Hoppa till innehåll

Gintama

• Logga in för att svara
28 svar

#21 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 20 december 2011 - 16:45

Det var ju mer än den repliken (och mer än det avsnittet), förstås.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#22 Voffe

Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 063 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 19 mars 2012 - 13:27

26:e mars är en sorglig dag, då slutar nämligen Gintama' och byts ut mot Gon (den där lilla dinosauren man kan spela som i Tekken 3.)

Källa: MAL.
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista~ Mangalista ~

#23 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 20 mars 2012 - 00:11

Vet du, det förstod jag när jag såg senaste avsnittet då de återigen pratade om problemet med att komma för tätt intill källutgivningen. Vad jag inte förstår är varför de inte bara hittar på mer eget material: det är ju inte som Naruto där utfyllnad blir ett avbrott i en längre kontinuerlig berättelse. De skulle gott kunna hitta på, säg, två tredjedelar eget, så länge de har bra manusförfattare med ett sinne för humor. Mästerdetektiven Conan består ju nästan enbart av "utfyllnad", och det fungerar ju utmärkt.

Jag kan tänka mig att de kommer tillbaka igen. Tittarsiffrorna har sjunkit under årens lopp (från 4,3 % första halvåret, till runt 3,1-3,8 % resten av serien; sedan ner till 2,5 % vid nya serien), men de är ändå jämförbara med de andra Jump-serierna: lite lägre än Naruto, lite högre än Bleach. Å andra sidan så har ju Bleach-animén blivit nedlagd (Beelzebub också, förvisso, men det är en morgonserie), så det är ju inte säkert.

Men man får väl hoppas på Gintama''. :shappy:

#24 Venoz

Venoz
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 70 inlägg

Postad 20 mars 2012 - 06:23

Skulle vara intressant att höra sifforna om One Piece. Bleach är jag inte alls förvånad över, fast detsamma kan jag inte direkt säga om Beelzebub även om jag inte sett på den på ett väldigt, väldigt långt tag. Tror jag pausade efter sexton episoder eller någonstans där.

Hursomhelst.. synd att Gintama' tar pause, men hellre pause än fillers i den mån som Naruto och liknande serier gör. Bleach, Gintama och Beelzebub. Det är en stor del utav shonen serierna ändå. Om de inte kommer tillbaka alls hoppas jag att vi snabbt får en ny shonen action serie som fyller gapet.

Det skulle vara en otroligt stor besvikelse om Gintama inte kom tillbaka dock. Det är ju en serie som jag absolut kunde tänka mig att köpa. Det finns väldigt många guldkorn i den här serien. Antar att jag får börja se klart den här säsongen av Gintama snart då jag tog även här en pause efter ett tag.

#25 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 20 mars 2012 - 10:45

One Piece låg kring 12-15 % när den sändes på söndagkvällar, fram till 2004 ungefär, då den började tappa lite. 15 % är i klass med serier som alla japaner känner till, som Chibi Maruko-chan, och strax under superlångköraren Sazae-san som med sina sisådär 20 % är, löst uttryckt, "Japans tittarsiffermässiga motsvarighet till Simpsons". 2004-2006 började One Piece tappa tittare och låg kring 10 %. 2006 flyttade man serien till söndagmorgnar, och den låg ett halvår kring 6-7 % innan den gick upp till 9-11 % vilket den legat på sedan dess.

Se inläggVenoz skrev den 20 mars 2012 - 06:23:

Om de inte kommer tillbaka alls hoppas jag att vi snabbt får en ny shonen action serie som fyller gapet.
Apropå det, det verkar inte finnas någon riktig superhit att ersätta dem med. Tite Kubo har väl låtit meddela att Bleach-mangaserien är inne på sin sista berättelse nu, och Naruto tycker jag borde börja närma sig något slags slut när de faktiskt kämpar mot största bossen och största knipan. One Piece har nog långt kvar, men det är många som är oroliga för att alla ska sluta läsa Shônen Jump när "de tre stora" slutar.

#26 Venoz

Venoz
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 70 inlägg

Postad 21 mars 2012 - 02:18

Oj? Det var rätt tråkigt att höra. Fast kanske inte direkt förvånande, jag menar.. om sådana serier hade funnits hade man hört talas om manga serierna. Antar att man får hoppas att människor vill fylla dit vakumet - alltså se att det finns behov utav nya shonen serier och följa upp på det.

Fairy Tail lyckades rätt bra som nykomling. Den ger lite hopp åt framtiden gällande shonen serier åtminstone. Visst, långtifrån den bästa, men den fungerar.

#27 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 21 mars 2012 - 20:19

Det kanske inte är bristen på bra serier som gör att det inte kommer några nya "hits", utan att tiden för "hits" börjar vara förbi. Ungarna har så mycket att välja på -- som Internet och tevespel -- att kundkretsen kanske börjar spridas ut för mycket.

#28 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 26 mars 2012 - 18:24

Och där var det sista avsnittet. :manlytears: Man vet att det är en bra serie när figurerna ägnar en stor del av sista avsnittet åt att stå och spy.

Så, fritt fram för alla som föredrar sina animéserier avslutade så att de kan se dem i ett svep! ;)

#29 Voffe

Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 063 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 26 mars 2012 - 18:54

Jag gillade sista avsnittet (inte för att säga att jag ogillat något). Det kändes som att titta på ett sorts slutprov där de utnyttjar allt de lärt sig under åren.

Men nu var det roliga slut. Bokstavligt talat. :manlytears:
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista~ Mangalista ~

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar