Vanliga frågorVanliga frågor  ForumreglerForumregler   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 

Anime.se Anime Awards 2009: Prisutdelningen
Gå till sida Föregående  1, 2

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Anime.se Anime Awards
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Sceleris
Jag

Registreringsdatum: 27 september 2005

InläggPostat: 07/6 -10 18:01    Rubrik: Svara med citat

Volbla skrev:
För Bästa Anime röstades (förstås :3 ) Eve no Jikan

Du och jag, Volbla.

BEST FRIENDS FOREVER!?

Volbla skrev:
Visuella Prestation gav jag först och främst till Eve. Allt som Sceleris har sagt är sant, men
Sceleris skrev:
det är något av en indieproduktion
Jag hade hört det men faktiskt inte trott på det. Den är ju snygg :O

Mjo, fast med indieproduktion menar jag att den blivit finansierad, producerad och distribuerad (mestadels) utanför de vanliga "kanalerna", inte att det är ett jättebilligt enmansprojekt. Studio Rikka är så vitt jag vet bara en person, Yasuhiro Yoshiura, men att det är ett indieprojekt innebär inte att han är den enda som jobbade på det. Han har bara haft tillräckligt med tid, manskap och framförallt kreativt sinneslag för att göra det snyggt.

Kolla in hans kortfilmer Mizu no Kotoba och Pale Cocoon också.

[ Avatar | Min animélista | Axioma | Trivial Pursuit: Animé ]
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Volbla
Anime.se Otaku

Registreringsdatum: 03 juli 2008

InläggPostat: 07/6 -10 18:38    Rubrik: Svara med citat

Sceleris skrev:
Kolla in hans kortfilmer Mizu no Kotoba och Pale Cocoon också.

Will do~
Användarens profil Skicka personligt meddelande
idrougge

Registreringsdatum: 08 mars 2010

InläggPostat: 08/6 -10 00:53    Rubrik: Svara med citat

Sceleris skrev:

Kyoto Animation är något överskattade (*duckar*), men Bones och Production I.G är väl värda hög poäng, speciellt Bones som kanske kom ut med flest och bäst originaltitlar 2009, och det med goda produktionskvaliteter.

Ja, Kyoani är "något" överskattade. Det krävs inte många animatörer för att teckna stillbilder på tjejer med lyten.
Production IG ser jag mest som en specialeffektsstudio. De har mycket att bidra med på andras produktioner, men på egen hand tycker jag att det känns som påkostat Gonzo.

Sceleris skrev:
Hur röstade ni själva och varför? Vad saknades på prispallarna? Har resultaten fått er att vilja se något ni missat?

Jag tillhör nog de få som såg och röstade på Summer wars. Azuma var ju en väldigt populär figur i Japan svjv, så han fick nog en poäng av mig. Hosoda har ett säreget sätt att jobba med kameravinklar och det blir sällan fel när Yoshiyuki Sadamoto gör charadesign.

Tokyo magnitude tillhör det lilla fåtal titlar som lyckas säga något utan en massa uguu och oniichan, dessutom var Tokyoskildringen omedelbart igenkännbar. Den är lika sevärd om tio år, det är knappast resten av årets produktion.[/b]
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Sceleris
Jag

Registreringsdatum: 27 september 2005

InläggPostat: 08/6 -10 12:25    Rubrik: Svara med citat

idrougge skrev:
Ja, Kyoani är "något" överskattade. Det krävs inte många animatörer för att teckna stillbilder på tjejer med lyten.
Production IG ser jag mest som en specialeffektsstudio. De har mycket att bidra med på andras produktioner, men på egen hand tycker jag att det känns som påkostat Gonzo.

Jag ser på kategorin som en fråga om produktionsstudior, så det blir för mig en fråga om kvaliteten på och urvalet av de projekt som de kan leda. Animation är bara en faktor. Men 2009 gjorde de Clannad: After Story, K-On, Sora wo Miageru Shoujo no Hitomi ni Utsuru Sekai, Haruhi-chan och Churuya-san. En större dramaserie, en lättsinnig komedi, ett halvdåligt originalverk, två sjaskiga webbserier.

Production IG stod för... låt se... Besttjusaren Erin, White Album, xxxHolic- och Tsubasa-OVA:er, Higashi no Eden, Musashi, Sengoku Basara, Kimi ni Todoke med flera. Några få riktigt starka verk, det ser alltsomoftast bra ut, och de får manus som håller. Vad de däremot har gemensamt med Gonzo (åtminstone jämfört med exempelvis KyoAni) är väl att de har en bredare produktion, men det är ju inget dåligt.

(Medan Bones 2009 fick ur sig Soul Eater, Bounen no Xam'd, nya Fullmetal Alchemist, Eureka Seven-filmen, Tokyo Magnitude 8.0, Darker than Black 2. Nästan bara allmänt uppskattade och välgjorda verk.)

[ Avatar | Min animélista | Axioma | Trivial Pursuit: Animé ]
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
Ashaz
Anime.se Otaku

Registreringsdatum: 17 november 2007

InläggPostat: 22/6 -10 21:34    Rubrik: Svara med citat

Det var inte många av mina röster som gick igenom där inte.

Men lite gick ju till syndarna i trädgården iallafall, så det får jag väl vara nöjd med.

*Skär ner sin checklista på serier från 2009 att se till higashi no eden och bakogakofacko-va-den-nu-heter*
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Anime.se Anime Awards Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet