Hoppa till innehåll

Star Driver

• Logga in för att svara
25 svar

#21 Gravskopan

Gravskopan

Analvibrator

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 845 inlägg
  • PlatsGöteborg

Postad 03 april 2011 - 22:32

Jag är ganska nöjd med serien i sin helhet, det var en väldigt trevlig resa. Trevliga resor brukar tyvärr ha några få negativa aspekter. (Är det inte dålig mat är det kackerlackor på rummet....) Jag tyckte dock den var lite för episodisk stundtals. De hade gärna fått släppa lite på sin formula med att första halvan skulle vara i skolan och andra halvan i "Zero Time". Karaktärerna hade sin charm men samtidigt tyckte jag att de alla föll ganska platt. Tafatta försök att tillsätta ett icke-existerande djup via tillbakablickar och barndomsminnen är något jag är relativt trött på dessutom. Skurkar är alltid viktigt och Kiraboshi som organisation var en bra sådan, däremot var Head rätt tråkig när allt kom till kritan. Det var samma gamla visa som man redan sett så många gånger.

De senare avsnitten och genom seriens gång fick jag hela tiden känslan av att fler frågor dök upp varje gång något skulle förklaras. Samma sak hände mig i sista avsnittet, så här följer lite frågor och kanske spekulationer. Som ni gärna får svara på.

över 9000 frågor

ANAL VIBRATOR!

#22 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 03 april 2011 - 23:09

Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker om serien, och därmed ge den ett rättvist betyg. Kortfattat så gillade jag början mest, mitten kändes som en evig repetition, och slutet var visserligen inte dåligt men väldigt oklart (Jag återkommer till detta under en spoilertag längre ned). Karaktärerna var som Saya skrev enkla att ta sig till med tillräckligt djup för att inte vara ointressanta. Däremot så tycker jag inte alla karaktärernas närvaro fick sin förklaring eller tillräckligt med scentid. Till exempel "Fish Girl", aka North maiden (Sakana?) och Sarina Endō framförallt. Nu kan jag mycket väl ha missat nåt, men det mer spoiler innefattande tar jag upp nedan. Jag förväntade mig ett tillkännagivande av en OVA eller film i slutet av sista avsnittet speciellt eftersom epilogen var frånvarande.

spoiler

Wall of text, orkar inte skriva mer, är säker på att jag missat något. Men kortfattat, jag uppskattade serien, även om den var väldigt repetitiv och slutet lämnade väldigt många frågor obesvarade.
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

Who are these fish people?

#23 Klona

Klona

Otaku

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 019 inlägg
  • PlatsI den andra delen av Köping

Postad 03 april 2011 - 23:58

Kollade klart på sista avsnittet igår. jag gillade serien men även jag tyckte att den var lite för episodisk. De första avsnitten har ju en tendens att fungera så men att samma bas följde med i 25 avsnitt blev jag lite förvånad över. Fast å andra sidan gillade jag avsnitten de innehöll lite av allt möjligt och sen avslutades det men en robotstrid. Fungerade bra när man kollade på ett nytt avsnitt varje vecka men jag kan tänka mig att det blir lite för repetitivt om man skulle se allt i en följd. Jag får även känslan att de kunde fått till historian bättre men att de bara lämnade vissa saker som de var. Ni andra tog upp det bättre än jag så jag skippar att skriva mer om det.
Nå? Vad skulle du ha gjort?
Min animélista

#24 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 25 april 2011 - 00:09

Se inläggGravskopan skrev den 03 april 2011 - 22:32:

över 9000 frågor
Spoilers för hela serien.

över 9000 frågor

över 9000 frågor

över 9000 frågor

"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#25 Hampe

Hampe

Mechafantast

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 740 inlägg
  • PlatsUppsala

Postad 30 januari 2012 - 22:51

Ironiskt nog med tanke på det här;

Se inläggSceleris skrev den 03 april 2011 - 15:49:

det kom ingen text i slutet med "STAR DRIVER THE MOVIE, PREMIÄR HÖSTEN 2012" eller nåt sånt.

Så verkar det vara en Star Driver produktion på gång för hösten, i form av en film. Om filmen kommer vara en sammanslagning av serien eller inte finns det väl inga direkt ordentliga uppgifter kring.

Anime News Network sade:

Seiji Takeda, the chief producer for anime projects at the television station MBS, said at the "Anime Business Forum+ 2012" event at Tokyo's Digital Hollywood University on Monday that plans for a film version of the Star Driver television anime series are in the works.
- Källa

Går väl iofs att anta att "film version" antyder att det blir en recap, men jag tänker lämna saken låta saken ligga öppen tills mer information kommer ut. Snackas om release i november enligt en snabb översättning från en vän, här, om jag nu fick saken rätt för mig!

#26 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 30 januari 2012 - 22:59

Åh, häftigt! Serien blev kanske inte den höjdare vi hade hoppats på, men en film kan ju fortfarande bli underhållande nog.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar