http://tp.sceleris.net/
Jag har haft länken i mina signaturer i ett par år nu, men jag har aldrig presenterat den formellt här.
2007 fick jag nämligen en idé om att man kunde samla på triviafrågor, som man sedan kunde göra något kul med. Man skulle kunna köra frågesporter på konvent, spela med dem som sällskapsspel när man har nördkompisar på besök, eller lägga upp i en triviabot på IRC.
Allt som krävs är frågor, och många av dem. Det är där ni kommer in i bilden. Det är helt enkelt för mycket för bara en person att komma på frågor från alla möjliga animéer och sammanhang, så jag tar tacksamt emot hjälp! Om ni ser på något och kommer på att "det här hade blivit en bra fråga!" får ni gärna skicka in den frågan på den ovan länkade webbsidan. Svårighetsgraden får variera från barnsligt enkelt till nästintill omöjligt, för variation är bra, och det är ingen fara med felstavningar, för det går att fixa till i efterhand. Det viktigaste är volym.
Så sätt igång!
(Frågedatabasen kommer inte att utnyttjas kommersiellt, och kommer att göras fritt tillgänglig när den börjar närma sig ett respektabelt skick.)