Crunchyroll avslöjar namn:
Guts spelas av Hiroaki Iwanaga, en modell som varit med i begränsad mån i några otecknade TV-serier och filmer. Trist, men det ger en fingervisning om den tänkta publiken: folk som bryr sig om modeller istället för röstskådisar -- alltså en massa människor som inte är animénördar. (Antingen det eller så vill denna modell/tokusatsu-röstskådis slå sig in i branschen för tecknad film.)
Griffith får dock en professionell röstskådespelare, den produktiva Takahiro Sakurai. Jag minns honom senast som den faustiska demonen Masakaki i
C: The Money and Soul of Possibility och Yukiatsu i
AnoHana, eller varför inte den coola kastaren Azuma i
Cross Game.
Toa Yukinari, som vi kommer att höra som
Casca, är desto svårare att placera, med bakgrundsroller som en flygvärdinna i
Asobi ni Iku yo eller någon onamngiven student i
Nichijou. Wikipedia listar några fler roller inom otecknad dubbning, men det känns inte riktigt som att hon är vald för sin meritlista. Kanske är det för att Yukinari låter lik TV-seriens och TV-spelens Yuko Miyamura (Asuka i
Evangelion) -- vilket jag inte vet något om --, kanske är det för att hennes manager tror på henne och lyckades få in henne, eller kanske är det så enkelt att hon presterade bra vid provspelningarna.
Manus står Ichirou Ouko'uchi för, en av originalskaparna och huvudförfattarna av
Code Geass, men eftersom hans uppgift här är att anpassa en manga kanske hans manusarbete på
Planetes är en bättre jämförelse.
Animationsregissör är filmernas karaktärsdesigner Naoyuki Onda, som anpassade mangan Gantz figurer till en form lämpad för teve.
"
Art director" Yusuke Takeda ska få utforma världen; hans mer än 20-åriga karriär täcker många verk hyllade för sina miljöer, som
Giant Robo,
Ghost in the Shell: Stand Alone Complex och
Seirei no Moribito. Med sig har han Goki Nakamura, som arbetat med
Nekojirusou (
Cat Soup) och den bakgrundsintensiva
Ghost in the Shell 2.
Som draghjälp för att, får man hoppas, utveckla en fungerande och trovärdig värld har de tydligen tagit in några som arbetat på de nyare
Final Fantasy-spelen. Speciellt kul att en person ska besikta deras västerländska svärdfäktning. Hihi.
Så, jag vet inte, det kan nog bli ganska bra och snyggt. Eller hur?