Postad 19 juli 2011 - 08:35
Har även jag avverkat två avsnitt, och kan inte annat än hålla med Blå. Den känns inte Blood-relaterad alls, är bara något enstaka man kan relatera till tidigare serien/filmen (utseendet på ett av monstrena). Om den inte blir bättre så kan jag verkligen inte förstå varför de ska göra en film till den. Jag hoppas verkligen de sätter allt i ett sammanhang snart, just nu känns det bara som massa random monster dyker upp. Det verkar inte ens vara någon koppling mellan monstrena eller någon direkt anledning till att de dyker upp (gissningsvis dras dem till Saya).
Blå skrev den 30 juni 2011 - 14:04:
Haha, förhoppningsvis så skiljer sig Sayas personlighet så pass mycket att du glömmer av den jämförelsen snabbt.
Nog skiljer de sig mycket alltid om det är till de bättre eller sämre vet jag inte tyvärr, får nog ge serien några fler avsnitt, men just nu känns Saya som karaktär hopplöst värdelös. Man vill bara att hon ska göra nåt intressant istället för att gå och sjunga egen komponerade ramsor.
TL;DR
Jag kan ju lungt påstå att jag hade väldigt mycket högre förväntningar på serien än vad den hittills levererat. Nu får jag gå ner till tvätten, det positiva är att den inte sjunger i alla fall
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago
Who are these fish people?