Hoppa till innehåll

Blood-C

• Logga in för att svara
28 svar

#21 Voffe

Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 063 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 21 augusti 2011 - 08:03

Jag har jagat ikapp till avsnitt 6 nu, och jag måste ju tyvärr säga att den har vart ganska tråkig. Visserligen börjar saker hända nu, så vi får se, men just nu får jag bara ett begär att se om Blood+.

Grov censur och tidsödslande sång vinner inga poäng hos mig för övrigt.

Upp till avsnitt 6

Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista~ Mangalista ~

#22 Najica

Najica

Anime.se's Konata

• Medlemmar
  • PipPip
  • 416 inlägg
  • PlatsÖn

Postad 21 augusti 2011 - 13:05

Nåja, jag hoppar in lite i diskussionen också då

avsnitt 6
Spoiler

bara 6 avsnitt kvar, undra om de kommer kunna "knyta ihop" det på ett bra sätt eller om de försöker satsa på en andra säsong.
Possibility, or what we refer to as Imagination, is 99% imitation. The real deal is only 1%. The problem is, this 1% is simultaneously referred to as Evil. -Kirima Seiichi (VS imaginator) (boogiepop)

#23 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 21 augusti 2011 - 14:11

Se inläggNajica skrev den 21 augusti 2011 - 13:05:

bara 6 avsnitt kvar, undra om de kommer kunna "knyta ihop" det på ett bra sätt eller om de försöker satsa på en andra säsong.

De har ju redan utannonserat en film till nästa sommar så lär nog inte vara ett riktigt slut.
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

Who are these fish people?

#24 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 03 september 2011 - 15:09

Vart ett tag sen jag skrev nåt, så here we go!

avsnitt 8

All denna blodsplatter censur börjar bli riktigt jobbig:(

I alla fall serien har verkligen gått från knappt sevärd till väldigt bra nu! Så vida inget väldigt drastiskt händer (som gör serien mycket sämre) i de kvarstående avsnitten så kommer jag väldigt lätt kunna rekommendera serien till andra att se.
Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

#25 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 06 september 2011 - 00:42

ANN har intervjuer med seriens regissör och manusförfattare, om det hade varit av intresse. De pratar lite om varför serien är som den är.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#26 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 24 september 2011 - 09:28

Avsnitt 11 var verkligen wtf. Behövs egentligen inte sägas så mycket mer.

#27 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 01 oktober 2011 - 08:44

avsnitt 12

Då vart tv-serien avslutat! Jag har svårt att ge den ett betyg just nu, men jag tycker den helt klart var sevärd.

#28 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 01 oktober 2011 - 19:03

Vad tycker du om att det kommer en film då, Dread? Är det något som kommer att behövas?
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#29 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 01 oktober 2011 - 21:28

Ja, filmen kommer definitivt behövas. Seriens ändamål är att bygga upp inför filmen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar