Hoppa till innehåll

Ny Berserk-anime på gång

• Logga in för att svara
62 svar

#41 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 18 juli 2011 - 07:50

Se inläggPPia skrev den 18 juli 2011 - 07:08:

Vad tycker ni som sett mangan, tappar den något efter anime-serien så att säga? Eller är den bra rakt igenom?

Det är att det är mer magi, magiskaväsen osv. i restrerande av serien jämfört med den biten som animen täcker. Personligen tycker jag den hade en svacka för något år sedan (Rörde sig om en kanske två volymer, men med det sagt så menar jag inte att den blev dålig), men med de senaste kapitlen så känns det som den tagit sig ur svackan. Det känns som Berserk börjar komma igång igen helt enkelt.

Har du inte läst den så rekommenderas den starkt, i alla fall om du har tålamod att vänta en längre tid mellan kapitlen.
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

Who are these fish people?

#42 Misho

Misho
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 345 inlägg
  • PlatsHelsingborg

Postad 19 juli 2011 - 22:12

Såg färdigt serien för första gången nu under den gångna veckan och var mycket positivt överraskad om att något jag trodde bara var en slaktserie faktiskt innehöll en hel del andra aspekter av en krigares liv. Jag var lite förvånad över slutet och förstod först inte kopplingen till början av serien med det klarnade i takt med att jag förstod att mangan fortsätter. Jag ska nog ta och börja läsa mangan och se själv om det håller samma kvalitet som den rörliga bilden gör.

Angående filmen så ser striderna och de stora slagen häftiga ut, i originalen så är det ju mycket stillbilder och att få se det i rörelse kan säkert bli en häftig upplevelse men samtidigt är jag inte ett stort fan av CG i anime, speciellt inte om den sticker ut mycket vilket den verkar göra i trailers åtminstone.

#43 zartok

zartok

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 14 inlägg

Postad 21 juli 2011 - 14:48

Se inläggPPia skrev den 18 juli 2011 - 07:08:

Jag såg nyss om Anime-serien, det är verkligen en bra serie. Gillar hur karaktärerna är ritade med gigantiska riddare med tunga rustningar som blir slaktade så deras ögon vitnar. Och hur man verkligen ser i ansiktena att vissa är dekadenta aristokrater eller pedofiler.

Vad tycker ni som sett mangan, tappar den något efter anime-serien så att säga? Eller är den bra rakt igenom?

jag har bara dom två första delarna i mangan (hela serien som anime) så jag kan inte säga så mycket om det du funderar på. däremot så kan jag säga att animen är skriven rakt av mangan, så gott som allt som finns i mangan visas i animen i början iaf. det torde följa efter på så sätt misstänker jag.

synd att det dröjer till 2012 innan vi får lägga vantarna på den nya animen =)

#44 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 25 augusti 2011 - 01:56

Crunchyroll avslöjar namn:

Guts spelas av Hiroaki Iwanaga, en modell som varit med i begränsad mån i några otecknade TV-serier och filmer. Trist, men det ger en fingervisning om den tänkta publiken: folk som bryr sig om modeller istället för röstskådisar -- alltså en massa människor som inte är animénördar. (Antingen det eller så vill denna modell/tokusatsu-röstskådis slå sig in i branschen för tecknad film.)

Griffith får dock en professionell röstskådespelare, den produktiva Takahiro Sakurai. Jag minns honom senast som den faustiska demonen Masakaki i C: The Money and Soul of Possibility och Yukiatsu i AnoHana, eller varför inte den coola kastaren Azuma i Cross Game.

Toa Yukinari, som vi kommer att höra som Casca, är desto svårare att placera, med bakgrundsroller som en flygvärdinna i Asobi ni Iku yo eller någon onamngiven student i Nichijou. Wikipedia listar några fler roller inom otecknad dubbning, men det känns inte riktigt som att hon är vald för sin meritlista. Kanske är det för att Yukinari låter lik TV-seriens och TV-spelens Yuko Miyamura (Asuka i Evangelion) -- vilket jag inte vet något om --, kanske är det för att hennes manager tror på henne och lyckades få in henne, eller kanske är det så enkelt att hon presterade bra vid provspelningarna.

Manus står Ichirou Ouko'uchi för, en av originalskaparna och huvudförfattarna av Code Geass, men eftersom hans uppgift här är att anpassa en manga kanske hans manusarbete på Planetes är en bättre jämförelse.

Animationsregissör är filmernas karaktärsdesigner Naoyuki Onda, som anpassade mangan Gantz figurer till en form lämpad för teve.

"Art director" Yusuke Takeda ska få utforma världen; hans mer än 20-åriga karriär täcker många verk hyllade för sina miljöer, som Giant Robo, Ghost in the Shell: Stand Alone Complex och Seirei no Moribito. Med sig har han Goki Nakamura, som arbetat med Nekojirusou (Cat Soup) och den bakgrundsintensiva Ghost in the Shell 2.

Som draghjälp för att, får man hoppas, utveckla en fungerande och trovärdig värld har de tydligen tagit in några som arbetat på de nyare Final Fantasy-spelen. Speciellt kul att en person ska besikta deras västerländska svärdfäktning. Hihi.

Så, jag vet inte, det kan nog bli ganska bra och snyggt. Eller hur?
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#45 Sadfriend

Sadfriend
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 31 inlägg
  • PlatsStockholm

Postad 04 oktober 2011 - 22:55

Är väldigt misstänksam mot trailern. Ser ut som att större delen av filmen kommer vara i CGI vilket jag personligen avskyr. Det ser ju aldrig bra ut!

#46 Smaruc

Smaruc
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 399 inlägg
  • PlatsLuleå

Postad 05 oktober 2011 - 21:23

mer namn från crunchyroll

Yuuki Kaji (Durarara's Walks) as Judou
Minako Kotobuki (K-on's Tsumugi Kotobuki) as Rickert
Takahiro Fujiwara as Pippin
Yoshirou Matsumoto as Corkus
Kazuki Yao (Bastard's Dark Schneider) as Gaston
Aki Toyosaki (K-On's Yui Hirasawa) as Charlotte
Rikiya Koyama (Detective Conan's Kogorō Mōri, Naruto's Yamato) as Julius/Adon
Kenta Miyake (Wolf's Rain's Tsume) as Zodd
"the power of UGUU compels you to own this series."
Min animelista
Läst av Berserk manga 22 volymer

#47 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 05 oktober 2011 - 21:28

Och enligt ANN så är det Susumu Hirasawa som gör musiken! Tack och lov!

#48 Najica

Najica

Anime.se's Konata

• Medlemmar
  • PipPip
  • 416 inlägg
  • PlatsÖn

Postad 07 oktober 2011 - 16:09

Allt verkar inte vara cg om man ska dömma ifrån dom här bilderna ~
Possibility, or what we refer to as Imagination, is 99% imitation. The real deal is only 1%. The problem is, this 1% is simultaneously referred to as Evil. -Kirima Seiichi (VS imaginator) (boogiepop)

#49 ElgeN

ElgeN

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 952 inlägg
  • PlatsGöteborg

Postad 14 oktober 2011 - 10:21

För mig som slavade under den här serien för många år sedan och satt och önskade lika högt som den nästa att det skulle hända något på anime-fronten så måste jag säga att jag är sjukt glad över dessa nyheter (Yes, bott under en sten de senaste åren)!

Jag höll mig från att inte börja läsa mangan (av olika anledningar) i dum-hopp om att det skulle göras en nysatsning någon gång. Skam den som ger sig! :D
"You can't live on hopes and dreams alone!"
- Caska, Berserk.

#50 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 01 november 2011 - 22:52

Ny anime trailer http://ch.yahoo.co.j....php?itemid=217 !!! Ser väldigt trevlig ut, rösterna låter helt ok, är lite osäker på Grifith, men de andra lät väldigt bra. Och om soundtracket är snarlikt som trailerns, så blir det nog en väldigt bra anime :D
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

#51 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 01 november 2011 - 23:07

Översättning på YouTube.

Var inte så förtjust i den där låten, den lät lite fjantig, som en actionblockbuster-rockballad. Och 3DCG för animékaraktärer ser fortfarande inte riktigt bra ut... men det kanske ser bättre ut på bioduken än i en dåligt komprimerad trailer.

#52 Blå

Blå

Sensei

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 832 inlägg
  • PlatsStockholm/Väsby

Postad 02 november 2011 - 01:11

Tyckte låten i sig var helt okej. Resten som du nämner är jag helt med på. Vissa saker ser riktigt konstiga ut i CG medans andra ser bättre ut. Såg väldigt stelt ut på sina håll å kanter men hoppas fortfarande på att de här projektet ska bli lyckat. Men allt känns ganska osäkert då det gäller att försöka göra Berserk rättvisa på film.

#53 AlmostHuman

AlmostHuman
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 20 inlägg

Postad 20 mars 2012 - 18:40

Jag hoppas att jag hittade den rätta tråden att posta detta i. Annars så får ni flytta på inlägget dit det hör hemma. Källa är följande.

#54 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 10 april 2012 - 07:22

Amerikanska Viz har fått licens för de tre (första?) filmerna. Och...

Citat

The trilogy has been licensed for release in North America, Canada [sic], Russia, UK, France, Germany, Austria, Italy, Switzerland, Spain, Portugal, Belgium, Netherlands, Sweden, Australia, and South Korea. A release date for any of these regions has yet to be announced, though Viz announced that their edition would be out this fall.
:surprised:

#55 guruguru

guruguru
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 73 inlägg

Postad 10 april 2012 - 11:15

Vilket företag har köpt biodistributions-rättigheterna i Sverige? :surprised:

#56 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 10 april 2012 - 14:59

Där ser man, blir väl på någon mindre biograf den kommer upp på i så fall.

#57 AlmostHuman

AlmostHuman
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 20 inlägg

Postad 10 april 2012 - 15:49

Det lär bli en direkt-till-DVD release skulle jag gissa på. Tror chansen är nästintill obefintlig att man kommer visa dessa på svenska biografer.

#58 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 10 april 2012 - 15:57

Se inläggAlmostHuman skrev den 10 april 2012 - 15:49:

Det lär bli en direkt-till-DVD release skulle jag gissa på. Tror chansen är nästintill obefintlig att man kommer visa dessa på svenska biografer.
Precis vad jag tänkte skriva. Licens för att släppa filmen i (bland annat) Sverige innebär inte nödvändigtvis biosläpp. Det innebär inte ens nödvändigtvis släpp över huvud taget. Viz har ett rykte om sig att vara ganska dåliga med att släppa sin animé på DVD/BD, till den grad att vissa jämrar sig när de utlyser sina licenser.

Jag läste dock att de har Warner Brothers i ryggen med denna licens, så då är det faktiskt helt möjligt att vi får ett billigt europeiskt, mångtextat DVD-/BD-släpp.

#59 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 10 april 2012 - 20:50

Tydligen har brittiska bolaget Kaze fått rättigheterna i Storbritannien; det bör väl alltså röra sig om en underlicens från Viz. De kanske försöker hitta lokala bolag i alla länderna? I så fall är det väl ännu mindre chans för ett svenskt släpp.

Eller så kanske Kaze sköter biffen för alla europeiska länderna, ett släpp med typ åtta språk.

#60 wilfried

wilfried

Gubbe

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 041 inlägg
  • PlatsSkåne-land

Postad 10 april 2012 - 22:29

Kazé ägs av Viz