Hoppa till innehåll

Rebuild of Evangelion

• Logga in för att svara
136 svar

#41 Gogo

Gogo

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 537 inlägg
  • PlatsTokyo

Postad 25 april 2009 - 18:03

Jag måste för övrigt få en biljett med Rei på. Annars får det vara!

#42 Volbla

Volbla

Fysikstudent

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 811 inlägg
  • PlatsKarlstad

Postad 25 april 2009 - 20:17

Gogo sade:

Nya bruden är ju skitful!!!!!!!!!!!
Ja.

Jag frågar mig själv lite vad hon egentligen kan ge till utvecklingen av de andra karaktärerna, men nog finns det potential för mindfuck i henne. Jag undrar om någon kommer få en drastisk annorlunda utveckling än i serien...

Men... vad är det för fel på hennes plug suit? Alla andra har ju haft åtminstone liknande design. I den där ser hon ut som en pokemon.

#43 My

My

Mangatant

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 174 inlägg
  • PlatsGbg

Postad 25 april 2009 - 21:03

Jag håller med om att hennes dräkt ser väldigt mystisk ut. Om de inte ändrade på de andra karaktärernas dräktdesign mer än nämnvärt kunde de väl ändå ha gett henne en liknande design.
Mangalista | Mangablogg | Avatar: Random chick

#44 Saya

Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 25 april 2009 - 21:12

Namnet Mari Illustrious kanske antyder utländsk härkomst. Marie, Mary? Från en annan av NERVs filialer? Jämförbar med Asuka?
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#45 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 25 april 2009 - 23:00

Jag gillar den nya dräkten, just för att den sticker ut. Det är just vad jag vill ha i nya Eva, grejer som får mig att undra "va?!". :)

Gogo sade:

Nya bruden är ju skitful!!!!!!!!!!!
Äh, det är inte i klass med våra gamla favoriter, men nog är hon ju okej. Men jag hoppas verkligen att det är mer än en nisch som Girlfriend of Steel-spelen som båda fick varsin ny brud i form av något halvhjärtat nytt kärleksintresse för Shinji. De var väldigt "meh".

Saya sade:

Namnet Mari Illustrious kanske antyder utländsk härkomst. Marie, Mary? Från en annan av NERVs filialer? Jämförbar med Asuka?
Ja, min teori är att hon är japansk-amerikansk. Och att medan Rei är "känslolös" och Asuka är "arg och tävlingslysten", är Maris personlighet mer positiv (baserat på hennes citat från postern, typ "Om du [Shinji] är så hård mot dig själv kommer du kunna inte ha roligt.").

Eller varför inte... (Evangelion TV-spoiler)

"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#46 Klona

Klona

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 019 inlägg
  • PlatsI den andra delen av Köping

Postad 26 april 2009 - 00:03

Kanske bara är jag men jag får varken "wow" eller "meh" känsla av Mari Illustrious, tycker att stilen passar in rätt så bra i evangelium universumet. Ska dock bli intressant att se hur hon är som person samt hennes koppling till NERV.

De som klagar på hennes dräkt kan ju kolla på EVA:n hon kör (antar att det är hon ska köra den) den skiljer sig lika mycket mot de andra som hennes dräkt, om inte mer.

Sceleris sade:

Eller varför inte... (Evangelion TV-spoiler)
Hmm intressant tanke faktiskt men om jag ska vara ärlig så tror jag inte riktigt på den teorin men säker ska man aldrig vara.
Nå? Vad skulle du ha gjort?
Min animélista

#47 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 08 maj 2009 - 16:48

Nu kom det en ny trailer.

Och så finns det en fangjord trailer till första filmen. Lite frän.

#48 Zeedox

Zeedox
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 77 inlägg
  • PlatsBromma, Stockholm

Postad 09 maj 2009 - 23:29

GAH. Underbart. Överbart. Tack för länkarna, frikkin bäst av dig.

Mari verkar bara bli bättre och bättre. Hennes hjälm och robot ger mig vibbar om något som kommer gå fel. Sånt är bra. Det gillar vi.
Relativt oförarglig. | Animelista

#49 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 27 juni 2009 - 22:42

Evangelion:2.0 har haft premiär. Som i 1.0 visades en förhandsvisning av nästa film, som avslöjades heta Evangelion Shin Gekijouban: Q quickening (istället för tidigare sagda Evangelion Shin Gekijouban: Kyuu). "Quickening" är, förutom namnet på den andra Highlander-filmen (olyckligtvis nog), engelska och betyder ungefär att något börjar få liv, men är även namnet på det stadium då en gravid kvinna börjar känna fostrets rörelser...

...

...

Shit shit shit shit shit jag MÅSTE till Tyskland och se filmen! (>o<) (Evangelion:2.0 kommer att visas engelsktextad på animékonventet AnimagiC.)

#50 flaskis

flaskis

Loli Sensei

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 3 991 inlägg
  • PlatsSolna, Stockholm

Postad 28 juni 2009 - 08:22

Sceleris sade:

Shit shit shit shit shit jag MÅSTE till Tyskland och se filmen! (>o<) (Evangelion:2.0 kommer att visas engelsktextad på animékonventet AnimagiC.)
Ska vi ta en road-trip dit över en dag? B)

#51 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 28 juni 2009 - 10:37

flaskis sade:

Ska vi ta en road-trip dit över en dag? 8)
Nej, det tar mer än en dag att köra dit, men om du vill följa med på en flight trip över en helg är du nog välkommen.

#52 Klona

Klona

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 019 inlägg
  • PlatsI den andra delen av Köping

Postad 28 juni 2009 - 10:52

Det känns numera löjligt att försöka ta reda på saker angående Eva då Sceleris delar med sig av sin information på ett silver fat men det tackar åtminstone jag honom för. :)
Nå? Vad skulle du ha gjort?
Min animélista

#53 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 28 juni 2009 - 11:05

Klona sade:

Det känns numera löjligt att försöka ta reda på saker angående Eva då Sceleris delar med sig av sin information på ett silver fat men det tackar åtminstone jag honom för. :)
Så länge det inte är spoilers. Meatrose är den enda som är galen nog att tycka om spoilers. ;)

#54 Them_bonez

Them_bonez

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 10 inlägg

Postad 29 juni 2009 - 17:05

Verkar najs :O

Tyckte själva serien var fullständigt episk, medans jag blev helt snurrig i slutet dock. Hjälper dom här filmerna en att förstå mer och få mer svar på frågorna kring storyn? :O

Nån som vet om de sista böckerna i evangelion-mangan släppts än föresten? :j
HEal me or allways die!!1

#55 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 29 juni 2009 - 17:34

Them_bonez sade:

Hjälper dom här filmerna en att förstå mer och få mer svar på frågorna kring storyn? :O
Troligtvis inte, denna nya filmserie ska skilja sig från den gamla kontinuiteten, så istället för svar blir det nog bara nya frågor. ;)

Men om du undrar över något i gamla Evangelion är det fritt fram att ställa frågan i Evangelion-tråden. Kanske någon redan har ställt samma fråga förut.

Them_bonez sade:

Nån som vet om de sista böckerna i evangelion-mangan släppts än föresten? :j
Nepp. 11 böcker (av 12 planerade) har kommit ut i Japan, och svenska utgivningen har blivit nedlagd. :|

#56 LizZiGicLae

LizZiGicLae

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 021 inlägg
  • PlatsEn bit

Postad 30 juni 2009 - 04:49

Sceleris sade:

svenska utgivningen har blivit nedlagd. :|
wat

Jag trodde att de bara vantade pa att elfte pocketen skulle slappas i Japan. Jag antar att jag far ta och kopa den har istallet da...
Men TYST!!

#57 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 30 juni 2009 - 11:11

LizZiGicLae sade:

Jag trodde att de bara vantade pa att elfte pocketen skulle slappas i Japan.
Nä, nästan all mangautgivning har lagts ner här. Mycket har hänt medan du varit borta!

Meeen, har du inte gått på premiären av 2.0 ännu då? Har du inte någon spoilerfri liten recension att erbjuda? :9~

#58 Gogo

Gogo

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 537 inlägg
  • PlatsTokyo

Postad 30 juni 2009 - 13:28

Shit, åker ju på torsdag! Måste se ettan ikväll.

#59 LizZiGicLae

LizZiGicLae

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 021 inlägg
  • PlatsEn bit

Postad 05 juli 2009 - 05:55

Sceleris sade:

LizZiGicLae sade:

Jag trodde att de bara vantade pa att elfte pocketen skulle slappas i Japan.
Nä, nästan all mangautgivning har lagts ner här. Mycket har hänt medan du varit borta!
Vaaaaaa. Menar du allvar? Vad ar det som hander?

Sceleris sade:

[Meeen, har du inte gått på premiären av 2.0 ännu då? Har du inte någon spoilerfri liten recension att erbjuda? :9~
Neeee, jag har inte sett den an. :( Det ar studier hit och dit och andra aktiviteter sa ingen har tillatit mig att ta tag i saken an. Men det maste bli andra bullar kommande vecka.
Men TYST!!

#60 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 05 juli 2009 - 12:00

Jaså, det är en studieresa? Jag trodde det var en nördsemester, som den Gogo är på. :)

LizZiGicLae sade:

Vaaaaaa. Menar du allvar? Vad ar det som hander?

[url=]Dame ningen[/url] sade:

"Bonnier kommer att lägga ner sin mangautgivning under året. Skip Beat 6 kommer ut om ett tag, men läggs sedan ner. xxxHolic 13 verkar vara sista delen som trycks på svenska. DNAngel 12 och Neon Genesis Evangelion 11 kommer aldrig att översättas. Bleach, Yu Gi Oh, Fullmetal Alchemist och Shaman King kommer att fortsätta ges ut under hela 2009, men avslutas sedan. Sista Shojo Stars kommer ut i september. One Piece och Naruto kommer dock fortsätta ges ut även i framtiden.
Egmont stryker en del, de också. Inu Yasha 42 och Oh My Goddess 13 blir sista som översätts till svenska.
Även Wahlströms ser det ut att vara jobbigt för, och även om vi inte lyckats få ordentliga besked från dem verkar det onekligen som om Yotsuba&! och Rebirth är helt nedlagda vid det här laget."

Inte jätte-offtopic, låtsas vi som, för att den nämner Evangelion-mangan.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar