Highschool of the Dead
Postad 26 juli 2010 - 21:57
Det heter faktiskt mangafilm — en blogg om manga och animé.
Postad 29 juli 2010 - 13:59
Meatrose sade:
Civic sade:
Dialogen går garanterat inte så egentligen. Utan att veta vilka grupper som fansubbar serien vet jag vem som ligger bakom "översättningen" du har sett på. Då diskussioner om fansubgrupper undanbedes här på anime.se kan jag inte nämna gruppens namn. Men, om du vill se serier med undertexter som visar vad karaktärerna egentligen säger bör du rata "hans" översättningar.
för att kunna fortsätta älska henne."
[ Avatar | Min animélista ]
Postad 31 juli 2010 - 16:17
Utöver det tycker jag att det är en serie som är värd att vänta tills den släpps på DVD och Blu-Ray då bland annat avsnitt två innehåller rätt grova censureringar på våldet, vilket kan tyckas vara ganska märkligt för en zombieanime.
Postad 31 juli 2010 - 22:21
Lika som bär?
Postad 05 augusti 2010 - 21:34
Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!
Postad 07 augusti 2010 - 17:32
Postad 16 augusti 2010 - 19:11
Fortfarande inte någon förklaring på vad som orsakat zombie-apokalypsen... ska nog plocka upp mangan i hopp om svar.
Postad 20 augusti 2010 - 22:40
Jag tycker ändå att serien i sig är ganska intressant men den förtstörs av att den ska va så pass echi hela tiden och det gör att jag har svårt att ta den på allvar.
- Long Live The Jjaro -
- Anime - Manga - Visual Novels
Postad 20 augusti 2010 - 22:59
Voffe sade:
Visst det är ett sätt att göra det på. Men är det inte lite utav tjusningen att man inte vet och egentligen, bryr man sig? Jag gillar förvisso själva bakgrunds historian för Resident Evil-handlingen. Men jag tror knappast något så "djupt" som den finns med här.
Manga spoilers
Pthia sade:
Ta den för guds skull inte på allvar som sagt.
Postad 23 augusti 2010 - 16:06
å då pratar jag inte om odöda
Postad 23 augusti 2010 - 16:59
Postad 15 september 2010 - 13:11
Manga vs. Anime om sista avsnittet
Postad 28 oktober 2011 - 22:40
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime
Postad 28 oktober 2011 - 23:57
Apropå fortsättning, är det nån som läser mangaoriginalet och vet om det skulle hålla för en animerad fortsättning? Liksom, lyckas de hålla intresset uppe? Det finns väl knappt något unikt kvar att göra med fly-från-zombier-filmer.
Postad 29 oktober 2011 - 08:00
Men sen ryktas det att skaparen sålde alla sina rättigheter till serien till ett anime-företag,vilket också är anledningen till att det inte kommer fler kapitel/volymer av mangan.
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago
Who are these fish people?
Postad 30 oktober 2011 - 00:03
Jag är personligen glad för det, jag har inte mycket intresse kvar för den här sortens löjliga fanservice och hoppas dessutom den här floden av zombie-relaterade verk (av alla medier) är på väg ut.
Postad 18 mars 2012 - 10:10
Hade de bara fokuserat på att göra en schysst zombieserie så var de på rätt väg, men som sagt de tog den största bössan de hittade och sköt sig själva i foten.
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime
Postad 19 mars 2012 - 00:58
Sen är det förstås ett problem att TV-serien redan har avverkat mer än halva mangaoriginalet, som dessutom har stannat upp i ett år.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar