Hoppa till innehåll
Anime.se

Join the Fairy Tail!


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Join The Fairy Tail

 

 

Vad talar jag nu om då?

Jo, självfallet Magigillet Fairy Tail (känns fel att översätta till älv svans)

 

Vad handlar Fairy Tail om då?

kortfattat (vill inte spoila) så handlar det om den kända magikern Natsu the Salamander och katten Happy, som medlemar i Fairy Tail gillet. Han får sällskap av Lucy som också vill vara med i Fairy Tail. Tillsammans med andra gillemedlemar så åker dem ut på äventyr.

 

Fairy Tail är ungeför som en blandning mellan One Piece och Ravemaster både tecknar stilen och humorn. gillar du One Piece då gillar du Fairy Tail ännu mer, gillar du Ravemaster så kommer du att känna igen dig i Fairy Tail. Vissa karaktärer påminner dessutom om karaktärer ur One Piece (kanske att vänta för om ja inte missminner så är antingen Mashima Hiro, Eiichiro Odas idol eller var det tvärtom), medan andra är från Ravemaster(yngre/äldre men fortfarande samma, ibland även samma namn).

fairytitlemi7.jpg

 

Författare/tecknare: Mashima Hiro

Tidigare verk: RAVE (Rave Master)

Serialiserad i: Weekly Shonen Magazine

stardades: 2006-35 utgåvan (släpptes den 23 Augusti, 2006)

Genre: magi, äventyr, shounen

 

Än så länge finns det 7 kapitel utgivna och jag måste säga att den är hel festlig. Jag har länge dyrkat Ravemaster som riktiga konstfantaster dyrkar Mona Lisa, men Fairy Tail har precis intagit platsen till höger om Mona Lisa.

 

Karaktärer:

 

Natsu

fullständigt namn med titlar:

Natsu the Salamander fire mage of Fairy Guild

natuposecopyfj7.jpg

 

Som Jag skrev innan, så träffar vi Natsu i staden Harujion, letandes efter spår efter Igneel the Salamander, som vi får reda på är hans adoptivfar och en drake!. Igneel lärde Natsu allt han kunde och sen försvann han bara en dag. natsu har fortsatt att leta efter Igneel hela tiden. Natsu har ärvt titeln "the Salamander" tack vara sin oerhörda skicklighet med eldmagi. Med sig på sin resa har Natsu sin katt Happy. som har räddat honom ett stort antal gånger.

 

ointressant:

> Natsu lider av en oerhörd rörelsesjuka (oavsett vad han åker i/med så blir han dålig)

>stenhårt lojal mot sitt gille

>Han överdriver ofta och mycket egendom förstörs under processen

 

Happy

natukawaiitf3.jpg

Happy, den mystiska, magiska, underbara... flygande katten

finns egentligen inte mycket att säga, Natsus ständiga följeslagare, och har redan lyckats reda honom ett antal gånger.

 

Lucy:

untitled4qw8.gif

 

Lucy är berättelsens hjältinna. en ganska attraktiv karaktär som inte är rädd för att använda sin sexighet för att pruta på priser! Men hon njuter inte av all uppmärksamhet hon får av perversapersoner.

 

Lucy träffar Natsu i Harujion, då är hon bara en blivande magiker, men efter det att hon träffat Natsu blir hon medlem i Fairy Tail och betraktar sig som en nybörjar magiker.

 

 

För mig är den här serien redan högt rankad, mest på grund av att det är Mashima Hiro som tecknat och skrivit den. jag är en samlare av Ravemaster, kommer att bli en samlare av Fairy Tail.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Killens rykte som en rip-off på One Piece lär ju inte förbättras av det här... Han må va populär men jag kommer inte röra vid hans serier ens med tång innan han skaffat sej en personlig stil. Jag ser ju fanimej båda One Piece-tjejerna på den där bilden + kocken och Zoro utan huvudduk...för att inte tala om Ruffy's klon i huvudrollen... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han må va populär men jag kommer inte röra vid hans serier ens med tång innan han skaffat sej en personlig stil. Jag ser ju fanimej båda One Piece-tjejerna på den där bilden + kocken och Zoro utan huvudduk...för att inte tala om Ruffy's klon i huvudrollen... ;)

 

Samma här, han kunde ju lika gärna ha döpt serien till Bleach Piece när han ändå var igång. :|

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser lite väl strömlinjeformat ut, tyvärr. Huvudpersonen ser för kaxig ut för att det ska vara kul, egentligen. Men man ska väl inte bara döma efter utseendet.

 

Kaxiga huvudpersoner brukar jag gilla så länge de har lite andra knäppa egenskaper dessutom. ;)

 

Jag får en smula Naruto-vibbar dessutom men det är kanske bara den gamla vanliga rundgången i pojkseriernas teckingsstil och upplägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 5 years later...

Läskigt, läste titeln tråden och tänkte "Vad är det för idiot som har namngivit den här tråden, är det något nytt rollspel eller kanske klubb", sen insåg jag att det var jag som skapat tråden -__- Det positiva är i alla fall att jag uppskattar fairytail väldigt mycket fortfarande.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har precis kollat in de två första avsnitten och det verkar ju kunna bli klart underhållande. :reallyhappy: Ska fortsätta glo och se vart det leder. Har ju hört mycket gott om serien men man blir ju lite fundersam över kommentarerna ovan att den och One Piece skulle vara stöpta i samma form...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Jag tycker den är riktigt bra både som anime och manga:3

Den är helt klart lite lik One Piece på sina ställen, men jag tycker det är väldigt stora skillnader också...

(Själv tycker jag om denna mer än OP, men det är bara min åsikt^^)

 

Jag tycker den är väldigt underhållande, och särskilt när man kommit in i den en bit blir den skitbra~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...