Hoppa till innehåll
Anime.se

Ichigo 100%


Puhiceus
 Share

Rekommenderade inlägg

Upptäckte att det inte fanns någon tråd om just den här mangan.

 

Efter att ha set animen snubblade jag över mangan på en hemsida och har under de sensaste 2 veckorna jobbat igenom hela serien XD

 

Tycker personligen att den var bra mycket bättre än animen även om jag tyvärr är lite besviken på slutet men jag antar att man inte kan få allt.

 

Någon annan som har läst den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit och läst manga i två hela dagar! Polarna har ringt och frågat om man ska göra något. Men man har tackat nej för att läsa hela tiden, det är ditt fel att jag blev besatt av denna mangan Puhiceus ;)

 

Efter att ha läst igenom alla volymer av mangan kom jag fram till att jag nästan önskade att animen alldrig kom ut. För att om det inte hade varigt för denna tråden så hade jag tänk "Ichigo 100%? Ähh man har ju sett animen" så animen hade gjort att jag hade missat den. :)

 

Jag tycker att Kawashita Mizuki (Så heter han va?) har gjort något anerlounda från dom flesta love-comedy mangas. Han har fått historien att gå framåt hela tiden, det fanns inte en stund då den var seg och man hade känslan att man läste den bara för att få den läst. (Den känslan har jag fått av många manga/anime) Det var dessutom imponerande hur han kunde få fram så många olika personligheter i karaktärerna.

 

Slutligen som en hederlig otaku måste man fråga... Vilken tjej hade NI valt om ni var Manaka? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit och läst manga i två hela dagar! Polarna har ringt och frågat om man ska göra något. Men man har tackat nej för att läsa hela tiden, det är ditt fel att jag blev besatt av denna mangan Puhiceus ;)

Slutligen som en hederlig otaku måste man fråga... Vilken tjej hade NI valt om ni var Manaka? :D

 

Ja ursäkta mig då ;)

Jag satt och höll tummarna för Tojou genom de två sista volymerna, men ja man kan inte få allt antar jag :S

Författaren lyckades knyta ihop det riktigt bra i slutet och jag gillar verkligen "efter 3år delen" B)

 

Ett litet extra tips föresten, kolla in sidan mangan fanns så kommer du hitta en till manga av samma författare längre ner ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag var riktigt nöjd, själv höll man tummarna för Nishino hela tiden :)

Att det är ett riktigt bra och fulländat slut är också en ovanlig grej med mangas/anime enligt mig. Men detta var ett av de bästa sluten jag sett! Så jag håller med fullständigt om att "tre år efter" delen var riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det finns massor av sköna delar i den mangan :D Till exempel när Nishino är med Manaka i skolan och står och hm... ja trycker sig mot ett fönster och läraren ser dem.

Älskar vad läraren skrike, om hur hur skönt det är att vara ung och hur jävla avensjuk hon är, ROFL :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha! Då höll jag på att skratta så jag dog! xD Samma sak när alla från film klubben kommer hem till Manaka och läraren är full. Sen ringer det på dörren å Nishino kliver in för att se Manaka ligga med läraren över sig på golvet! "Wah! It's not what it looks like!" ^-^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tuggade mig igenom första volymen. Den första märkbara skillnaden är den ovanligt höga detaljrikedom karaktärerna har, speciellt ansikterna på aya och nishino (såklart för en sån manga med killar som målgrupp ^^), något som bara syntes på OVA:n. Sen är det många saker som de skippade i animen som gjorde att karaktärsutvecklingen vid ett sånt tidigt stadium i animen hade så många brister att den redan där gick neråt. Verkar lovande, ska försöka förtränga att jag sett animen och njuta av denna manga :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...