Hoppa till innehåll
Anime.se

Berserk


Cell
 Share

Rekommenderade inlägg

hej jag har en fråga angående den engelska berserk mangan som ges ut av dark horses..hur många vol har de gett ut av den?? i svenska butiker har jag bara hittat upp till 6 vol.finns de mer ute så fall var kan man få tag på dem till ett billigt pris??? de verkar vara sega på att ge ut den..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Det finns väl ungefär 6 volymer ute på engelska.

Det kommer en var tredje månad, vilket är dubbelt så hög takt som i Japan. De är alltså inte sega. Det tar lång tid att teckna en serie.

I Japan är bokserien uppe i bok 27.

Det går inte att få tag på den engelska utgåvan billigt. För hur man än vänder och vrider på det är över 100 kronor för en seriebok inte billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Puh, i närmaste affär som jag kan GÅ till och köpa Berserk i kostar de sisådär 179kr styck vilket är ordentligt med överpris. (Mer än vad det redan är på andra ställen alltså) Men du kan ju beställa från adlibris.se som nog har de billigaste priserna på Berserk. (när vi snackar näthandel) Där får du väl en volym för ungefär 129kr. (inklusive frakt) Fortfarande dyrt, men själv är jag beredd att betala ännu mer eftersom Bärskärk är så jäkla bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Jag är väl ungefär så up-to-date man kan vara (d.v.s. post-kapitel 252). Det borde vara... Bok 29 eller något. Inte utgiven än, om någon undrar.

 

Vad tror du kommer hända när Guts kommer för att ta tillbaka Farnese från familjens Vandimions slott?, känner på mig att det är mycket trubbel på g. Det har varit ett antal ganska lugna kapitel så lite mer action är väl att vänta. Men jag får känslan av att Guts kommer få svårigheter eller vad tror ni? Jag menar hans kropp är i ett extremt dåligt skick, men han kanske får lite hjälp av serpico att röja upp stället.

 

Och är det bara jag som får vibbar att Farnese beundrare Roderick

är en apostel, det kan vara möjligt det är Miura vi snackar om, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Vem tror ni är den starkaste varelsen i Berserk? De allra mäktigaste och starkaste varelserna enligt mig är Skull Night och Ganiskha. Vad tycker ni?

 

Då räknar jag naturligtvis bort "the godhands" som jag antar står över allt och alla i universum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är väl ungefär så up-to-date man kan vara (d.v.s. post-kapitel 252). Det borde vara... Bok 29 eller något. Inte utgiven än, om någon undrar.

 

Vad tror du kommer hända när Guts kommer för att ta tillbaka Farnese från familjens Vandimions slott?, känner på mig att det är mycket trubbel på g. Det har varit ett antal ganska lugna kapitel så lite mer action är väl att vänta. Men jag får känslan av att Guts kommer få svårigheter eller vad tror ni? Jag menar hans kropp är i ett extremt dåligt skick, men han kanske får lite hjälp av serpico att röja upp stället.

 

Och är det bara jag som får vibbar att Farnese beundrare Roderick

är en apostel, det kan vara möjligt det är Miura vi snackar om, hehe

 

Ja du... Jag känner att det Gatts väljer att göra nu kommer att definiera den person han håller på att bli- han är vid det här laget nästan ute ur sin Black Swordsman-roll. Kommer han att förhandla eller helt enkelt smuggla ut Farneze med hjälp av Serpico, eller kommer han att jämna stället med marken? Nu när även Serpico verkar ha lämnat gruppen börjar jag undra om Gatts ändå inte kommer att lämna dem åt sitt öde- han har sitt skepp, och det är bara en tidsfråga innan de kommer till Elfheim och Caska blir helad på något sätt. Farneze och Serpico behövs helt enkelt inte längre- frågan är om han är cynisk nog att inse detta.

Intressant tanke det där med Roderick... Nu när du nämner det så verkar han lite Apostelaktig. Och, som du sade, det är ju Miura vi snackar om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant, Guts har som sagt blivit lite lugnare, han lever mer för sin dröm nu "endast möta mäktiga krigare", så vakterna vid Vandimions slott är pissmyror för Guts, han orkar nog inte ens bry sig om dem. Sen angående skeppet så råkade de väl förstöra sitt intyg? Caska råkade slänga intyget i brasan. Har också en känsla att Roderick kommer att ställa till trubbel så Guts inte har något val än att försvara sig och sitt "gäng".

 

Sen en annan sak, är det bra jag eller har Zodd's ena horn vuxit extremt mycket? Det ser ut att vara 4 gånger större än innan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, intyget förstördes, va? Det hade jag glömt. Mjo, det blir nog trubbel med Roderick- kan tänka mig att han skulle sätta sig emot att Farneze hjälper folk som Gatts och hans kompisar. Angående Zodds horn... Jag har inte tänkt på det så mycket, men jag kan tänka mig att Miura har lite problem med proportionerna, nu när han bara har ett horn.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror inte att Mirua att problem med proportionerna (även om dragonslayer kan variera i storlek), nu när han bara har ett horn så växer det för varje gång man ser honom. Det kanske är ett tecken på att att blir mäktigare och mäktigare?. För om du kollar på det avhuggna hornet, så ser du att "roten" är tre gånger mindre än hans andra horn. Undrar när vi får se Ganishka igen :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Styrkan växer med hornet? Inte tänkt på saken, men det låter ju vettigt. :) Undrar hur länge vi får vänta på nästa (kanske sista?) striden mellan Zodd och Gutts.

Min gissning är att såfort det här lilla sidospåret (^^,) med Farnese är avklarat så kommer kriget mellan Ganishka och Griffith tillbaka till centrum. Jag är inte säker på att jag förstått det som händer rätt. Kusha har invaderat och tagit över delar av det kungadöme som Vita Hökarna nu har siktat in sig på? Är det i samma land som Gutts&CO rör sig i nu? De stoppade ju en havsinvation från Kusha nyligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är min teori, kanske inte stämmer, men det lär väl visa sig! Ganishka armeér invaderade det land som "the band of hawks" slogs för (glömt namnet :/). Så vitt jag vet så har Griffith som mål att bli kung över detta land (hans mål är ju att nå "slottet" och för att göra detta så måste han bygga en väg av döda soldater) så jag tror att han använder sig av apostlarna för att driva ut Kushanerna och få folkets förtroende. När han har gjort detta borde det bli en barnlek för honom att fånga all makt, speciellt nu när han prinsessan Charlotte (han tog nog bara henne för maktens skull, tvivlar starkt på att han har några känslor för henne.) Angående slaget vid stranden så var det väl ingen invasion" utan bara en grupp som var ute efter den där mystika ungen? Det är mycket som är oklart och det kommer väl klarnas upp inom sinom tid.

 

Börjar bli jobbigt med den vita texten *skrattar* :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det bara jag som sedan länge har tröttnat på småtjafset apostlar emellan? Ganishka kan gå och dö as far as I'm concerned, och Miuras försök att nästan förmänskliga vissa apostlar klarar jag mig bra utan (Locus, någon?). Nej, inbördeskrig bland apostlar är fånigt. Vi vet ändå att Griffith vinner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker är en ganska intressant idé, sen så förstår man ju att Guts in kan döda alla apostlar själv så det är ett steg närmare lösningen på "problemet". Miuras försök att förmänskliga vissa apostlar är också intressant, roligt när det inte bara är "hack 'n slash", Berserk har ett grymt djup som bara fortsätter att växa (kanske för mycket, vad vet jag). Dock är jag väldigt fundersam över hur det kommer gå med nya band of the hawk, de har så många starka karaktärer så jag ser inget slut på det, vi har säkert gjort oss bekanta med 10 apostlar (Rakshas, Grunbeld, Zodd, pilbågsksytten, Locus osv.) därifrån och jag känner på mig att Guts kommer möta dom en och en (eller något liknande). Its a long way ahead!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.. Ja det är definitivt en lång väg kvar. Det är så mycket som är på gång nu. Dels har vi Gutts karaktärsutveckling, hur han gått från att vara ensam hämnare till att nu välja att vänta med att åka på skeppet till elfheim för att kunna hjälpa Farnese, dels har vi kriget mellan Band of the Hawks och Kushan som troligen handlar om mycket mer än bara kungadömet. Tvivlar på att varesig Griffith eller Ganishka skulle nöja sig med det de hade om de vann kriget.

För att inte tala om den mystiska pojken, och allt som kan tänkas vänta i Elfheim...

 

Egentligen hade jag tänkt vänta med att läsa Berserk och följa den engelska utgåvan. Men sedan så köpte jag Berserkspelet till PS2. ^^ Och jag ville kunna spela igenom det utan att spoila handlingen totalt, så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste först säga att det var kul att se en del av en karta som förställde världen Berserk utspelar sig i. Synd att Farnese far och textbubblorna skymmer den. Sen är det ju ganska intressant att Farnese fader är rädd för henne, då kanske hon kan tvinga honom att fixa ett till intyg så Guts och de andra får tillgång till ett skepp. De sa också att balen de skulle till, var för de soldaterna som skulle dra ut i krig. Detta måste innebära att vi kommer få se något stort slag snart, kanske till och med till havs. Det kan ju vara så att Farnese och hennes mor (hon säger själv att hon vill se slagfältet) kan följa med Roderick i hans skepp (han är ju trots allt högsta hönset i flottan) och då passar Farnese att smuggla in sina vänner?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara lite generella funderingar kring namn... Vad är det alla scanlators och deras dyrkan av inkonsekvent romanisering. Jag menar, "Farnase", WTF? Det står ju klart och tydligt "F(u)arune-ze" i katakana, så att hon heter Farneze är väl ganska självklart. Ishidoro och sådana namn är det lite svårare med, dock så har jag för mig att den officiella namnet är rätt hyfsat i hans fall; Isidro. Dock så är den officiella översättningen av vissa namn helt ute och cyklar; Schierke. Vad är det för namn? Hon kommer alltid heta Silke för mig. Och Guts/Gatts/Gattsu/Gatsu/Guttz(!) tänker jag inte ens gå in på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Namnen är inte så viktiga, speciellt inte om det är ett "R" istället för ett "L" tex. Ruffy/Luffy i One Piece. Men jag ser att många översättare stavar namnen helt olika i Berserk. Sen angående Guts så använder jag just stavningen "Guts" för i darkhorse utgåvan använder de just den stavelse på hans namn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...