Hoppa till innehåll

Strömmande anime

• Logga in för att svara
35 svar

#21 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 04 juni 2011 - 23:11

Yomiuri TV verkar ha skickat över tre serier åt Crunchyroll (på prov? Vet inte om det är deras första samarbete med CR): 2008 års knäppa komedi-/snuskserie Kemeko Deluxe, 2009 års vardagslivshumorserie GA Geijutsuka Art Design Class, samt... 1992 års dagsstrippsbaserade familjeserie Kobo-chan.

Länkar i förstainlägget.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#22 Klibbnisse

Klibbnisse

Väderballong

• VIP
  • PipPipPipPipPip
  • 2 159 inlägg
  • PlatsOtakuland

Postad 05 juni 2011 - 15:57

Påpassligt, jag som gått i tankarna att se GA någon gång snart :D
Jag har en lampa. Den symboliserar min utstrålning — notera att den faktiskt är släckt.

Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!

#23 Gundoom

Gundoom

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg
  • PlatsNågonstans i dem Smålänska skogarna

Postad 05 juni 2011 - 23:04

Ah nice, nu kanske man slipper att kolla på fansubs med lite så halvdan grammatik, Men jag tycker dock att det är lite konstigt att dem visa Gundam 0079 med den engelska dubben (inte för att jag har något i mot det, jag älskar ju den engelska dubben) men visa Zeta Gundam med subs, fast med tanke på hur dålig den engelska dubben till Zeta var kan jag nog förstå det, men jag fattar dock inte varför dem har den engelska dubbens op :sceptic:

Nåja, och angående om Gundam UC, så kommer dem nog lägga upp alla eps när hela OVAn är slut.
Fast det lär tar ett tag med tanke på att dem släppte första episoden 2010 och har bara gjort 2 eps hitintills.

Annars verkar det finnas några intressanta animes på crunchyroll, som Durarara
"I'm Selling This Gundam!"- Gundam X ep 7 titel

#24 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 06 juni 2011 - 09:13

Se inläggGundoom skrev den 05 juni 2011 - 23:04:

Men jag tycker dock att det är lite konstigt att dem visa Gundam 0079 med den engelska dubben (inte för att jag har något i mot det, jag älskar ju den engelska dubben) men visa Zeta Gundam med subs, fast med tanke på hur dålig den engelska dubben till Zeta var kan jag nog förstå det
Finns 0079 ens utgiven på amerikansk DVD med japanskt tal, då? När jag såg Gundam så fanns den bara dubbad (förmodligen samma dubbning som visades på Cartoon Network i början av 00-talet). Det spekulerades i att Bandai inte ville släppa den i USA med japanskt tal på DVD eftersom den fortfarande inte hade kommit ut på DVD i Japan (och ville inte att japaner skulle importera).

Se inläggGundoom skrev den 05 juni 2011 - 23:04:

men jag fattar dock inte varför dem har den engelska dubbens op :sceptic:
Öppnings- och slutlåtarna i Z Gundam använde melodier av amerikanska artisten Neil Sedaka, så de kanske helt enkelt inte fick rättigheterna till dem. De är väl inte på amerikanska DVD:n heller.

#25 Kageboshi

Kageboshi
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 125 inlägg
  • PlatsTidaholm

Postad 06 september 2011 - 11:55

Tjo

Tyckte denna tråden var bättre att posta i än att göra en ny.
Nån mer som har haft problem med Crunchyroll´s spelare dom senaste dagarna?
Hänger sig och vill inte spela upp. Gör likadant på båda datorerna här hemma.

#26 Smaruc

Smaruc
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 399 inlägg
  • PlatsLuleå

Postad 06 september 2011 - 12:21

Se inläggKagato skrev den 06 september 2011 - 11:55:

Tjo

Tyckte denna tråden var bättre att posta i än att göra en ny.
Nån mer som har haft problem med Crunchyroll´s spelare dom senaste dagarna?
Hänger sig och vill inte spela upp. Gör likadant på båda datorerna här hemma.

jo jag har ochså haft problem dem senaste dagarna, det kan gå så här för mig

1. avsnittet börjar men slutar slumpmässigt t.ex någon minut in i avsnittet
2. väljer avsnitt, sidan laddar sen är rutan bara svart

något som jag ochså tycker är konstigt är att jag kunde se gintama 222 helt felfritt (startade upp utan problem igår) men avsnitt 223 går inte (exempel 2).
"the power of UGUU compels you to own this series."
Min animelista
Läst av Berserk manga 22 volymer

#27 Kageboshi

Kageboshi
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 125 inlägg
  • PlatsTidaholm

Postad 07 september 2011 - 00:09

Samma som jag då.

#28 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 15 mars 2012 - 18:18

Jag är less på att få en massa oanvända gästpass till Crunchyroll! (Gästpass är lösenord som kan användas för att få prova på fullversionen i två dygn.) Så jag tänker posta dem här i fortsättningen. Om ni vill prova på Crunchyroll i ett par dygn utan att betala, var så goda. Först till kvarn etc.

Y5AQO3NH
Z4L6BIQI
98KSXMM3

#29 doppler

doppler

Yrkesmördare

• Medlemmar
  • PipPip
  • 389 inlägg
  • PlatsAvesta

Postad 15 mars 2012 - 18:22

Jag har också ett par stycken till övers.

http://www.crunchyroll.com/guestpass&code=RYEVK8GZ

http://www.crunchyroll.com/guestpass&code=H9LHTH1M

http://www.crunchyroll.com/guestpass&code=N8HZ6CDX89C
"The great thing about Golgo 13 is that it's not even introspective, there is no excuse given for his behaviour. He's just like, a dick."
Anime World Order
Fast Karate For The Gentleman
Lyssna på Animéradion

#30 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 17 mars 2012 - 20:45

Sådärjah, nu har jag äntligen uppdaterat listan.

Nyaste tillägget: Ozma.

#31 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 21 mars 2012 - 22:53

Fler serier!

Citat

[ViKi] Black Jack (2004-2006) [Betyg: 5,8/10] Tillgängliga avsnitt: 61 + 2. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Black Jack 21 (2006) [Betyg: 6,3/10] Tillgängliga avsnitt: 17. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Crystal Blaze (2008) [Betyg: 3,1/10] Tillgängliga avsnitt: 12. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Ginga Tetsudou Monogatari (2003-2004) [Betyg: 5,1/10] Tillgängliga avsnitt: 26. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Master of Epic: The Animation Age (2007) [Betyg: 3,3/10] Tillgängliga avsnitt: 12. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Onii-sama e... (1991-1992) [Betyg: 7,0/10] Tillgängliga avsnitt: 39. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Ozuma (2012) [Betyg: 5,0/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Penguin Musume Heart (2008) [Betyg: 3,6/10] Tillgängliga avsnitt: 22. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Tetsuwan Atom (1980-1981) [Betyg: 5,4/10] Tillgängliga avsnitt: 52. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
ViKi är en ny sajt som strömmar allt möjligt, men för oss är det nog mest intressant att se deras animéutbud. (Jag väntade ett par dagar med att lägga till dem, för att jag inte var säker på att det var helt lagligt. Tydligen är det det!) Namnet "ViKi" står för "Video Wiki", och deras "affärsidé" är tydligen att spara in pengar genom att inte anlita översättare: det får fansen stå för. Gratis arbetskraft, alltså. Jag tror att man genom att översätta också måste överlåta upphovsrätten till sin översättning; eller snarare, man måste gå med på att licensera den under något slags frihetlig Creative Commons-licens (så att andra kan bearbeta den). Den som känner sig manad här kan fixa in svenska textremsor -- animé är ju alltid bäst på svenska! Men sajten är alltså ny, och därför finns inte alla avsnitt textade ännu, vilket jag påminner om i kommentarerna ovan.

I vilket fall, den sanna höjdaren bland dessa tillägg i listan måste nog anses vara Onii-sama e, eller som den kan heta på svenska: Kära storebror.

#32 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 07 april 2012 - 19:34

Se inläggSceleris skrev den 08 januari 2011 - 08:10:

[CR] Furusato Saisei Nippon no Mukashibanashi (2012) [Betyg: 4,7/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Haiyoru! Nyaruani (2010) [Betyg: 2,5/10] Tillgängliga avsnitt: 8. Tal: Japanska.
[CR] Haiyoru! Nyaruani: Remember My Love(craft-sensei) (2010-2011) [Betyg: 2,3/10] Tillgängliga avsnitt: 12. Tal: Japanska.
[CR] Haiyore! Nyaruko-san (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: -. Tal: Japanska.
[CR] Hiiro no Kakera (2012) [Betyg: 4,3/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Kimi to Boku. 2 (2012) [Betyg: 7,6/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Kuroko no Baske (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: -. Tal: Japanska.
[CR] Nazo no Kanojo X (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: -. Tal: Japanska.
[CR] Recorder to Randsell Re (2012) [Betyg: 3,8/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Saki: Achiga-hen - Episode of Side-A (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: -. Tal: Japanska.
[CR] Sengoku Collection (2012) [Betyg: 3,3/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Shirokuma Cafe (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Uchuu Kyoudai (2012) [Betyg: 7,6/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Upotte!! (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
[CR] Yurumates 3D (2012) [Betyg: -,-/10] Tillgängliga avsnitt: 1+. Tal: Japanska.
Några tillägg.

