Hoppa till innehåll
Anime.se

Samurai Deeper Kyo


Noctune
 Share

Rekommenderade inlägg

Samurai Deeper Kyo är en samuraj-/fantasy-manga som utspelar sig 1604. Den handlar om Kyoshiro som säljer mediciner,som misstas av prisjägerskan Yuya för Demon Eyes Kyo, en samuraj som dödat 1000 människor.

Det visar sig att hon inte hade så fel, då Kyoshiro och Kyo på något vis har kommit och dela samma kropp.

 

 

Så, vad tycker ni om den? Favoritkaraktär?

 

 

Jag tycker att den är mycket bra, fast det är lite väl mycket fokus på nakna tjejer i vissa delar... (?) Det tar bort lite av skärpan i storyn.

Än så länge (har bara läst till volym 3) så är min favoritkaraktär Benitora, han är så oseriös till nästan allting och lockar fram många skratt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samurai Deeper Kyo är en samuraj-/fantasy-manga som utspelar sig 1604. Den handlar om Kyoshiro som säljer mediciner,som misstas av prisjägerskan Yuya för Demon Eyes Kyo, en samuraj som dödat 1000 människor.

Det visar sig att hon inte hade så fel, då Kyoshiro och Kyo på något vis har kommit och dela samma kropp.

 

 

Så, vad tycker ni om den? Favoritkaraktär?

 

 

Jag tycker att den är mycket bra, fast det är lite väl mycket fokus på nakna tjejer i vissa delar... :P Det tar bort lite av skärpan i storyn.

Än så länge (har bara läst till volym 3) så är min favoritkaraktär Benitora, han är så oseriös till nästan allting och lockar fram många skratt.

 

Har inte läst mangan men sett 1:a dvdn på animen (?) kanske inte riktigt samma sak men ändå. Och att döma av animen så verkar den varken bra eller dålig utan mittemellan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har också läst till samurai deeper nr 3 tyvärr så har ja inte läst mer. Men de är väl för att man måste beställa och de gör ja med lite tids mellan rum.

 

ja anser att mangan är otroligt bra. älskar kyoshiro, kyo, Yuya och nåra andra som kommer senare i serien.(har sätt de i animen).

 

helt underbar manga enligt mig även anime

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har också läst till samurai deeper nr 3 tyvärr så har ja inte läst mer. Men de är väl för att man måste beställa och de gör ja med lite tids mellan rum.

 

ja anser att mangan är otroligt bra. älskar kyoshiro, kyo, Yuya och nåra andra som kommer senare i serien.(har sätt de i animen).

 

helt underbar manga enligt mig även anime

 

Skiljer sig mangan mycket från animen ?? Tänkt beställa berserk snart & då kan man ta med någon volym av kyo kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skiljer sig mangan mycket från animen ?? Tänkt beställa berserk snart & då kan man ta med någon volym av kyo kanske.

 

mangan och animen skiljer sig inte så mycket, de är bara nåra små ändringar i början och så.

 

men den förklarar allt mycket bättre, väldigt rolig och så. Ja tycker att den är värd att köpa, den är rätt lik animen men den är ändå väldigt bra även att ja läser den efter ja har sätt hela animen.

 

Den skulle vara redigt bra och spännande om ja inte hade sätt animen, men efter som du inte har sätt animen så kan ja lova att den kommer vara bra. Om stilen och så passar din smak förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...
Skiljer sig mangan mycket från animen ?? Tänkt beställa berserk snart & då kan man ta med någon volym av kyo kanske.

 

mangan och animen skiljer sig inte så mycket, de är bara nåra små ändringar i början och så.

 

Skulle vilja säga att du har väldigt fel (fast det kanske du har upptäckt vid det här laget? Ämnet är ju rätt gammalt...) Nimen skiljer ju sig hur mycket som helst från mangan (vad kan man förvänta sig när de trycker ihop +30 volymer på 24 (?) avsnitt :rolleyes: Mangan är så mycket bättre. Har läst till vol 14 och det poppar upp fler och fler skojiga karaktärer, många som inte ens syns till i animen (längtar efter att få se mer av Sanada Ten)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska fan ta och köpa nårra kyo böcker imorrn :D

 

hur mänga finns det egentligen ute nu?

 

5 på svenska, 16 på engelska (den svenska tror jag kommer varje månad, den engelska varannan) På Japanska finns det över 30 volymer (huga, det kommer att bli dyrt....)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni som diskuterade animen längre upp och även andra som sett den.

 

Tycker ni den är värd att köpa.

 

Jag läser mangan också, men är en sådan typ som också vill se allt jag läser. Så vad tycker ni om kyo-animen??

 

Nej, den är absolut inte värd att köpa IMO. Man kan knappt säga att det är samma berättelse (som sagt: kläm in 34 böcker på 24-26 avsnitt så tar man bort en massa)

 

Visserligen har en del av karaktärerna väldigt bra röster (tex Yukimura) men den är ändå inte köpvärd. Bla har alla onda karaktärer (ok, inte Mibus fem stjärnor, har jag för mig, fast man får bara se tre av dem i animen) gjorts om till monster och de saknar djup, bla så missas den underbara personligheten av min nuvarande favoritkaraktär: Hotaru (btw: Hur sjutton kan han gå i de där skorna?)Dessutom har de har lagt in en huvudkaraktär som inte ens finns i mangan (Migeira)

 

Första gången jag såg animen (ja, jag har sett den två gånger, vad gör man inte för att lindra anime-abstinensen XP) så var jag så grymt besviken: Den var ju inte alls lika bra som mangan. Hur lyckades de förstöra den så >:)

 

Så jag föreslår att du håller dig till mangan och sparar dina pengar och köper nån annan bra anime, eller mer manga ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag far tenka igenom det ordebtligt, antar jag.

 

Men som sagt, so tycker jag om att se filmversioner av det jag leser.

 

Fast om den ar som du sager so ska jag tenka igenom det innnan jag beslutar mig for nat.

 

 

p.s. jag vet att min stavning ar konstig nu men alla tagentbord ar vrickade so tre speciella bokstaver funkar inte, ni ser antagligen vilka. >:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...