Kanske de utelämnade de sista fem sidorna av mangan för att det var det enda rätta att göra. Mirai Nikki sällar sig till Elfen Lied (mfl?) i klubben "hur man totalkraschar en annars superb tragisk/mörk manga i de sista fem sidorna genom att klämma in ett osammanhängande och fjantigt lyckligt slut."
Jag lämnades för övrigt med ett underligt intryck av Mirai Nikki (animen). Det var så fullt med plot holes att det var omöjligt att inte tänka på det hela tiden, och Yukkis motbjudande personlighet ihop med hans brist på trovärdiga känslor och rationellt tänkande (
jag förlåter dig farsan för att du vill sona dina brott, trots att du dyker upp efter två års frånvaro, säljer mina njurar för en spelskuld och mördar min mamma) borde egentligen förpassat denna anime till "dropped" listan på nolltid. Trots det kunde jag inte sluta titta, ungefär som att man inte kan låta bli att titta på en trafikolycka. Jag var tvungen att veta vad för vansinniga twists de skulle kasta i ansiktet på oss nästa vecka! Och sedan att de omdefinerade begreppet yandere, det sålde mig så pass att jag lyfter Mirai Nikki till 6/10 i sin helhet och att vissa element (läs: Yuno) förtjänar betydligt högre än så.
Kan någon lära mig koden för spoilers, tack? Jag skulle behöva editera in en sådan i stycket ovan är jag rädd.
Ändrat av Sceleris, 06 maj 2012 - 10:55.
¦3