Hoppa till innehåll
Anime.se

D.Gray-Man


dawwe
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon här som har läst denna serie? Detta är vad Viz skriver om den. I ett alternativt 1800-tal går århundradet mot sitt slut och den tonårige Allen Walker bär stigmat av ett korsformat märke på handen som omvandlar hans arm till ett enormt vapen, med vilket han nedjagar akuma. En akuma skapas av en tusenårig ande och ingjuts i en mänsklig själ under ett ögonblick av personlig katastrof och ångest. Anden använder sedan demonerna för att upp nå sitt mål: att utplåna mänskligheten. Viz har hitills bara gett ut första volymen men resten är påväg. Sen så har jag även läst att animen kommer i Oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har faktiskt planerat att köpa mangan så fort sfbokhandeln får in den, vet inte om de tagit in den ännu och är för slö för att gå in på deras hemsida :P

 

Det faktum att Allens arm kan bli ett stort vapen räcker som övertygelse för att jag ska börja läsa den ^^' det borde väl Hellis veta :)

 

edit: tog fingret ur baken och gick in på sfbok.se och upptäckte att de faktiskt hade första volymen inne! Måste in dit i veckan!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Yeah, jag har själv 6 volymer av detta manga ^^ På engelska, så klart ;] Jag tycker att handlingen är mycket spännande och intressant, men för mig spelar det viktig roll hur är den ritad. D.Gray-Man ligger på hög nivå när det gäller bilder, för att både karaktärerna uttrycker sin personlighet med sin utseende som själva fight är ritad med noggrannhet (och i shonen det är ju nästan bara fight's överallt, så det är viktig att dessa går att läsa och förstå vem är det som vinner ^^).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Jag tycker D. Gray-man är rätt bra, även om striderna ibland kan bli jobbigt långa.

Förresten, kan det ligga någon sanning bakom ryktena om att serien tagit uppehåll, på grund utav att Hoshino har blivit anklagad för plagiering? Jag har försökt hitta någon pålitlig källa på internet, men det enda jag hittar är forumtrådar och blogginlägg som spekulerar om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...