Anime.se version 2.9+
Postad 13 september 2010 - 01:34
Detta är kanske den största förändringen sedan sajten slog upp portarna för alla herrans år sedan. En sak ni säkert märker är att vi stuvat om bland alla forum och kategorier (tusen tack till Saya för handräckningen!) på ett sätt som vi hoppas blir mer framtidssäkert och som ger oss utrymme att växa och trivas.
Ännu mer märkbart är att vi ser annorlunda ut (tusen tack till Klibbnisse för inryckningen!), och det som kommer att märkas mest är att vi helt har bytt forumsystem från 2005 års phpBB till 2010 års IP.Board, med alla funktioner som det innebär! (Vi är dock inte ännu framme vid den utlovade version 3.0, som kommer att fungera lite annorlunda, och se helt annorlunda ut...)
Nu ska vi förhoppningsvis slippa några av de problem vi tidigare led av före helgens "semester". Vi är dock inte helt fria ännu. Ett så grundligt forumbyte med 6000+ medlemmar, 5000+ trådar och 120 000+ inlägg blir inte perfekt, och vi har många skrynklor att pressa ut. Alla ämnen är inte på exakt rätt plats, inlägg ser inte exakt ut de en gång gjorde, och översättningen (till stor del gjord nu under helgen) är inte så komplett och konsekvent som ni förtjänar.
Vi hoppas att ni har överseende med avbrottet, att ni blir nöjda med det nya system för vilket vi under helgen tappade sömn, blod och förstånd för att i panikens iver få upp, och att vi kommer att få ägna en lång tid framöver tillsammans här på forumet!
Sceleris, Avathar och resten av Team Anime.se
PS: Kolla in vår Twitter-sida för uppdateringar om sajtreparationer och galna administratörsupptåg!
för att kunna fortsätta älska henne."
[ Avatar | Min animélista ]
Postad 13 september 2010 - 01:50
För övrigt kan man alltid påminna folk om att man inte bara behöver bry sig om sin avatar nu för tiden, eftersom att var och en av oss fått en profil med möjlighet till ännu en bild, en massa mer information, notifikationssystem, vän-funktion (med tanke på storleken är det ju kanske inte så jättenödvändigt xD), twitter-ripoff, kommentarer och en sjuhelsikes massa annat.
Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!
Postad 13 september 2010 - 10:07
Och av någon anledning så är nu ungefär hälften av alla skapade trådar någonsin "olästa" av mig. Hur i tusan markerar jag att det som är läst är läst? (Omvänt problem från förra versionen).
Postad 13 september 2010 - 10:16
zimeon skrev den 13 september 2010 - 10:07:
Och av någon anledning så är nu ungefär hälften av alla skapade trådar någonsin "olästa" av mig. Hur i tusan markerar jag att det som är läst är läst? (Omvänt problem från förra versionen).
Rätt mycket information rörande lästa trådar osv som inte hängde med flytten, jag har nu öppnat forumet på test för att se hur det mår och hitta fel som vi inte kan hitta, gällande olästa trådar så är nästan mitt tips att man får markera forum som lästa genom att använda funktionen "(Markera detta forum som läst)" som man finner längst uppe till höger bredvid forumnamnet.
Vi kommer också försöka sortera bort funktioner för att göra forumet mer användarvänligt, just vad alla symboler betyder finner man längst ner till höger på forumet där det finns en liten "legend".
Postad 13 september 2010 - 10:22
Postad 13 september 2010 - 11:11
Postad 13 september 2010 - 11:12
Shadow.D-Crakling skrev den 13 september 2010 - 11:11:
Det kommer det kommer, detta skedde litegrand i panik då gamla forumet började braka ihop, och istället för att lösa problemen med gaffatejp så gjorde vi detta.
Postad 13 september 2010 - 11:19
Ser bra ut nu när jag har börjat vänja mig lite med den nya navigeringen. Många användbara och smått facebook-doftande funktioner också. Välkommna inslag helt klart. Kommer 3.0 att bygga på detta eller kommer det vara mer "custom"?
Förresten, kanske värt att nämna att jag behövde byta lösenord för att kunna logga in. Kanske bara gäller mitt konto men om det inte gör det kanske en liten notifikation eller något som upplyser detta vore på sin plats?
Postad 13 september 2010 - 12:50
Postad 13 september 2010 - 13:13
Fast konservativ varelse som man är saknar jag föregångaren.
Sceleris skrev den 13 september 2010 - 10:22:
Postad 13 september 2010 - 14:16
zimeon skrev den 13 september 2010 - 10:07:
Mjo, det är mycket mer grejer överallt på sidan, det kan jag lugnt hålla med om... kanske lite mer än vad som egentligen behövs? Ikonerna till vänster finns beskrivna längst ner till höger i forumlistorna vill jag minnas, men det är förmodligen samma saker som fanns i phpbb, så som "heta trådar" och så vidare. På framsidan å andra sidan finns ju dessa två ikoner som jag inte tror beskrivs någonstans:
Ett forum
Ett forum med underforumTror avathar redan berättat om hur man markerar alla forum som lästa, om inte kika i sidans sidfot.
Så ja, lite rörigt vid en första anblick, det kan jag nog hålla med om. Men man vänjer sig... förhoppningsvis...
Postad 13 september 2010 - 16:45
Min animélista
Postad 13 september 2010 - 19:06
EDIT:
Den enda feature:n jag har svårt för är att jag har svårt för att hitta "nya inlägg knappen", men det är väl en vane sak antar jag!
Ändrat av Dread, 13 september 2010 - 19:57.
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago
Who are these fish people?
Postad 13 september 2010 - 22:03
Postad 16 september 2010 - 07:59
Klibbnisse skrev den 13 september 2010 - 22:03:
Dread skrev den 13 september 2010 - 19:06:
Postad 16 september 2010 - 21:38
Skulle någon moderator kunna skicka ett nytt lösenord till min nuvarande e-post adress, mckote_psp@hotmail.com?
Alternativt ändra min e-post adress till ovannämnda så kan jag själv be om ett nytt lösenord för Tsukasa-san.
Tack på förhand!
Postad 16 september 2010 - 21:47
Mckote skrev den 16 september 2010 - 21:38:
Skulle någon moderator kunna skicka ett nytt lösenord till min nuvarande e-post adress, mckote_psp@hotmail.com?
Alternativt ändra min e-post adress till ovannämnda så kan jag själv be om ett nytt lösenord för Tsukasa-san.
Tack på förhand!
Postad 17 september 2010 - 12:41
Postad 17 september 2010 - 15:56
Postad 17 september 2010 - 16:37
Designen i sig är blott en skugga av den mysiga atmosfären från förra versionen , men just nu är jag bara glad att allt fungerar någorlunda som det ska (jag var också tvungen att byta lösenord). Jag väntar gärna på den fullständiga version 3.0; tills dess finns fortfarande en hel del nya funktioner att utforskas.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar