Hoppa till innehåll
Anime.se

Cromartie High School


aRgH!!
 Share

Rekommenderade inlägg

Rycker hela mitt inlägg ifrån Animanga, lite så där fult, för jag vill höra vad ni damer och herrar här har att säga :)

 

Lade mina vantar på den tredje volymen i Cromartie High idag.

 

Är riktigt fäst vid denna bisarra och sjukt roliga manga om folket i en skola för, hrm, de mindre välanpassade i samhället. Ibörjan tror man ju inte riktigt sina ögon när de introducerar Freddy (som är läskigt lik Freddy Mercury) och en gorilla som studenter vi skolan, men det blir bara värre och värre.

 

Den är uppdelad i många men väldigt korta kapitel, där flertalet handlar om väldigt skumma saker, allt ifrån till hur någon stör sig på en annans näshår till att skolklassen hamnar i flygplanskapningar.

 

Så, har ni läst något av den? Vad har ni för synpunkter, ris eller ros?

 

Själv tycker jag till och med att omslagen är smått briljanta. Får strax hem DVD:n med första volymen av animen också, blir kul att se hur den är. Sett första episoden redan, och det jag mest reagerade på i den var att de tydligt görklart att man bör läsa mangan. Och det kan jag också rekommendera, annars missar man en hel del ganska viktiga och roliga saker.

 

http://www.advfilms.com/titles/cromartie/

(Hemsida för animen)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag fular mig igen och klistrar in mitt andra svar i just den tråd jag skrev på animanga (då jag tror jag kommer bli mer aktiv här än där, nybi på manga/animeforum y'know), mest för att jag tycker att det funkar här med. Lite shit om serien :)

 

Det är svårt att ha EN favoritkaraktär, Mechazawa och Freddy ligger högt upp på listan dock. Precis som han med afrot som vill bli komiker och stackars Maeda som hela tiden blir kidnappad utan att någon hjälper honom för att de glömmer bort det.

 

Angående animen så har jag som sagt bara sett första episoden (15 min eller något sådant..?) och kan inte bedömma den särskilt bra än. Får vänta tills jag får hem den på posten, då kan jag kommentera den.

 

Det enda jag egentligen vill rikta lite kritik mot är att själva grundstommen i storyn är lite fattig. Det finns ingen solid bakgrundstory annat än att han Kamiyama råkar hamna på skolan men bestämmer att han ska klara av det ändå. I serier som GTO slirar det ofta av in på små avgreningar, men det finns fortfarande den där tunna röda tråden rätt igenom, vilket jag tycker Cromartie saknar ibland. Den tenderar att förlora fokus lite ibland, så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den tenderar att förlora fokus lite ibland, så att säga.

Det är ju det som är så kul.

 

Favoritfigur? Ingen tvekan, det är helt klart Hokuto

 

NUUUHHHH!!

 

Njea, alltså, nu har jag kommit till volym 3 och det ända de har sysslat med är att lattja runt där i skolan egentligen. Än så länge är det ju inga problem, men jag tror att de kommer behöva lite mer utav storyn snart, annars kommer vi läsare och börja få svårt att fokusera oss på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag tror att de kommer behöva lite mer utav storyn snart, annars kommer vi läsare och börja få svårt att fokusera oss på allt.

Om du letar efter story i Cromarti gymnasium kommer du att få leta länge. Än så länge (bok 11) har jag inte hittat någon, förutom att det ibland kommer nya figurer, eller någon försvinner, som när den bilsjuke gängledaren hamnade i USA.

 

Den ska inte ha en story. Det är det som är grejen. Man kan lika gärna söka efter en story i Dilbert.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, Dilbert äger ju T_T

 

Problemet för min del är väl att jag tenderar at läsa igenom halva volymen åt gången, kanske borde testa att ta det lugnare och läsa det mer som just seriestrippar. För nu när du nämner det, Cromarties kapitel påminner en hel del om väldigt långa strippar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men jag tror att de kommer behöva lite mer utav storyn snart, annars kommer vi läsare och börja få svårt att fokusera oss på allt.

Om du letar efter story i Cromarti gymnasium kommer du att få leta länge. Än så länge (bok 11) har jag inte hittat någon, förutom att det ibland kommer nya figurer, eller någon försvinner, som när den bilsjuke gängledaren hamnade i USA.

 

Den ska inte ha en story. Det är det som är grejen. Man kan lika gärna söka efter en story i Dilbert.

Hahaha, fyfan vad det är skoj när han hamnar i USA. XD

Såg det dock i animen, har bara läst en volym av mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Totalt övermäktigt klockren hela vägen. Äger allt.

 

Fantastiskt, du fick med precis allt i en och samma mening :)

 

Nu har ju jag bara sett animén, men vad jag fått för mig skall den inte skilja sig så avsevärt ifrån mangan.

 

Hittade den lite av en slump, läste vad den handlade om och fastnade direkt. Den innehåller precis de element jag älskar med anime/manga:

 

Småorginella, smått överdrivna karaktärer

 

Ingen direkt storyline, och den som finns makes no sense och det påpekas även ofta

 

Hutlös humor och helt absurda situationer och händelser

 

Helt j*vla sinnessjuk och totalt osammanhängande

 

Precis i min smak. Klart sevärd och troligtvis även läsvärd (inte lyckats hitta mangan, eller rättare sagt, inte försökt)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...