Hoppa till innehåll
Anime.se

Trigun


JewnaS
 Share

Rekommenderade inlägg

Jo, Trigun är en riktigt bra manga.

Och det är trevligt att man, även om man har sett animen, kan läsa mangan och uppleva en ny historia, då de två skiljer sig åt rejält. Läs vidare sen när Trigun Maximum startar, så förstår ni vad jag menar.

 

Mmm... Vill ha vol 10...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Trigun e grymt bra... toppar min lista.

hela upplägget, alltså miljön, attityden samt karaktärerna är helt fantastiska. givetvis även en bra story.

 

gillar just det faktum att Vash inte är som alla andra "manga heros"... han har en helt egen stil

 

Legato är oxå ett STORT plus, coolare snubbe finns inte.

 

mycket bra köp skulle jag säga.

ha de bra, önskar dig samma läsnöje jag hade.

 

your // Pale. S :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Köpte första volymen av Trigun igår och har läst ut den. Jag tycker att den är bättre än animen (även om jag bara har sett 3-4 avsnitt) men jag stör mig lite på att det är så fånigt ritat ibland... eller, ganska ofta. Men storyn och de snygga bilder som finns väger upp det (och de snygga bilderna är inte så få de heller...) Fast ibland kan jag tycka att vissa saker är lite röriga (Första gången jag läste den hade jag lite svårt att förstå vad Vash gjorde hos "plantan" på skeppet)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har nu köpt (och läst) första volymen av Trigun. Den var bra, bättre än animen (även om jag bara set 3-4 avsnitt) Jag stör mig lite på att den ibland (läs ganska ofta) är väldigt fånigt tecknad. Men de snygga bilder som finns (och de är inte så få) och storyn väger upp det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok, Vash the stampede (vet inte vad det är...) heter han och han är på något sätt efterlyst...ja det var det!

 

Nej jag bara skojjade...nej jag orkar itne nu...gick uppastidigt imorse för att spela fotbollsmatch.(gick och la mig vid 2....)

 

Så jag är ganska trött...hej hej!

 

Juste...det jag skulle säga var att jag har köppt ettan nu! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan nån berätta lite mer om handlingen i Trigun?

är lite intresserad av att köpa den...

 

Det är ett framtidsäventyr som handlar om Vash the Stampede som har lyckats få ett pris på sitt huvud på 60 000 000 000 dubbel-dollar. Trigun utspelar sig på en planet långt borta och miljön är väl snarast likt vilda västern än något annat.

Vash är en väldigt duktig skytt, duktig på att ducka kulor och pacifist (så långt det går) och han lyckas alltid hamna i något slags trubbel. I början av vol 1 så håller en massa folk på att jaga honom för att få prissumman.

 

Jag tycker trigun var bra (som jag har skrivit innan) men tycker man inte om manga som på sina ställen är väldigt fånigt tecknad så rekommenderar jag inte trigun.

 

Jag hoppas du är nöjd med förklaringen (jag är egentligen inte så bra på att förklara saker)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du menar den här: Trigun Ultimate Fan Guide Vol 1. Kostar 298 kr på sfbok.

 

den tillhör inte serien.

 

de här är den nuvarande serien:

 

Nightow, Yasuhiro: Trigun Vol 1 (Del 1 i Trigun)

Nightow, Yasuhiro: Trigun Vol 2 (Del 2 i Trigun)

 

kostar 158 per bok på sfbok.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...