Hoppa till innehåll

Ge mig tips om anime att se!

anime

• Logga in för att svara
996 svar

#941 Saya

Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 11 december 2011 - 16:47

Se inläggEcke skrev den 11 december 2011 - 15:41:

Är ute efter ngn fantasy serie med storslagna strider(tänk medeltid typ)? Blev så sjukt sugen på detta efter att jag sett senaste Fate/Zero
Utawarerumono.
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#942 idrougge

idrougge

Stamgäst

• Medlemmar
  • PipPipPip
  • 625 inlägg
  • PlatsGamla stan

Postad 12 december 2011 - 19:52

Berserk.
Animéradion — ett radioprogram om manga och animé.
Det heter faktiskt mangafilm — en blogg om manga och animé.

#943 Kidaw

Kidaw
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 45 inlägg

Postad 15 december 2011 - 20:06

Söker efter en anime som liknar mirai nikki (future diray) gillade hela battle royale konceptet och Yuno Gasai som är en av de bästa yandere karaktärarna jag sett. Så yanderetips anyone?

#944 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 19 december 2011 - 18:44

Se inläggKidaw skrev den 15 december 2011 - 20:06:

Söker efter en anime som liknar mirai nikki (future diray) gillade hela battle royale konceptet och Yuno Gasai som är en av de bästa yandere karaktärarna jag sett. Så yanderetips anyone?
Hm, jag har inga egna, men i högra sidan hos den här MAL-klubben så finns det några tips.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#945 Kidaw

Kidaw
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 45 inlägg

Postad 22 december 2011 - 11:23

Tackar ska genast granska sidan.

#946 Båtsman

Båtsman
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 52 inlägg

Postad 02 januari 2012 - 01:44

Kollade på Eve no Jikan Gekijouban och jag tyckte att det var en väldigt bra animé. Skulle nu vilja ha tips om liknande filmer.

#947 Saya

Saya

Misantrop

• Moderatorer
  • 2 100 inlägg
  • PlatsBorås

Postad 02 januari 2012 - 01:46

Se inläggBåtsman skrev den 02 januari 2012 - 01:44:

Kollade på Eve no Jikan Gekijouban och jag tyckte att det var en väldigt bra animé. Skulle nu vilja ha tips om liknande filmer.

The Animatrix - The Second Renaissance.
With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality.
/Animelista

#948 Deathangel_Tokio

Deathangel_Tokio

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 1 inlägg

Postad 02 januari 2012 - 18:21

Är det någon som vet om det går att hitta anime online med svensk text? Jag antar att det inte går, men man kan väl alltid fråga.

#949 Meatrose

Meatrose

Antihjälte

• Team Anime.se
  • PipPipPipPip
  • 1 759 inlägg
  • PlatsArea 11

Postad 02 januari 2012 - 18:40

Se inläggDeathangel_Tokio skrev den 02 januari 2012 - 18:21:

Är det någon som vet om det går att hitta anime online med svensk text? Jag antar att det inte går, men man kan väl alltid fråga.

Hej och välkommen till Anime.se!

Våra forumregler förbjuder diskussioner om hur och var man får tag på fansubs men nuförtiden kan man ju lagligt strömma mycket anime. Mig veterligen finns det dock ingenstans där svensk text tillhandahålls och jag kan tänka mig att marknaden dessvärre är lite för liten för att något sådant ska dyka upp inom den närmaste tiden. Man kan ju alltid hoppas.
"That is why we must embrace carnage. In order to not waste the blood that has already been shed we have no choice but to shed even more."
- Lelouch vi Britannia

Meatrose's Anime List

#950 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 02 januari 2012 - 19:53

Deathangel_Tokio kanske undrar om lagliga strömmar? Enda jag kommer på på rak arm är Fullmetal Alchemist: Brotherhood. Kolla länkarna till varje avsnitt i första inlägget här.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#951 Meatrose

Meatrose

Antihjälte

• Team Anime.se
  • PipPipPipPip
  • 1 759 inlägg
  • PlatsArea 11

Postad 02 januari 2012 - 20:18

Se inläggSceleris skrev den 02 januari 2012 - 19:53:

Deathangel_Tokio kanske undrar om lagliga strömmar?

Jo det var därför jag tog upp lagliga strömmar. Det jag skrev i början var bara en förklaring till varför det inte kommer att komma några tips på svenska fansubs. Kul att se detta angående FMA:B måste jag säga, hade inte en aning om att den kan streamas lagligt på Youtube med svensk text. Undrar om vi får se mer sådant i framtiden? :)
"That is why we must embrace carnage. In order to not waste the blood that has already been shed we have no choice but to shed even more."
- Lelouch vi Britannia

Meatrose's Anime List

#952 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 13 januari 2012 - 21:55

Se inläggKidaw skrev den 15 december 2011 - 20:06:

Har också kikat lite efter liknande serier på mitt favorithäng Anime-Planet men tyvärr så finns det inga taggade Yandereserier där vilket är synd. Men de finns ju, bara det att man ska leta lite. :)

De jag hittade som skulle kunna vara funkis är Deadman Wonderland (http://www.anime-pla...dman-wonderland) och Higurashi no Naku Koro ni (http://www.anime-pla...no-naku-koro-ni)
Båda har potential men jag har inte sett någon av dem än själv, tänkte jaga rätt på den senare av dem nu för den intresserade mig mest.

Personligen gillar jag Tsundere-karaktärer mer, för de är mer underhållande när de försöker undanhålla sin gulliga och mjuka sida. (Toradora säger jag bara!) ;) hehe...

Sen så heter det inte Yandere numera, det heter Yuno-dere! :rolleyes: (av uppenbara skäl...) hehe...
"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#953 Kidaw

Kidaw
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 45 inlägg

Postad 18 januari 2012 - 21:27

Se inläggEbhen skrev den 13 januari 2012 - 21:55:

Har också kikat lite efter liknande serier på mitt favorithäng Anime-Planet men tyvärr så finns det inga taggade Yandereserier där vilket är synd. Men de finns ju, bara det att man ska leta lite. :)

De jag hittade som skulle kunna vara funkis är Deadman Wonderland (http://www.anime-pla...dman-wonderland) och Higurashi no Naku Koro ni (http://www.anime-pla...no-naku-koro-ni)
Båda har potential men jag har inte sett någon av dem än själv, tänkte jaga rätt på den senare av dem nu för den intresserade mig mest.

Personligen gillar jag Tsundere-karaktärer mer, för de är mer underhållande när de försöker undanhålla sin gulliga och mjuka sida. (Toradora säger jag bara!) ;) hehe...

Sen så heter det inte Yandere numera, det heter Yuno-dere! :rolleyes: (av uppenbara skäl...) hehe...
Har tyär redan sett både Higurashi och Deadman men de är bra exempel och jag gillade båda. Däremot har jag inte sett toradora, är den sevär och hur många avsnitt är det?
Sen borde man ju döpa om det till Yuno-dere, Gasai yuno toppar ju skalan trots allt. Postad bild

#954 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 18 januari 2012 - 22:32

Hahaha! Schysst skala! :)
Skulle tro att Taiga i Toradora hamnar i högerkanten av skalan hon med...

Se Toradora tycker jag, det är en kul serie med en mycket välgjord och kul story i skolmiljö. En hel del sköna karaktärer och skratt bjuds det på men även kärleksångest, funderingar på livet och en jävligt irriterande papegoja. :angry:

Av alla serier jag sett så ligger denna ohotad på topp 5, och den toppar lätt listan över romantiska komedier. JC Staff vet vad de pysslar med helt klart.
Läs den här recensionen så förstår du utan att få en massa spoilers: http://www.anime-pla...views/a641.html

Serien är i 25 delar.

Postad bild

#955 Swiff

Swiff
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 29 inlägg
  • PlatsÅnge

Postad 19 januari 2012 - 01:47

Se inläggRiz skrev den 12 februari 2011 - 03:34:

Tror att du skulle gilla Phantom Requiem for the phantom är ganska lik Darker Than Black och Black Lagoon.
FMA Brotherhood, jag har inte sett FMA men tycker att Brotherhood faktiskt var mycket bättre än alla ''måste besegra alla fiender i världen anime'', tycker att du ska ta och kolla på den för att det som händer är inte baserat på ren styrka (Naruto,Bleach,One Piece).
Zero No Tsukaima är massa drama, romance, action och galen humor!

Tack för tipset om Phantom, föll mig bra i smaken!

#956 Nemo A

Nemo A

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 1 inlägg

Postad 25 januari 2012 - 08:23

Dagens gott folk!
Ny som medlem här på forumet. Fast har ju kännt till sidan sedan en tid tillbaka och läst om en massa bra tips :jhappy:

Jag var sugen på att se en romantisk serie och Toradora verkar ju vara en ganska skön serie. Ska nog ta min en titt på den.

Rolig skala som postades ovan, men ganska bra ändå :) Undrar nämligen om någon skulle kunna rekommendera en serie som hamnar omkring "Deep Love" på skalan. Har inte sett så många romance serier så alla förslag är välkomna. Tack på förhand.

#957 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 25 januari 2012 - 09:00

Jag har inte själv sett så jättemånga på yandere-skalan får jag erkänna då jag mer gillar Tsundere-serier. Men en av mina absoluta favoriter tror jag borde hamna där iofs när jag tänker efter. Det är Sola, en romantisk och tragisk historia som verkligen griper tag i en. Den är inte taggad som Yandere A-P men den platsar nog där när jag tänker efter. Ska inte avslöja för mycket men serien är i mina ögon mycket underskattad och förtjänar att lyftas fram lite mer. Musiken är bland de mest känslosamma jag hört i nån animeserie.
http://www.anime-planet.com/anime/sola

Toradora ska du se helt klart, den är också en av mina favoriter. :konata: Den har allt man kan önska egentligen. Härliga karaktärer, romantik, lite ångest, lagom doser av våld och humor samt en irriterande föggel som borde ha barmhärtighetsavlivats för länge sen. :reallyhappy:

#958 KaptenKlang

KaptenKlang

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 11 inlägg

Postad 23 mars 2012 - 21:15

Söker anime såsom Kuragehime, The Tatami Galaxy och Welcome to the NHK!, alltså med ganska simpel story men med "stort hjärta". Någon som sett dessa och vet vad jag menar som kan hjälpa mig?
Tack på förhand!

#959 Voffe

Voffe

Allätare

• Medlemmar
  • PipPipPipPip
  • 1 063 inlägg
  • PlatsUmeå.

Postad 23 mars 2012 - 21:27

Honey and Clover, Genshiken och möjligen Moyashimon borde duga.
Smak är framför allt en avsmak för andra människors smak.
~ Animélista~ Mangalista ~

#960 DeathLight

DeathLight

Novis

• Medlemmar
  • Pip
  • 1 inlägg

Postad 27 mars 2012 - 19:55

Någon som kan ge mig ett tips på en anime likande Ghost Hunt och Psychic detective Yaukumo? Gillade verkligen båda dessa serier, men tyvärr var de aldelles för korta!

Also tagged with anime

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar