Steins Gate
Postad 18 april 2011 - 12:49
Jag gillar inte Mayuri. Hon är för kliché för vad som verkar någorlunda realistiskt/allvarligt. Annars var det ett väldigt bra första avsnitt. Jag undrar dock vad som skulle kunna fylla 24 avsnitt. Inte en enda lång handling ändå.
Postad 27 april 2011 - 09:59
Den andra saken som till en början inte rörde mig något nämnvärt är att huvudpersonen, denna så kallade galna professorn, är en fullkomlig idiot och förtjänar en stor knytnäve inbakad i ansiktet. Visst, hans paranoia var lite smålustig till en början, men nu går det till överdrift när han ser fiender i allt och INGEN försöker få honom tillrätta. Fortsätter avsnitt tre som det gjort de första fem minuterna hoppas jag att avsnitt fyra utspelar sig på sluten psykiatrisk vård.
I övrigt är seriens koncept småkul och har potential... om det bara inte varit för karaktärernas underskattade förmåga att göra pannkaka av alltihopa. :/
Uppd. Okej, ungefär 10 minuter in i avsnitt tre och ni kan glömma det jag sa om den där flickan med ljus röst, Mayuri tror jag hon heter. Hon är fortfarande en enorm böld i röven och kommer förmodligen förbi detta under resten av serien, satan. :(
Gillar du vad du ser? Klicka på det gröna plusset till höger!
Postad 06 juni 2011 - 16:12
Jag stör mig inte på hur överdrivet "söt" Mayuri är längre. Jag tror serien skulle kännas mer deprimerande utan henne (och Feyris). Hon har ingen viktig roll heller, utan sitter bara vid sidan och är söt. Det går ann.
Postad 07 juni 2011 - 23:49
Volbla skrev den 06 juni 2011 - 16:12:
för att kunna fortsätta älska henne."
[ Avatar | Min animélista ]
Postad 22 juni 2011 - 17:32
Avsnitt 12.
Postad 23 juni 2011 - 11:49
Postad 03 augusti 2011 - 19:28
Postad 03 september 2011 - 13:33
Obs: Missa inte eftertexterna!
Avsnitt 22.
Postad 14 september 2011 - 01:41
Åsså ska det visst göras en Steins Gate-film. Vettefasen vad den ska handla om; jag tycker att berättelsen och karaktärerna har gjort sitt nu, även om konceptet erbjuder dem ganska mycket frihet.
Postad 16 september 2011 - 22:34
Sceleris skrev den 14 september 2011 - 01:41:
Postad 17 september 2011 - 14:09
Mitt största klagomål är hur tidsresandet hanteras. Nästan alla detaljer som avslöjas kring det får mig att utbrista "That doesn't even make sense!". Det fungerade aldrig som ett ärligt utforskande av ett sci-fikoncept. Det formades rent godtyckligt av författarna för att passa deras idé av handling och drama. Det stör jag mig på.
Det enda jag kan säga att jag direkt gillade är huvudpersonen Hououin Kyouma. Så länge han är i mad scientist mode så är han fullständigt fabulous. Han är en fröjd att titta på.
Men i helhet? Den var väl ok, men i slutändan har jag inte fått ut så mycket av den alls.
Postad 17 september 2011 - 17:25
Postad 18 september 2011 - 11:35
Postad 18 september 2011 - 19:03
Spoilers för hela serien.
Jag menar inte att allt detta står i klartext i animéserien. Mycket av det ovanstående är spekulationer och extrapolering, men jag tycker att det som presenterats i serien har varit alldeles tillräckligt konsekvent enligt de regler som serien själv satt upp. Och att förklaringar till mycket, som "Reading Steiner", uteblir känns också logiskt med tanke på att de inte är människor som borde kunna få veta det. (Man skulle förstås kunna låta åtminstone tittarna få veta, men serien är ju mestadels subjektiv enligt Okabes utgångspunkt.)
Obligatoriskt citat från Liftarens guide till galaxen
Postad 20 september 2011 - 23:19
Postad 21 september 2011 - 12:35
Det jag ser när jag försöker analysera Steins;Gate är en serie som bryr sig mer om handling än sci-fi, och det stör jag mig på när sci-fi är ordentligt involverat. Jag vill inte verka ge folk skit för att de inte stör sig på det som jag gör, det är bara sån jag är.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar