Hoppa till innehåll

Eureka Seven AO

• Logga in för att svara
26 svar

#21 Misho

Misho
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 345 inlägg
  • PlatsHelsingborg

Postad 24 april 2012 - 21:04

Jag tror att det är deras unge helt klart :P

#22 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 27 april 2012 - 18:22

spoiler Eureka 7 new Order

Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

Who are these fish people?

#23 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 27 april 2012 - 18:43

Öh, jag såg inget i recap-avsnittet som ändrar nåt i originalet. Ny voiceover, ja, men inget som jag tycker är ändringar, så vitt jag minns det. Det var ju några år sedan sist.
"Jag vill vara fri från den jag älskar
för att kunna fortsätta älska henne."

[ Avatar | Min animélista ]

#24 Dread

Dread

Lord Dragon

• Medlemmar
  • PipPipPipPipPip
  • 4 299 inlägg
  • PlatsKarlskrona

Postad 27 april 2012 - 19:05

På Sceleris begäran, några av de skillnaderna som jag såg i "summary" avsnittet.
Spoiler

Anime: Legend of condor hero s3, Gundam Unicorn, Break Blade, Baka to Test to Shokanju Ni, Ao no Exorcist, Sacred Seven. Blood-C
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Until death do us part, Id, Claymore, Hajime no ippo, Break Blade, Nononono, Karate Shoukoushi Kohinata Minoru, Nurarihyon no Mago  

Who are these fish people?

#25 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 28 april 2012 - 00:05

Eureka Seven fram till avsnitt 51: "New Order" (som sändes innan E7:AO började):
Spoiler
Tydligen är "New Order" ursprungligen något som de framförde live på ett E7-evenemang i Japan kring 2005-2006 nån gång. Jag går med på att det inte är en recap, men jag tror inte att det har någon speciell vikt för Eureka Seven AO.

Däremot, nu i E7AO avsnitt tre, så kommer ju en gravid Eureka från himlen. Någon hade en tanke om att det kunde röra sig om tidsresor. Scub Coral kunde väl göra konstiga grejer. Spoiler för allt animerat Eureka Seven: Jag minns inte serien, men filmen tar upp parallella verkligheter och liknande. Det kan ju vara så att originalet visar ett universum, "New Order" visar ett annat universum, filmen visar ett tredje universum, och E7AO visar antingen ett fjärde universum, eller ett förflutet i ett av universum 1-3... och att dessa universum är sammankopplade, som filmen visade.

Äsch, jag vet inte. Överraskande komplicerad handling för att vara så rättfram.

#26 Ebhen

Ebhen
  • Medlemmar
  • PipPip
  • 173 inlägg
  • PlatsGävle

Postad 28 april 2012 - 00:18

E7AO spoiler:
Spoiler

"I've looked at the world for quite a few years now,
and I've found that if I don't laugh, I'll probably end up crying."
http://www.anime-pla...ers/Ebhen/anime

#27 Sceleris

Sceleris

Konsternerad

• Administratörer
  • 8 550 inlägg
  • PlatsEn ödevärld

Postad 28 april 2012 - 10:48

E7 och E7AO: Den Eureka man ser i flashback i E7AO är ju i 20-årsåldern, hon kanske har återfått helmänskligt utseende sedan hon var 14-15 år. :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar