idrougge tipsade om ett svenskt, nedladdningsbart animemagasin som går under namnet Deculture och kommer ut varannan månad. I hittills tio nummer har deras åtta skribenter skrivit om anime, manga och TV-spel, och har även en poddradio, dock bara med ett avsnitt.
Deculture: svensk nättidning om anime, manga och spel
Skapat av Sceleris, 22 okt 2011 03:35
9 svar
Postad 22 oktober 2011 - 03:35
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."
[ Avatar | Min animélista ]
Postad 23 oktober 2011 - 20:16
Ah, den tidningen ska jag ta och följa. Tack för tipset!
Postad 23 oktober 2011 - 20:52
Innehållet verkade vara lite för tunt för min smak (en hel Mästerdetektiven Conan-artikel, men inte en reflektion över hur otroligt absurd hela serien är?!
), men det ser bra ut och är ett kul initiativ. Animésverige behöver fler initiativ.
Postad 24 oktober 2011 - 18:59
Man bockar och tackar. Trevligt att ni gillar tidningen :)
Vi har så att ni kan kommentera på varje nummer. En sådan kommentar på numret skulle vara underbart att få.
Vi diskuterar en mer detaljrik utformning av podcasten. Så det kommer mera. Vi vet dock inte när.
Vi har så att ni kan kommentera på varje nummer. En sådan kommentar på numret skulle vara underbart att få.
Vi diskuterar en mer detaljrik utformning av podcasten. Så det kommer mera. Vi vet dock inte när.
Postad 24 oktober 2011 - 22:36
Jaså, du var medlem här sen förut! Att du inte gjorde reklam här när ni började själv då. Hur ska man annars veta att ni finns?
Postad 28 oktober 2011 - 19:03
Jag gjorde reklam då vi öppnade. Men sedan så har jag inte velat spama sönder forumet med trådar varannan månad om att vi släppt ett nytt nummer.
Tråden jag öppnade finns här: http://www.anime.se/...5250-deculture/
Men jag får börja bli litet mera aktiv här när vi släpper nya nummer. Vart kan jag posta att vi släppt nya nummer? Ska jag posta i den här tråden? Eller ska jag dra upp den gamla tråden?
Tråden jag öppnade finns här: http://www.anime.se/...5250-deculture/
Men jag får börja bli litet mera aktiv här när vi släpper nya nummer. Vart kan jag posta att vi släppt nya nummer? Ska jag posta i den här tråden? Eller ska jag dra upp den gamla tråden?
Postad 29 oktober 2011 - 00:05
Herrejistanes, hur dåligt minne har jag... 
Du får gärna bumpa denna tråd varje nytt nummer. Det är så Animéradion gör.
Du får gärna bumpa denna tråd varje nytt nummer. Det är så Animéradion gör.
Postad 30 oktober 2011 - 15:43
Alla har vi dåligt minne. Det bara visar sig på olika sätt XD Och tråden som jag gjorde är ju över 1 år gammal och ej aktiv så klart det blir som att jag aldrig skrivit om tidningen.
Men då vet jag hur jag ska göra. Då ska jag börja göra det. Perfekt.
Men då vet jag hur jag ska göra. Då ska jag börja göra det. Perfekt.
Postad 01 mars 2012 - 23:50
Om ni inte märkt det ännu då jag inte haft någon dator tillgänglig och inte hade rätt lösenord så har vi nu släppt Deculture #11!!
Ni hittar den på http://deculture.se/...r/deculture-11/ så dyk upp, läs, kommentera.
Ni hittar den på http://deculture.se/...r/deculture-11/ så dyk upp, läs, kommentera.
Postad 02 mars 2012 - 00:00
Gott, ska läsas!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar