Hoppa till innehåll
Anime.se

Kodomo no Jikan


Orrin
 Share

Rekommenderade inlägg

Titel : こどものじかん : Kodomo no Jikan

Författare : 私屋カヲル : Kaworu Watashiya

Volymer : 4 (pågående)

Genre : Drama/Komedi

Anime tråden

 

I ett försök att få lite mer liv i manga delen av forumet så passar jag på att skapa en Kodomo no Jikan tråd eftersom vi verkar åtminstone vara några stycken som följer mangan.

 

Kodomo no Jikan handlar om den 23årige nyexaminerade läraren Daisuke Aoki och en av hans 9åriga elev Rin Kokonoe som gör allting för att hon ska bli hans flickvän. Förutom dessa handlar den även om Aokis arbetskamrater Hoin och Shirai samt Rins vänner Kuro och Mimi och hennes styvfar Reiji.

 

Kodomo no Jikan måste vara ett av dom mest omdiskuterade koncepten på senare tid och jag slår vad om att dom flesta som åtminstone försöker hänga med lite har hört talas om den någongång på både gott och ont.

 

Så vad är då Kodomo no Jikan enligt mig? Ja efter min egna erfarenhet inom ämnet så kan jag säga så mycket att Kodomo no Jikan är ingen vanlig loli manga, för visst är det en loli manga (den handlar ju om lolis) men den som väntar sig någonting i stil med Moetan animen kommer verkligen bita i ett surt äpple. Visst Kodomo no Jikan innehåller en hel del naket och sexuella anspeglingar men oftast inte helt utan baktanke och mening, sen så är handlingen ganska påfrestande och blir bara värre och värre ju längre man läser.

 

Jag skulle vilja säga att Kodomo no Jikan är ett drama (och ett mycket bra sådant) täckt i ett skal av skämt och lolis, ser man den från avstånd så kommer den med största sannolikhet se ut som ren fanservice men gräver man djupare så är risken stor att man kommer bli positivt överraskad. Kodomo no Jikans styrka enligt mig är att ta sina karaktärer som kanske inte alla är fullständigt realistiska och placera dom i verkliga situationer, resultatet blir oftast ifrågasättande och även ganska skrämmande.

 

Nu ska det även tilläggas att Kodomo no Jikan är verkligen inte något för alla, skyr man allt vad lolis heter så rekommenderar jag att man snabbt trycker på "forumindex" länken igen och glömmer det jag har skrivit snabbt. Men gillar man drama med en stänk humor och historier som tänjer på gränserna så rekommenderar jag den varmt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra initiativ Orrin!! och mycket bra skrivet också för den delen. Det behövs lite liv här också. Kan lika bra dra upp senaste kapitlet som jag läste då också och mina reflektioner kring det.

 

c33

Mycket bra kapitel, till den graden att det händer saker. Hemskt till den graden att Reiji verkar gå över mer och mer till sexuella anspelningar nu på Rin. *Scenen när Rin är sjuk och Reiji gör sin "undersökning" är något som dock ligger kvar bland de hemskaste jag läst så här långt*. Turen var väl den att Aoki upptäckte kyssmärkena på nacken.

 

Jag gillar också hur de får de att se ut som om Rin verkligen gömmer dom och skäms, kan inte berätta för någon om vad som händer. Kommer hon verkligen våga berätta sanning för Aoki? Jag skulle nästan tro att Aoki kommer göra situationen värre på något sätt, han kommer nog försöka pressa ur sanning ur Rin och det som sagt kommer säkert bara förvärra hela siuationen. Bläh givf next chapter. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 33

Kodomo no Jikan blir bara bättre och bättre.

 

Jag har levt på hoppet ett tag nu att Reiji ska följa sin ursprungliga plan och vänta tills Rin blir äldre och på så vis ge Aoki mer tid att göra något men så verkar inte fallet vara nu. Hans inhandlande av ringen (förlovningsring?), samt att han blir mer och mer närgången (kyssmärkena) och Rins skräck för att bada med honom gjorde mig mycket nervös. Jag som tyckte mangan var jobbig att läsa innan det här, nu kommer det bli jobbigt så fort Rin är hemma.

 

Eftersom Aoki har varit inne i tankar om att Reiji är ute efter något mer (han har verkligen varit skarptänkt på den punkten) så hoppas jag verkligen att han förstår även om Rin beslutar sig för att inte säga något. Sen är frågan som du säger Blå om han kommer göra något som kommer hjälpa eller förstöra.

