| Föregående ämne :: Nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
riyu Anime.se Otaku

Registreringsdatum: 18 januari 2008 Inlägg: 723 Ort: Stockholm
|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sceleris Jag

Registreringsdatum: 27 september 2005 Inlägg: 5957 Ort: Ett rum på 7 kvadrat
|
Postat: 28/5 -10 18:26 Rubrik: |
|
|
Hur menar du? Sedan du sist raderade forumkakan manuellt? Så om du raderar kakan 1 januari så fortsätter sidan att lista alla inlägg som postats sedan 1 januari, oavhängigt hur du loggar in och ut på forumet? _________________ "Är detta allt? Det måste finnas
ett mer meningsfullt liv någonstans..."
[ Avatar | Min animélista | Axioma | Trivial Pursuit: Animé ] |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Anonym2
Registreringsdatum: 27 september 2009 Inlägg: 174
|
Postat: 28/5 -10 21:55 Rubrik: |
|
|
| Sceleris skrev: | | Så om du raderar kakan 1 januari så fortsätter sidan att lista alla inlägg som postats sedan 1 januari, oavhängigt hur du loggar in och ut på forumet? | Jag loggar aldrig ut från forumet, bara in. Utloggning sker på sätt och vis automatiskt varje gång jag stänger ner webbläsaren eftersom jag kryssat för en inställning som alltid raderar alla kakor när jag stänger webbläsaren. Listan på trådar med nya inlägg fortsätter att visa alla trådar även om det var flera timmar sedan jag loggade in och sist tittade på den här sidan. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sceleris Jag

|
Postat: 28/5 -10 22:43 Rubrik: |
|
|
Du gör skäl för ditt namn, hör jag... ^_^
phpBB väljer att visa nya inlägg baserat på en tidsstämpel i användardatabasen. Jag tror att den tidsstämpeln endast uppdateras vid manuell utloggning, så det är nog inte så mycket vi kan göra åt saken. _________________ "Är detta allt? Det måste finnas
|
| Till överst på sidan |
|
 |
riyu Anime.se Otaku

Registreringsdatum: 18 januari 2008 Inlägg: 723 Ort: Stockholm
|
Postat: 09/8 -10 08:03 Rubrik: |
|
|
Jag använder Safari och varje gång jag går in här på Anime.se (ca 2-3 ggr i veckan) så är det oftast bara 1-5 nya poster, ibland inga alls, vilket jag tvivlar på stämmer.
Hur gör jag för att åtgärda detta? Tror jag hade samma problem en gång tidigare... _________________ 50 days in Japan (blog) - Anime - Flickr - Twitter |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Misho

Registreringsdatum: 27 april 2009 Inlägg: 222 Ort: Helsingborg
|
Postat: 09/8 -10 11:06 Rubrik: |
|
|
Tror faktiskt det stämmer tyvärr, ser likadant ut här(firefox). _________________ Min anime lista |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Sceleris Jag

|
Postat: 09/8 -10 11:57 Rubrik: |
|
|
Hm, att det kommer 1-5 nya inlägg (eller: 1-5 trådar som får minst ett nytt inlägg) på 2-3 dagar är inte omöjligt.
Har ni rätt tider för "senaste besök" på indexsidan? _________________ "Är detta allt? Det måste finnas
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ashaz Anime.se Otaku

Registreringsdatum: 17 november 2007 Inlägg: 1954 Ort: Sveriges blindtarm
|
Postat: 09/8 -10 13:53 Rubrik: |
|
|
Jag kör firefisken jag också.
Ibland står alla poster som lästa, fast än att jag ser poster som jag aldrig har sett förut.  _________________ (Animé|Manga|Blogg)
DO YOU LIVE
IN THE REAL WORLD? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
flaskis Loli Sensei

Registreringsdatum: 10 maj 2005 Inlägg: 3946 Ort: typ Stockholm-ish
|
Postat: 09/8 -10 14:40 Rubrik: |
|
|
Problemet kan vara den att man stänger ner webläsaren utan att ha kollat på alla nya inlägg. phpBB gör något så idiotiskt och markerar alla inlägg som lästa när du stänger ner sessionen, oavsett om du läst dem eller inte. _________________ Animelista | Figursamling |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Klibbnisse Väderballong

Registreringsdatum: 29 januari 2006 Inlägg: 1712 Ort: Otakuland
|
Postat: 10/8 -10 17:08 Rubrik: |
|
|
| flaskis skrev: | | Problemet kan vara den att man stänger ner webläsaren utan att ha kollat på alla nya inlägg. phpBB gör något så idiotiskt och markerar alla inlägg som lästa när du stänger ner sessionen, oavsett om du läst dem eller inte. |
Jag gillar att även trådar jag inte läst reggas som lästa när jag stänger webbläsaren, men det kanske jag är ensam om? På så sätt så blir ju trådar som för mig är o-intressanta automagiskt läs-markerade när jag lämnar forumet efter att ha läst det jag vill läsa, och nästa gång jag besöker så är allt nollställt! Skönt! _________________ Jag har en lampa. Den symboliserar min utstrålning — notera att den faktiskt är släckt. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Dread Anime.se Otaku

Registreringsdatum: 19 december 2004 Inlägg: 3978 Ort: Karlskrona
|
Postat: 10/8 -10 20:12 Rubrik: |
|
|
Jag håller med Klibbnisse på den punkten faktiskt. Enda nackdelen som jag ser det är om jag precis hinner logga in och kolla för att sedan komma på att jag inte hinner och måste dra. Men det händer inte speciellt ofta (för mig), så det räknar jag inte som ett problem. _________________ Anime: Katanagatari, Legend of condor hero s3, Black Lagoon s3
Manga: Berserk, Bleach, Naruto, Fairy Tail, Übel Blatt, Until death do us part, Id, Claymore, Kekkaishi |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Saya Morgonpigg

Registreringsdatum: 27 november 2006 Inlägg: 1535 Ort: Lycksele
|
Postat: 10/8 -10 20:16 Rubrik: |
|
|
Jag vet inte om det ska fungera så i phpBB2 men det fungerar så som ni vill i phpBB3. _________________ With tedium, with ambiguity, with mundanity, with harsh and implacable reality. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ashaz Anime.se Otaku

|
Postat: 11/8 -10 12:03 Rubrik: |
|
|
| flaskis skrev: | | Problemet kan vara den att man stänger ner webläsaren utan att ha kollat på alla nya inlägg. phpBB gör något så idiotiskt och markerar alla inlägg som lästa när du stänger ner sessionen, oavsett om du läst dem eller inte. |
Nja det är inte så enkelt.
Jag kanske inte har varit inne på forumet på 3 dagar, men likafullt kan en 2 dagar gammal tråd vara "läst" markerad ibland. _________________ (Animé|Manga|Blogg)
DO YOU LIVE
IN THE REAL WORLD? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ashaz Anime.se Otaku

|
Postat: 12/8 -10 18:35 Rubrik: |
|
|
Och appropå det. Nu stod det att denhär tråden hade nya poster för mig att läsa
Det var dendär Ashaz som hade varit i farten och skrivit något nytt som jag inte hade sett tydligen....  _________________ (Animé|Manga|Blogg)
DO YOU LIVE
IN THE REAL WORLD? |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|