Ligger verkligen efter när det gäller att se bra anime ser det ut som.. eftersom det finns så mycket att se på så kollar jag för det mesta bara 2 avsnitt innan jag bestämmer mig för om jag ska se hela eller inte, och en bra anime ska ju helst ha ett intressant första avsnitt så jag gör väl inte fel!
Det här är i princip vad jag sett i år, gillar allt..
Hajime no ippo - new challenger
Rideback
07-ghost
One Outs
Ristorante Paradiso
Soul Eater
Anime.se Anime Awards 2009: Nomineringsfas
Skapat av Meatrose, 01 jan 2010 22:02
21 svar
Postad 11 januari 2010 - 13:57
Postad 01 februari 2010 - 12:54
Så, då har vi kommit in i februari månad vilket innebär att nomineringsfasen är avslutad. En snabb överslagsräkning säger att ett 80-tal titlar har nominerats - en ganska god skörd. Det som återstår nu är för oss att få in allt i databasen. I år ska vi använda oss av svenska Genshiken.se, som drivs av Klibbnisse, istället för att dra informationen från de stora utländska alternativen.
Vi kan inte slå fast ett exakt datum för när omröstningsperioden inleds men det dröjer förhoppningsvis inte allt för länge. Även den fasen kommer att pågå under en hel månad så ni behöver inte oroa er för att missa den. Anledningen till att omröstningsperioden är så lång är att man precis som i fjol ska ha gott om tid på sig att ta sig en titt på de av de nominerade titlarna som känns intressanta. Under omröstningsfasen uppstår säkerligen en del snack om en del serier och det är därför lättare att som mindre insatt gallra bland alternativen.
Då så, då kavlar vi upp ärmarna och sätter igång.
Kom ihåg att ni fortfarande kan kontakta mig eller Sceleris om ni har några frågor eller synpunkter. Tråden må vara låst men MSN, #anime.se @ Rizon och privata meddelanden här på forumet fungerar lika bra för det. :)
Nominerade titlar
Vi kan inte slå fast ett exakt datum för när omröstningsperioden inleds men det dröjer förhoppningsvis inte allt för länge. Även den fasen kommer att pågå under en hel månad så ni behöver inte oroa er för att missa den. Anledningen till att omröstningsperioden är så lång är att man precis som i fjol ska ha gott om tid på sig att ta sig en titt på de av de nominerade titlarna som känns intressanta. Under omröstningsfasen uppstår säkerligen en del snack om en del serier och det är därför lättare att som mindre insatt gallra bland alternativen.
Då så, då kavlar vi upp ärmarna och sätter igång.
Kom ihåg att ni fortfarande kan kontakta mig eller Sceleris om ni har några frågor eller synpunkter. Tråden må vara låst men MSN, #anime.se @ Rizon och privata meddelanden här på forumet fungerar lika bra för det. :)
Nominerade titlar
"That is why we must embrace carnage. In order to not waste the blood that has already been shed we have no choice but to shed even more."
- Lelouch vi Britannia
Meatrose's Anime List
- Lelouch vi Britannia
Meatrose's Anime List
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Detta ämne är låst