Furusato bla bla är en serie som ska avhandla gamla japanska legender. Haiyoru-serierna är om Lovecraft-monster (fruktansvärda varelser bortom tid och rum) i form av söta flickor; de två första var korta flashanimerade webbserier, men den nya är en ordentligt animerad TV-sänd historia. Hiiro no Kakera bygger på ett otome-spel, alltså som en dejtingsimulator gjord för tjejer. Kimi to Boku 2 är en uppföljare till den tidigare "söta pojkar gör ingenting speciellt"-serien. Kuroko no Baske är en basketserie. Nazo no Kanojo X är något slags konstig romantisk(?) serie om en kille som blir kärlekssjuk i en tjej efter att ha smakat på hennes saliv. Recorder to Randsell Re är en uppföljare till kortavsnittsserien om en pojke som ser ut som en vuxen och hans gymnasiesyster som ser ut som ett barn. Saki: Achiga-hen är kopplad till 2009 års mahjongserie om Saki. Sengoku Collection handlar om den historiska japanska fältherren Nobunaga Oda, som här är en storbystad kvinna som råkar bli kastad till moderna tider. Shirokuma Cafe handlar om en polarbjörn som driver ett kafé. Uchû Kyôdai handlar om två bröder som ska bli astronauter. Upotte handlar om vapen personifierade som söta gymnasieflickor. Yurumates 3D är kopplad (uppföljare?) till två tidigare OVA-avsnitt om en tjej och hennes rumskamrater som försöker klara inträdesprovet till universitetet.

('-')

#33 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 03 maj 2012 - 19:25

Citat

[ViKi] Aoi Blink (1989-1990) [Betyg: 4,8/10] Tillgängliga avsnitt: 39. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Hakugei Densetsu (1997-1999) [Betyg: 4,9/10] Tillgängliga avsnitt: 26. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.

[ViKi] Fushigi na Melmo (1971-1972) [Betyg: 6,0/10] Tillgängliga avsnitt: 26. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Jungle Taitei (1997) [Betyg: 5,6/10] Tillgängliga avsnitt: 1 långfilm. Tal: Japanska. Filmen är inte nödvändigtvis textad ännu.
[ViKi] Koutetsu Sangokushi (2007) [Betyg: 2,3/10] Tillgängliga avsnitt: 25 + 1. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Magma Taishi (1993) [Betyg: 2,5/10] Tillgängliga avsnitt: 13. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Mitsume ga Tooru (1990-1991) [Betyg: 4,3/10] Tillgängliga avsnitt: 48. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Mori no Densetsu (1988) [Betyg: 5,5/10] Tillgängliga avsnitt: 1 kortfilm. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
[ViKi] Tezuka Osamu no Don Dracula (1982) [Betyg: 3,8/10] Tillgängliga avsnitt: 8. Tal: Japanska. Alla avsnitt är inte nödvändigtvis textade ännu.
Viki.com har visst goda kontakter med Tezuka Productions som har fått alla dessa.

Och när jag nu ändå skriver: jag har ett par nya gästpass för den som vill prova på Crunchyroll:
MNKVH3YVTJ5
NMAL79KMQHL

#34 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 06 maj 2012 - 11:01

Crunchyroll lade till GA Geijutsuka Art Design Class avsnitt 13, ett köpvideoavsnitt, lååångt efter att ha lagt upp avsnitt 1-12. Lustigt hur det kan bli ibland. ('-')

#35 Madoka

Madoka

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 14 inlägg

Postad 07 maj 2012 - 14:53

Streaming är inte riktigt min grej. Jag brukar ofta vilja spara det jag tittar på. Ladda ner eller köpa är det som gäller för mig.
-Don't forget. Always, somewhere, someone is fighting for you.
-As long as you remember her, you are not alone.
~かなめ まどか

#36 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 549 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 07 maj 2012 - 23:38

Om man inte är väldigt selektiv så är strömning perfekt för sånt man bara vill se en enda gång. Det är ju inte så att man måste ha alla avsnitt av En fyra för tre tillgängligt bara för att man såg nåt avsnitt på teve. :wink:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar