Hoppa till innehåll

Ge mig tips om anime att se!

anime

• Logga in för att svara
996 svar

#981 Chompalompa

Chompalompa

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 22 april 2012 - 20:40

Blir den, tack för hjälpen :psyduck: Fler tips välkomnas dock :)

#982 Amarda

Amarda
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 364 inlägg
  • PlatsJönköping

Postad 30 april 2012 - 23:39

Jag skulle vilja få tips om romantiska skolserier. Det får gärna vara komedi men den ska innehålla allvar. Av de jag har sett så tyckte jag mest om Toradora, Bokura ga Ita och Clannad. Jag tycker att lovely complex var lite för flamsig och i kimi ni todoke så tycket jag inte alls om karaktärerna.

#983 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 01 maj 2012 - 00:29

Se inläggAmarda skrev den 30 april 2012 - 23:39:

Jag skulle vilja få tips om romantiska skolserier. Det får gärna vara komedi men den ska innehålla allvar. Av de jag har sett så tyckte jag mest om Toradora, Bokura ga Ita och Clannad. Jag tycker att lovely complex var lite för flamsig och i kimi ni todoke så tycket jag inte alls om karaktärerna.

Va? Lovely Complex flamsig? Nu förstår jag inte vad du menar? hehe... :rolleyes: Jag gillade humorn i serien framför allt även om den ibland verkade ha sockerchock och gick på högvarv.
Toradora är en av mina favoriter alla gånger och även Clannad bor på topplistan. Andra i samma stil som jag kan rekommendera då är Amagami SS, Angel Beats!, True Tears, Myself Yourself eller varför inte långfilmen The Girl Who Leapt Through Time? (inget av dem fanns på din lista så jag hoppas du kan hitta lite nytt här)

En bubblare här också: My-HIME - En kamp för både det goda och överlevnad. En bitvis glättig men också mörk skolserie som överraskar och är betydligt djupare än man tror i början. Sothis säger det bäst här: http://www.anime-pla...views/a221.html
"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#984 MeatballSwede

MeatballSwede

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 01 maj 2012 - 21:21

Hej, ny på forumet! Jag letar efter lite nya animes att kolla på. Det jag mest kollat på är Hayao Miyazaki, Akira, Whisper of the Heart, Jin Ro och lite Fullmetal Alchemist. Har ni här på forumet några förslag på någon film eller serie ni tror att jag skulle digga?

#985 Dominus

Dominus

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 02 maj 2012 - 21:34

Hej! Jag letar förtvivlat efter bra serier som på ett eller annat sätt har en koppling till skrivande (förslagsvis att huvudkaraktären sysslar med det). Vilken typ av skrivande spelar ingen roll - böcker, serier, filmmanus, journalistik, copywriting, poesi och låttexter - vad som helst. Nästan. Dagboksskrivande räknas inte. :)

Hoppas att någon vis animeguru kan visa mig vägen!

#986 wilfried

wilfried

Gubbe

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 041 inlägg
  • PlatsSkåne-land

Postad 02 maj 2012 - 22:00

Se inläggDominus skrev den 02 maj 2012 - 21:34:

Hej! Jag letar förtvivlat efter bra serier som på ett eller annat sätt har en koppling till skrivande
Hataraki Man, huvudpersonen är en journalist på en veckotidning.
No sappy lines allowed! | Animelista | Mangalista | Figurer
No "my, my, my's" allowed!
No "hee-hee-hee's" allowed either!
Not allowed! Not allowed!

#987 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 02 maj 2012 - 22:09

Se inläggMeatballSwede skrev den 01 maj 2012 - 21:21:

Hej, ny på forumet! Jag letar efter lite nya animes att kolla på. Det jag mest kollat på är Hayao Miyazaki, Akira, Whisper of the Heart, Jin Ro och lite Fullmetal Alchemist. Har ni här på forumet några förslag på någon film eller serie ni tror att jag skulle digga?
Hej och välkommen! Lite svårt att säga vad du skulle kunna tycka om eftersom du bara sagt vad du sett, inte vad du faktiskt tyckte om dem, och vad du tyckte om med dem. :d

Men några serier som är allmänt omtyckta är Steins Gate, Code Geass, Cross Game, Fate Zero och Gurren Lagann.

Se inläggDominus skrev den 02 maj 2012 - 21:34:

Hej! Jag letar förtvivlat efter bra serier som på ett eller annat sätt har en koppling till skrivande (förslagsvis att huvudkaraktären sysslar med det). Vilken typ av skrivande spelar ingen roll - böcker, serier, filmmanus, journalistik, copywriting, poesi och låttexter - vad som helst. Nästan. Dagboksskrivande räknas inte. :)

Hoppas att någon vis animeguru kan visa mig vägen!
I rockserien Beck är det lite låtskrivande. Jag har inte sett den själv, men Spring and Chaos handlar om författaren Kenji Miyazawa. Princess Tutu är fantasy, men berättelsen är som en berättelse om att skapa berättelser. Sen finns det några mangatecknarserier som Bakuman och Dôjin Work (mest Bakuman).
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#988 Dominus

Dominus

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 5 inlägg

Postad 03 maj 2012 - 09:47

Tack så mycket för hjälpen! Hataraki Man, Bakuman och Beck får det bli. :)

#989 MeatballSwede

MeatballSwede

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 03 maj 2012 - 13:47

Konsternerad

Se inläggSceleris skrev den 02 maj 2012 - 22:09:

Hej och välkommen! Lite svårt att säga vad du skulle kunna tycka om eftersom du bara sagt vad du sett, inte vad du faktiskt tyckte om dem, och vad du tyckte om med dem. :d

Men några serier som är allmänt omtyckta är Steins Gate, Code Geass, Cross Game, Fate Zero och Gurren Lagann.

Det är just dom jag nämnde som jag gillar mest, som gillar riktigt välgjorda animes som Hayao är riktigt bra på, bra musik, bra story, så älskar jag Jin Ro och Akira, den där mörka, grova känslan dem har, och typ 5 centimeters per second gillar jag meh. Jadu, kan ju vara lite svårt att hitta på nått i guess., kollar dom du skrev så får vi se om det är nått att hänga i granen, thx. ^^

#990 Amarda

Amarda
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 364 inlägg
  • PlatsJönköping

Postad 03 maj 2012 - 15:55

Se inläggEbhen skrev den 01 maj 2012 - 00:29:

Va? Lovely Complex flamsig? Nu förstår jag inte vad du menar? hehe... :rolleyes: Jag gillade humorn i serien framför allt även om den ibland verkade ha sockerchock och gick på högvarv.
Toradora är en av mina favoriter alla gånger och även Clannad bor på topplistan. Andra i samma stil som jag kan rekommendera då är Amagami SS, Angel Beats!, True Tears, Myself Yourself eller varför inte långfilmen The Girl Who Leapt Through Time? (inget av dem fanns på din lista så jag hoppas du kan hitta lite nytt här)

En bubblare här också: My-HIME - En kamp för både det goda och överlevnad. En bitvis glättig men också mörk skolserie som överraskar och är betydligt djupare än man tror i början. Sothis säger det bäst här: http://www.anime-pla...views/a221.html

Tack för tipsen, såg klart True Tears och det var exakt vad jag sökte.

#991 frasse

frasse

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 1 inlägg

Postad 05 maj 2012 - 19:32

Inte sett anime på ~3 år och har precis fått upp intresset igen. Såg nyligen Steins;Gate some jag blev fullkomligt förälskad i. Underbar serie.

Vad kan jag ha missat under min frånvaro för mästerverk? Söker vackra teckningar, realistiska karaktärer och gärna plot twists.

#992 hillster

hillster

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 15 inlägg
  • PlatsNorge

Postad 06 maj 2012 - 18:50

Se inläggfrasse skrev den 05 maj 2012 - 19:32:

Inte sett anime på ~3 år och har precis fått upp intresset igen. Såg nyligen Steins;Gate some jag blev fullkomligt förälskad i. Underbar serie.

Vad kan jag ha missat under min frånvaro för mästerverk? Söker vackra teckningar, realistiska karaktärer och gärna plot twists.

Från de tre senaste åren, med givna tycken så kommer jag på några rekommendationer: Mahou Shoujo Madoka Magica, Angel Beats!, Durarara!, Bakemonogatari, Nisemonogatari, Higashi no Eden eller Break Blade. Ordnade i ungefärlig fallande ordning av plot twistedness.

Håller med, Steins;Gate är en underbar serie rakt av. Om vi delar smak i annat också så rekommenderar jag de två första i min lista å det varmaste.

Sedan kan jag hålla fram Mirai Nikki som en serie du kan försöka dig på. Tyvärr inte det bästa kvalitetsmässigt, men har plot twists som skiter tegelstenar.

#993 Amarda

Amarda
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 364 inlägg
  • PlatsJönköping

Postad 06 maj 2012 - 19:58

Se inläggfrasse skrev den 05 maj 2012 - 19:32:

Jag skulle rekommendera Mawaru Penguindrum, den har intressanta karaktärer, snygg animation och innehåller plot twists.

#994 irmellervad

irmellervad

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 3 inlägg

Postad 16 maj 2012 - 08:25

Jo, det är som så att jag de senaste två veckorna börjat kolla på animeserier, och det är just kärleks/komedi anime som intresserar mig. Orkar inte med massa fantasy osv.

Jag har hunnit kollat klart på Peach Girl, Zitura Da Kiss och Toradora.

Jag vill ha tips på animeserier som är snyggt tecknade, huvudpersonerna ska se bra ut, de ska vara lite i samma stuk som serierna ovan.

Huvudpersonerna ska gärna vara tonåringar också! :)

Toradora är den serien som jag blev kär i, helt ärligt talat, jag älskar den serien!

Så snälla, några förslag? (a)

#995 MathJuice

MathJuice
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 25 inlägg
  • PlatsKalix

Postad 16 maj 2012 - 09:03

Clannad är det första som dyker upp i skallen på mig. Bland det bästa jag sett i fråga om story, känsla och animering. Kan bitvis vara ett starkt drama och du kommer säkerligen gråta många gånger, men det är det värt.

Sen så finns Zero no Tsukaima som är väldigt likt Toradora (plus att Taigas röstskådespelare är med här också). Väldigt rolig fantasy- serie med liknande kärleksproblem som i Toradora. Finns fyra säsonger ute också.

#996 Moontoon

Moontoon
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 137 inlägg
  • PlatsUddevalla

Postad 16 maj 2012 - 10:05

Vet inte om den är i samma stil som dom du nämde, men Ouran High School Host Club har massa kärlek, komedi och snyggisar ;)
"Farewell my shadow. You, who stand at the end of the path I chose not to follow"

#997 Grevinnan

Grevinnan
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 39 inlägg
  • PlatsLinköping

Postad 16 maj 2012 - 10:10

Skip Beat är en romantisk/komedi/shojo-serie som jag rekommenderar. http://www.anime-pla...anime/skip-beat
Dock finns bara en säsong än så länge vilket gör den lite jobbig eftersom man vill se mer av den. (Om det kommer en andra säsong vet ingen). Jag rekommenderar den starkt iaf. :)

Edit: Killarna är riktiga bishonen (beautiful boys) ;)

Also tagged with anime

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar