kännedom såsom tv-programmen.
Inom japansk tv har vi bland annat j-dramas, diverse annan underhållning och utbildningsprogram.
Jag skulle tycka att Japansk kultur kan falla in inom Japansk tv såväl som Japansk tv kan falla in i japansk kultur, men de är lika säregna.
Tillbaks för röstning om J-tv är att jag tror att J-tv är lite närmare Anime-ritkningen som forumet ändå har än de övriga.
Det finns väl ett antal animen som blivit drama och tvärtom. Det finns väl också en rad program som presenterar manga och anime and so on.
Men jag kan ha fel, det är vad jag tror.
Vi kommer inte göra några ändringar eller tillägg i forumet i år, allting är låst just nu och kommer inte öppnas för ändringar förrän januari, påminn mig då så skall vi se.
Postad 05 november 2008 - 16:37
Postad 05 november 2008 - 20:03
Avathar sade:
Klibbnisse sade:
Sceleris sade:
Klibbnisse sade:
Vfan klibbis, sluta posta och börja jobba!!!! *PISKAR*!!!
YEAOUCH! Okay herrn!
Postad 05 november 2008 - 22:37
dengo sade:
Postad 05 november 2008 - 23:33
riyu sade:
dengo sade:
Postad 05 november 2008 - 23:41
riyu sade:
Postad 06 november 2008 - 00:32
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar