Hoppa till innehåll
Anime.se

Ginga: Nagareboshi Gin


Roz7
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon/några som älskar Silver Fang här??

Här inne kan vi diskutera denna underbara Manga eller Animé, det är upp till er.

 

Jag kanske inte ska berätta så mycket om Mangan... men...

 

Skaparen: Yoshihiro Takahashi (1953 om jag inte minns fel) är Kung! Förstår inte att man kan börja skriva och illustrera så bra historia om ett hundar/björnar/människors liv, i en sammanhängande berättelse.

 

Som jag har sagt tidigare i en annan tråd, den här Animén har verkligen påverkat mig som person! Såg Animén första gången när jag var 5år gammal!

 

Berätta om din favorit-figur och vem som du kanske gillar minst...

 

Självklart älskar jag Silver, men vem hatar jag? Ingen... t.ex. utan Sniper skulle Silver Fang inte vara så spännande. Tänk hur mycket skit han skapar för Bens-grupp m.m. Det är ju kul (för honom iaf) =P

Men, vem hatar jag? Kanske Hyena, för att han är så korkad. Eller, njäe...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har börjat se på den svnska versionen av animen och tycker hitils att Silver är grymast så klart och björnen vad den nu hette är ond som tusan.

Vart får man tag på mangan och är den mycket bättre än animen som jag hört?

 

Här finns mangan att få tag på http://gingashop.cjb.net/

kolla under "manga order".

SF mangan finns endast på japanska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fasiken så dyrt det var på Gingashoppen..

Då gör man hellre såhär..

 

Yahoo! Auctions Searchlink

 

Klicka på länken ovan så kommer du till en automatisk sökning efter GNG-böckerna på japanska Yahoo! Auctions.

 

När du sen hittat det du är intresserad av så använder du dig av Akibado.

Dem flesta på japanska Yahoo! Auctions säljer inte till övriga världen, men det hjälper akibado dig med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jocke>>> Jag varnar dig och fler till att inte göra det du nyss sa!

Chansen är stor att man inte får det man vill ha... Kom inte och säg att ingen varnade er!

 

Köp från gingashop! Det är säkrast, tro mig, det gjorde jag. Jag vill bara göra det tydligt för er som inte har mangan (18-book edition) och vill köpa den hos gingashop:

 

Den finns bara på japanska, 18 böcker, läses bakifrån (ni förstår vad jag menar), Värt pengarna, självklart i svart-vitt =P

 

oj då..kanske inte var så mycket info iallafall....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jocke>>> Ähum....rätta mig om jag har fel men, visst kan "säljaren" typ annonsera om mangan, men att han "säljer" bara skit? Kan inte vara så svårt att lura någon???

 

Men, jag har inte så stort inflytande i Yahoo eller vad det nu var

 

Om det nu skulle finnas någon som sålde så skulle nog priset ligga vid 2000-strecket tror då jag... tänk på frakt m.m

 

Gör som ni vill, jag ville bara hjälpa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Yahoo Auctions funkar precis som Ebay, han har en feedback list som folk som köpt av honom får lämna feedback på. Om feedbacken är positiv så kan man anta att det är en bra säljare..

seriösa säljare vill gärna ha en enbart positiv feedback, och det får dom av att sälja och sköta det professionellt.. en säljare med dålig feedback får sällan till sig köpare.

Dessutom så skulle det vara Akibado's problem om inte prylarna kommer fram, fast chansen är rätt liten..

 

inte särskilt dyrt heller, kolla in det här:

http://page5.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/e37244359

 

Hela Ginga Nagareboshi Gin 10vol. + Ginga: Weed Densetsu(antar att det är hela det också) + Story of Riki m.fl.

just nu ligger det på 2100 yen vilket blir ca 150 Svenska kronor..

lägg till lite frakt på det + akibado mindre avgift på typ 500 yen så har du en väldigt billig affär..

funderar nästan på att köpa det där, ska se hur dyrt det blir..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skaffat DVD Boxen med de oklippta episoderna.

Jag tycker nog att riki är en av det tuffaste lirarna, annars gillar jag hur Ben är. En riktig ledare. :) Fan va sugen jag blev på att kolla nu bara för det

SKITTRÅD :P

 

Anime föddes i mig genom Silver Fang kan man säga. Den ligger mig riktigt varmt om hjärtat!

 

PeacE!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fick DVD-boxen i julas och tittade igenom 4st... När jag skulle se den femte och sista fungerade den inte! Det var nog att PS2 inte kunde läsa av CD:n

 

Har hört att många har råkat ut för detta, tyvärr. Men så hade man ju en helt vanlig DVD-spelare i vardagsrummet, men inte tänkte jag på att se den där =P

 

Sen fick man vänta 1-2veckor innan en ny CD kom och då fungerade den inte, men då testade jag den på datan + DVD:n....JAHA! DÅ FUNKADE DEN!

 

BLÄ!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den är då mycket skönare på svenska. sett den sen man var liten och fasnade för rösterna, Peter Harryssons tio röster (eller va d är) är fin fina...... men nya oklippta är ju riktigt bra förutom översättningen, den är lite krasslig. (??uräkta att ja skrev om animen??)

Mer makt till Akakaboto >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har skaffat DVD Boxen med de oklippta episoderna.

Jag tycker nog att riki är en av det tuffaste lirarna, annars gillar jag hur Ben är. En riktig ledare. :)

 

Anime föddes i mig genom Silver Fang kan man säga. Den ligger mig riktigt varmt om hjärtat!

 

Det som ElgeN skrev

helt rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa animen? Ja, engligt min mening så ser jag Silver Fang som den bästa animen. Kan ju också bero på att det var den första jag såg i mitt liv. Hoppas att något förlag snart satsar på att släppa uppföljaren Ginga Legend Weed... man längtar ihjäl sig här.

Bästa karaktären? Jadu, det finns många. Men favoriten har alltid varit Riki.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ElgeN: Ja du jag hade tänkt köpa den själv men istället hade en kompis köpt de andra DVD-delarna men jag funderar fortfarande på att köpa boxen problemet heter pengar. Den är sy himmla överdrivet dyr tycker jag, eller håller du med?

Jag kanske ska spara ihop lite och göra ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zjgameru:

 

Jag tror zimeon gjorde en korrekt översättning..

Ungefär som att "Suimasen"(sumimasen) blir "fölåt"(förlåt), så kan - vad nu valp heter på japanska - bli vapp..

Vet inte om det beror på att Daisuke är exalterad över "vapparna", eller om det beror på att han är ung och fortfarande inte har fullt utvecklat tal..

 

Jag tror jag är rätt ute iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På tal om den svenska subben.

Simon! :) var du extremt stressad när du översatte? "Vappar" är bara ett exempel jag syftar på. Heehee

 

Ingen som tänkt tanken att Daisuke kanske använder ett egenhändigt ord på japanska? En gäst på hotellet frågar ju till och med vad han menar med "vappar".

 

Nedslagsfel som "fölåt" är inte mitt göra. Det var inte jag som tidskodade texterna, utan de skrevs manuellt in i ett annat system. Om det kommit nedslagsfel på den vägen eller om korrekturen missats är det bortom min makt. För att vara ärlig jag har inte betraktat det slutliga resultatet så noga, men på många ställen har min text förkortats för att få plats på skärmen. Smådetaljer som ordföljd och annat är alltså inte alltid mitt verk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"För att vara ärlig jag har inte betraktat det slutliga resultatet så noga..." -Zimeon

 

Får jag fråga varför? Konstigt att man ägnar sin tid till denna otroligt värdefulla DVD och sedan "skiter" man nästan i hur det blev? "Äh, shit can happen" hör man ofta och det vill jag inte behöva få gå igenom ännu en gång!

 

Om man får ett sånt värdefullt jobb som du fick så ska man agera som ett proff också... genom att studera det slutgiltiga innehållet.

 

Zimeon...

Vi sjunger i kören "ta´ å håll i hatta´"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Får jag fråga varför? Konstigt att man ägnar sin tid till denna otroligt värdefulla DVD och sedan "skiter" man nästan i hur det blev? "Äh, shit can happen" hör man ofta och det vill jag inte behöva få gå igenom ännu en gång!

 

Om man får ett sånt värdefullt jobb som du fick så ska man agera som ett proff också... genom att studera det slutgiltiga innehållet.

 

Om det handlade om att det gick att göra ändringar i det, ja. När jag äntligen fick se hur det blev hade boxen varit ute i handeln i flera veckor. Jag tittade igenom några avsnitt och konstaterade att de inte använt min tidskod, och att vissa passager då förtkortats en aning, men Gud vet att jag har bättre saker för mig på min fritid än att kolla igenom en TV-serie på 21 avsnitt som jag, i och med översättningen, redan kan utan och innan. Jag har tillräckligt mycket att göra som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...