Målet med vad jag har tänkt mig är att deltagarna får se sådant de kanske inte planerat att se, och jag tänkte mig att det skulle gå till något i stil med att du säger vad jag ska se, en tredje person säger vad du ska se, någon fjärde person säger vad den tredje personen ska se, och så vidare.
Man måste se minst sex avsnitt om det är en serie (alternativt tre timmar om det är något annat) som man fått order om att se. Om serien/filmen är kortare än sex avsnitt/tre timmar så ska man se allt. Man får inte beordra någon annan att se något förrän man skrivit om sin egen upplevelse
Det man ska ge order om måste finnas lätt tillgängligt på ett språk som man vet att den som ska lyda förstår. För de flesta är det engelska eller svenska, men om man vet att mottagaren exempelvis kan japanska så kan man föreslå något som inte finns översatt. Det ska inte vara för svårt att få tag på. Man får gärna säga varför man föreslår just det verket, och ge en anvisning till utgångspunkt eller liknande om man vill. Är det för att man älskar det och vill att fler ska se det? Vill man veta vad just den personen tycker om det? Eller vill man helt enkelt djävlas?
Den som ska lyda ska endast acceptera det som denne har osett, så det kan krävas mer än ett förslag, men kolla gärna deras MAL eller liknande först. Det räknas som osett om man inte har sett ett helt avsnitt (alternativt 30 minuter). Man ska inte medverka i tråden om man inte vet att man kan göra vad som krävs för att få tag på det man blir beordrad om att se.
Såå...
Säg något jag ska se, och varför jag ska se det! :>
Lista över vilka som har vad osett:
Negi → My: Odin
wilfried → idrougge: Lovely Complex
McDunk → wilfried: Mamoru-kun ni Megami no Shukufuku wo
Amarda → Boda: Gintama
Amarda → Hikari no Hohenheim: Berserk
Runsi → Amarda: Biohunter
Negi → Runsi: Wicked City
Båtsman → flaskis: Battle Programmer Shirase
Najica → Båtsman: Battle Athletes OVA
doppler → Negi: Planetes
Kenzoku → Genma: Gurren Lagann
IJK → Kenzoku: Code Geass
Misho → IJK: Wolf & Spice
Hardan → Misho: Initial D
Olji → Hardan: Darker than Black 2
Semonthy → Olji: Escaflowne
Saya → Semonthy: Ef: A Tale of Melodies
Voffe → Saya: Gintama
Sceleris → Volbla: Tatami Galaxy
doppler → Dread: Bubblegum Crisis Tokyo 2040
Voffe → Najica: Kemono no Sôja Erin
Sceleris → Scab: Princess Tutu
Sceleris → doppler: Higashi no Eden
Klona → Sceleris: Shiki
Kidaw → Klona: Gankutsuou
Voffe → Kidaw: Baccano
??? → Voffe: ???
Ändrat av Sceleris, 20 maj 2012 - 18:26.