Hoppa till innehåll
Anime.se

Rosario + Vampire


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

Författare: Ikeda Akihisa

Genre: Komedi, ecchi, fantasy, övernaturligt

 

Säsong 1

Utgivnings år: 2004

Volymer: 10

 

Säsong 2

Utgivnings år: 2007

Volymer: 0 (finns 2 kapitel ute)

 

Varför inte? Inte så att vi har överflödigt med diskussions trådar på olika

serier här. Och den här serien väl något som jag tror några här på forumet följer.

 

Rosario + Vampire handlar om Aono Tsukune som av misstag hanmar på en skola för enbart monster. Av en slump träffar Tsukune på Moka som vid första anblick inte kan hålla tillbaka och avslöjar sin identiet som vampyr för honom.

 

I serien presenteras olika monster i stort sätt hela tiden och ju längre in man kommer i mangan desto djupare blir handlingen och karaktärerna utvecklas för den delen också. Utan att överdriva så är mangan riktigt spännande på sinna håll och bjuder på endel moralkakor som är intressant att läsa om. Men missförså mig inte, det är knappast en djup serie ala Monster utan den bjuder helt enkelt på sig själv och jag tror knappast att tanken är att ta den allt för seriöst heller.

 

Takten som mangan håller är bra, den presenterar en som sagt för olika karktärer på ett bra sätt och något som kanske har hänt tidigare i serien är något också som kan tänkas dyka upp senare, dvs att saker som varit kasstas inte bara bort utan man följer upp det på ett snyggt och roligt sätt.

 

Ge den här ett försök om du gillar att läsa om monster, få in lite fakta om dom som du kanske inte visste samt att det bjuds på lättsam komedi med ecchi-action.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

chap 25

Jag undrar hur lägne dom har tänkt att hålla på med outcast Ayashi akten, jag hoppas inte att den kommer vara allt för lägne till. Så jag tycker att Tsukine ska ta av sig sitt armband vissa vad han går för igen ^^

Jag hoppas att det kommer en familje dag på skolan också så man får se allas föräldrar hur dom är osv det skulle vara ett roligt chap tycker jag ^^ men men den saken tror jag inte kommer hända men man vet aldrig ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kapitel 26: Intressant upptakt. Men jag vill nästan få ett slut på outcast Ayashi akten inom en snar framtid. Skulle vara intressant att kanske gräva lite djupare i Moka´s bakgrund och kanske träffa en syster eller två. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev intresserad av manga efter att ha kollat på 2-3 avsnitt av animen och måste säga att jag gillar verkligen mangan, stilen passar mig väldigt bra när den går från alvar till humår. Lite surt bara att man har läst ikapp alla kapitel så nu måste man vänta för varje uppdatering.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...