 

Det hela är ganska tragiskt, den personen som Rin älskar vill vara en fadersfigur åt henne och den personen som Rin vill ha som en far vill ha henne som en älskare. Missförstå mig inte jag hoppas verkligen att Aoki håller fast vid den rollen han har tagit nu, mitt hopp för slutet är trotsallt att Aoki och "Boing" ska adoptera Rin eller att Rin och Aoki väntar tills hon blir vuxen.

 

Och ja jag håller med, scenen när Reiji medicinerar Rin var väldigt obehaglig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite om Orrins post

Det är mycket rätt som du säger, man blir nervös av att läsa just nu. Förut har det varit lite oskyldigt, men de senaste kaptitlerna börjar bara bli allt mörkare och man undrar hur lång det kan tänkas gå. Ska det verkligen hända något riktigt hemskt innan Aoki eller kanske Kuro och Mimi hinner hjälpa Rin?

 

Jag har också levt i förhoppningen om att Aoki och Hoin ska få ihop det och adoptera Rin. Nu speciellt som du säger när Aoki går i tankarna om att Rin saknar och behöver en fadersfigur i sitt liv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket härligt initiativ!

33

Jag tror faktiskt inte att Aoki kommer att överge sin fadersroll. Möjligtvis när Rin blir äldre, då jag hoppas att han gör det ^^

Jag blev faktiskt riktigt överraskad av att Aoki direkt förstod att sugmärkena var något Reiji gjort. Samtidigt tror jag inte att Rin kommer ljuga och förneka påståendet eftersom hon var gråtfärdig mot slutet av kapitlet.

 

Sen tyvärr så sitter minnet av "medicineringen" kvar i de flesta av våra huvuden, och jag tyckte att scenen när Reiji kysste Rin på nacken var minst lika obehaglig.

 

Jag gillar faktiskt det spåret mangan har valt att ta. Jag har sedan första början velat ha en förklaring till varför Rin ömsom är så glad i ena stunden, ömsom deprimerad, ömsom psykopatiskt mordisk (tänker på scenen när hon var nära på att knuffa ner Houin för trappan). Aoki kommer bota detta, men hur detta kommer gå till är ju något som ännu är oklart, men förhoppningsvis något som kommer visa sig inom de tio närmsta kapitlen.

Synd att vi måste vänta till 28 februari för nästa kapitel, eftersom författaren verkar ha tagit en semester fram tills dess :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Äntligen har kapitel 34 kommit.

 

Kapitel 34

Oj den där början och Aokis frågor fick mig nästan att tappa hakan lite.

 

Så Aoki vet mer eller mindre allt nu men kan inte adoptera Rin pga att han är hennes lärare, men han försöker verkligen göra allt han kan. Han ringer tom till en hjälpjour men som meddelar att dom inte kan göra något utan bevis.

 

Det mest oväntade var nog ändå att kvinnan som har tagit kort på Rin visar sig vara en advokat och att Rins riktiga far vill träffa henne. Reiji reaktioner på det hela visar även hur desperat han egentligen är. Givetvis slutar kapitlet lagom när Rins far ringer på dörren.

 

Nästa kapitel kommer allafall den 22/3 så fördröjningen var bara ett engångsfall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 34

Ja det här var ett riktigt bra kapitel och att samtalet mellan Rin och Aoki blev ungefär så som jag trodde gjorde inte saken sämre (för lite hur jag vill att handlingen ska fortskrida).

 

Spännande också med Kokonoes far som ska komma. Dock tror jag han är mer dassig än Reiji. Men man vet aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hade helt glömt bort att kapitel 36 kom för några dagar sedan och har läst det först idag.

 

Kapitel 36

REIJI DÖ!!!!

 

Så var tvungen att få det ur mitt system, nu över till kapitlet i fråga.

 

Känns som att Kojika trappade upp ytterligare ett par steg i det här kapitlet och väntan på nästa kapitel kommer bli mycket jobbig nu. Jag är fortfarande imponerad av hur mycket som egentligen händer i varje kapitel nu, kan inte minnas när det var sist jag läste en så här händelserik manga.

 

Jag antar att Aoki kommer nu ta en liten annan väg än jag hade hoppats på tidigare, fast efter det här kapitlet trivs jag bättre med den vägen.

 

Men det är ändå att jag nästan längtar tillbaka till "dom lugna dagarna" igen...

 

Rins tunga smakar visst som mjölk :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...