Hoppa till innehåll

Highschool of the Dead

• Logga in för att svara
40 svar

#21 idrougge

idrougge

Stamgäst

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 625 inlägg
  • PlatsGamla stan

Postad 26 juli 2010 - 21:57

Jag tänkte på något annat japanskt plan, men även F4 byggdes av Mitsubishi i för Japan anpassat utförande.
Animéradion — ett radioprogram om manga och animé.
Det heter faktiskt mangafilm — en blogg om manga och animé.

#22 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 29 juli 2010 - 13:59

Första avsnittet sett. Okej idé -- det har ju trots allt inte gjorts speciellt många zombie-animéer --, men jag ser på horisonten redan två ganska stora problem för att detta ska bli en bra actionskräckis. Dels ser det ut att bli en överanvändning av brudar, vilket alltid får mig att reagera eftersom det känns oövertygande och fjäskande för manlig (nördlig) sexualitet, och dels är det snusket i brutala scener. Det är både osmakligt (är det erotiskt att se trosorna på en brud som blir ihjälbiten?) och tar ifrån actionmomentet. När en tjej slåss med en zombie så vill jag inte se hennes hoppande bröst mer än jag ser själva striden.

Meatrose sade:

Civic sade:

liten spoiler kanske

Dialogen går garanterat inte så egentligen. Utan att veta vilka grupper som fansubbar serien vet jag vem som ligger bakom "översättningen" du har sett på. Då diskussioner om fansubgrupper undanbedes här på anime.se kan jag inte nämna gruppens namn. Men, om du vill se serier med undertexter som visar vad karaktärerna egentligen säger bör du rata "hans" översättningar.
Uh, det var ju ganska precis så dialogen gick (plus namn). :x
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#23 Yggdrasil

Yggdrasil

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 9 inlägg
  • PlatsDär det finns caek

Postad 31 juli 2010 - 16:17

Jag tycker att animen i sig än så länge håller sig relativt bra i förhållande till mangan. Så som Sceleris skrev så är det lite väll mycket åt ecchi hållet för att bli en riktigt bra zombieanime. Problemet kan ligga i att flera scener som den Sceleris nämnde med trosorna är att de är inriktade mot guro hållet vilket jag personligen inte har problem med även om jag tycker att det inte passar till animen att blanda in det så som den gör.

Utöver det tycker jag att det är en serie som är värd att vänta tills den släpps på DVD och Blu-Ray då bland annat avsnitt två innehåller rätt grova censureringar på våldet, vilket kan tyckas vara ganska märkligt för en zombieanime.
Caek or gtfo ._.

#24 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 31 juli 2010 - 22:21

Ahjuste, det kom jag på när jag såg andra avsnittet -- Kouta Hirano, visst var det han som fick sitt namn från Hellsing-tecknaren? Jag hörde tal om det för länge sen, men jag visste inte vad HSotD var för serie.

Lika som bär?

#25 Blå

Blå

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 832 inlägg
  • PlatsStockholm/Väsby

Postad 03 augusti 2010 - 23:51

HOTD 5

#26 Klibbnisse

Klibbnisse

Väderballong

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 2 159 inlägg
  • PlatsOtakuland

Postad 05 augusti 2010 - 21:34

Någon mer än jag som irriterar sig lite på att huvudkaraktärerna har en tankeförmåga liknande en gråstens?

Jag har en lampa. Den symboliserar min utstrålning — notera att den faktiskt är släckt.

Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!

#27 Gravskopan

Gravskopan

Analvibrator

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 845 inlägg
  • PlatsGöteborg

Postad 07 augusti 2010 - 17:32

Lite svar på Klibbnisses funderingar.

ANAL VIBRATOR!

#28 Ashaz

Ashaz

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 973 inlägg
  • PlatsSveriges blindtarm

Postad 16 augusti 2010 - 11:42

Har börjat titta på serien nu iallafall... verkar ok efter 2 avsnitt, men det var väldigt mycket trosor överallt.
(Animé|Manga|Blogg)
DO YOU LIVE
IN THE REAL WORLD?

#29 Voffe

Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 062 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 16 augusti 2010 - 19:11

Nu har jag också kikat igenom avsnitt ett till och med sex och måste säga att jag förväntade mig mindre. Den tar sig själv lite seriösare än vad jag förväntat mig. (Av någon anledning har jag haft riktigt låga förväntningar, kanska pga den generiska handlingen och utlovandet av bröst- och troscentrerat innehåll. Faast karaktärsdesignen påminner om Princess Lover, så jag klagar inte.)

Fortfarande inte någon förklaring på vad som orsakat zombie-apokalypsen... ska nog plocka upp mangan i hopp om svar.
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista ~ Mangalista ~

#30 Pthia

Pthia
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 383 inlägg
  • PlatsMalmö

Postad 20 augusti 2010 - 22:40

Efter 7 avsnitt så måste jag faktiskt säga att jag är riktigt trött på att halva avsnitten går åt till closeups på tuttarna och pantyshots.
Jag tycker ändå att serien i sig är ganska intressant men den förtstörs av att den ska va så pass echi hela tiden och det gör att jag har svårt att ta den på allvar.
- I Reject Your Reality And Substitute My Own -
- Long Live The Jjaro -
- Anime - Manga - Visual Novels

#31 Blå

Blå

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 832 inlägg
  • PlatsStockholm/Väsby

Postad 20 augusti 2010 - 22:59

Voffe sade:

Fortfarande inte någon förklaring på vad som orsakat zombie-apokalypsen... ska nog plocka upp mangan i hopp om svar.

Visst det är ett sätt att göra det på. Men är det inte lite utav tjusningen att man inte vet och egentligen, bryr man sig? Jag gillar förvisso själva bakgrunds historian för Resident Evil-handlingen. Men jag tror knappast något så "djupt" som den finns med här.
Manga spoilers
Jag gillar den här serien för vad den är. Mer zombie slakt och mindre pantzys hade dock inte skadat, fast de har haft det på en hyfsat bra nivå så här långt.

Pthia sade:

Jag tycker ändå att serien i sig är ganska intressant men den förtstörs av att den ska va så pass echi hela tiden och det gör att jag har svårt att ta den på allvar.

Ta den för guds skull inte på allvar som sagt.

#32 Bareus

Bareus
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 386 inlägg

Postad 23 augusti 2010 - 16:06

ep 8

:rolleyes: HORROR >:)

å då pratar jag inte om odöda

#33 Misho

Misho
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 345 inlägg
  • PlatsHelsingborg

Postad 23 augusti 2010 - 16:59

Serien är faktiskt betydligt bättre än vad jag vågade hoppas på från början även om ep 8 hade en del roliga kameravinklar och sånt där "ecchi" :P

#34 Blå

Blå

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 832 inlägg
  • PlatsStockholm/Väsby

Postad 15 september 2010 - 13:11

Elva avsnitt avverkade och sista kanske inte kommer bli någon överraskning, eller? Jag måste erkänna att jag är en smula förvånad av att serien inte blir längre än tolv avsnitt. Kanske att man ville testa och se om responsen på serien vart bra så man kan fortsätta senare eller om man bara kanske ville göra ett smakprov på vad mangan har att erbjuda. Ett OVA avsnitt är redan planerat att släppas till vol.7 av mangan men mycket mer än så finns det inte information om än om det ska komma mera. Jag skulle inte ha något emot det då det känns som att nu snart kan serien starta på allvar och att man fått känna några av karaktärerna lite bättre.
Manga vs. Anime om sista avsnittet
Spoiler

#35 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 28 oktober 2011 - 22:40

Såg just klart serien igår. Helt okej zombieserie som har potential att hålla mig kvar minst en säsong till, men jag hoppas verkligen att de drar ner på all jäkla fanservice! Det är ju ok med lite pantyshots och sånt men va fasen!?! Det här var ju närmast löljligt. Det verkar ibland viktigare att vi ska få se vobblande jättetuttar i en massa kameravinklar än att vi ska stanna kvar i en spännande handling. Det är tyvärr sånt som kan få mig att dumpa en serie...
"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#36 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 28 oktober 2011 - 23:57

Ja, det var verkligen fånigt.

Apropå fortsättning, är det nån som läser mangaoriginalet och vet om det skulle hålla för en animerad fortsättning? Liksom, lyckas de hålla intresset uppe? Det finns väl knappt något unikt kvar att göra med fly-från-zombier-filmer.

#37 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 29 oktober 2011 - 08:00

Nu var det ett tag sen jag läste mangan och såg animen, men om jag minns rätt så var där inte jätte mycket mer material att jobba med.

Men sen ryktas det att skaparen sålde alla sina rättigheter till serien till ett anime-företag,vilket också är anledningen till att det inte kommer fler kapitel/volymer av mangan.
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

Who are these fish people?

#38 Voffe

Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 062 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 30 oktober 2011 - 00:03

Sist jag läste var det ungefär ~27 kapitel ute, med tanke på att animén slutar vid kapitel 17 så tvivlar jag att säga att det finns material nog för en cour (halvsäsong på 12-13 avsnitt) till.

Jag är personligen glad för det, jag har inte mycket intresse kvar för den här sortens löjliga fanservice och hoppas dessutom den här floden av zombie-relaterade verk (av alla medier) är på väg ut.
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista ~ Mangalista ~

#39 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 18 mars 2012 - 10:10

Är det nån som har sett eller läst något mer om hur serien mottogs i Japan och om det ev. blir någon fortsättning av den eller om den absurda fanservicen tog död på serien? Jag har ju svårt att se hur det här skulle sälja och hur de egentligen tänkte på Madhouse...
Hade de bara fokuserat på att göra en schysst zombieserie så var de på rätt väg, men som sagt de tog den största bössan de hittade och sköt sig själva i foten. :tireddrop:
"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#40 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 19 mars 2012 - 00:58

Animéversionen verkar så vitt jag sett ganska trogen sin mangaförlaga, vad gäller stil och fanservice. Jag tror att problemet dels är att en animé har mycket mer tid att fylla ut, och att regissören inte är så himla duktig på action. Med fler än 6000 sålda exemplar per volym så var det ju inte katastrof, men kanske inte så fantastiskt att man direkt börjar tänka på uppföljare -- även om det räckte till den där OVA:n.

Sen är det förstås ett problem att TV-serien redan har avverkat mer än halva mangaoriginalet, som dessutom har stannat upp i ett år.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar