Och det är ju bara en sajt. Många kanske bara hänger på YouTube (där det olovligt laddas upp många, många fansubvideor), Crunchyroll, eller på någon av den mängd olagliga strömningssajter som finns. Onlineläsning av piratmanga har också skjutit i höjden, med myriader av sajter som drar än mer människor.
Så det finns nog många därute, men skulle de vilja bli besökare och medlemmar hos oss? Jag menar inte bara så som vi är just nu, utan ställer mig frågan: vad kan vi göra för att öka vår attraktivitet hos svenska animé- och mangafans utan att gå ifrån våra värderingar och göra något vi inte vill? (Till exempel så kanske vi skulle få trafik genom att bli en illegal strömningssajt, men det kommer inte att hända.) Vi har, givetvis, saker på gång (om än långsamt). Anime.se ska inte vara bara ett forum för evigt, och vi har inga planer på att lägga ner våra försök att utvidga.
PPia skrev den 21 februari 2011 - 01:26:
Nu verkar det som att animanga också lagt ned.
Red.: Thai skriver att bloggen Ikikata har uppemot 500 unika besökare dagligen. Det tycker jag också är en intressant fingervisning.