Hoppa till innehåll
Anime.se

Ouran High School Host Club


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

KDBGQGFQJ.png

 

Snabbfakta

Genre: Komedi, Romantik

Sändes: 05/04-06 till 27/09-06

Avsnitt: 26

Produktion: BONES

OP: Sakura kiss av Chieko Kawabe

ED: Shissou av LAST ALLIANCE

 

Bisco Hatori skrev mangan som kom ut den 05/04-03 som serien bygger på. Mangan är just nu uppe i 12 volymer och är en pågående serie.

 

Äldre tråd om Ouran finns här

 

En dyr skuld

vbqtlicNK.png

Haruhi är en helt vanlig tjej. Eller? Eftersom hon klär sig som en pojke så misstas hon för det när hon råkar kliva in i musikrummet på Ouran High School. Istället för ett tyst rum där hon kan få studera i fred så kliver hon rakt in i skolans värdklubb. Där inne möts hon av sex stycken olika pojkar. Hon försöker snabbt att ta sig ut ur rummet igen, men det är inte så lätt, inte när presidenten för klubben försöker att flörta lite harmoniskt. Och efter lite tjabbel så råkar Haruhi ha ner en vas. En väldigt dyr vas. För att vara exakt, en vas som är värd 8,000,000 yen. Inga pengar direkt som Haruhi har tillgång till och för att lösa det problemet och betala tillbaka pengarna blir hon illa tvungen att gå med värdklubben och betala tillaka skulden på det viset.

 

Yokoso! Ouran High School Host Club

TtzRzWnAr.png

I Ouran så bjuds man på alla slags karaktärs typer man skulle kunna tänka sig, nästan. Du har playboyen, den listige, tvillingar, shotacon (motsvarigheten till lolli) och den store och starke hjälten som inte säger mycket. I det gänget plaseras Haruhi. Inte nog med att hon är tjej i en värdklubb för tjejer så är hon inte speciellt rik heller då hon kommer från en medelklassfamilj. Vilket inte resten av skolan gör då det är en skola för de rika. Haruhi kom in på ett stipendium då hon är väldigt smart av sig.

 

Klass skillnaderna samt de olika karaktärernas personligheter bjuder på många härliga skratt kan jag lova. Att Haruhi är tjej bland massa killar hjälper också självklart till med att bjuda på många dragna mungipor, då situationer lätt uppstår.

 

En nypa allvar?

Mitt i all humor så finns det även några problem som serien tar upp, och det är allt som oftast kärleksproblem. Inte för att jag kan påstå kanske att jag bryr mig allt för mycket om den då humor överskuggar detta totalt och att det kanske inte är så allvarligt ändå.

 

De allvarliga situationerna känns mer påtvingat och tagit ur luften för att få plats. Visst, jag stör mig inte så ofantligt på detta och tror nog inte många andra kanske gör det heller.

 

Klubbmedlemmar:

 

Haruhi Fujioka

Maaya Sakamoto; Gunbuster 2, Mushishi, Tsubasa: RESERVoir CHRoNiCLE

afWsgVPWn.png

Kom in på skolan via stipendium och är nu skylldig värdklubben 8,000,000 yen. För att betala tillbaka skulden är hon tvungen att jobba som värd. Haruhi är inte blyg av sig men tar gärna avstånd från allt som pågår i värdklubben om det går. Att hon kommer från en medelklassfamilj gör och att hon inte kan förstår de andras sätt att leva och tänka riktigt.

 

Tamaki Suou

Mamoru Miyano; Death Note, Mobile Suit Gundam 00, Wolf's Rain

faIaXfPXt.png

Playboyen i klubben och tillika klubbens president och grundare. En väldigt naiv person som tror att det mesta kan lösas enkelt. Kallar sig även för pappan i klubben och Kyoya Ootori för mamman, resten är deras kära barn.

 

Kyoya Ootori

Masaya Matsukaze; Death Note, Nodame Cantabile, Rockman.EXE

UKieSGkoP.png

Klubbens vice president och mamman. Tar hand om klubbens finansiella del och kan ses som den sluge i klubben.

 

Hikaru & Kaoru Hitachiin

Kenichi Suzumura (Hikaru); Ichigo 100%, Macross Zero, Mobile Suit Gundam Seed

Yoshinori Fujita (Kaoru); Nodame Cantabile, Trinity Blood, W~Wish

vIlXrEmFx.png

De elaka tvillingarna i klubben som kör stenhårt på sin image. Driver ofta med presidenten och retas lite lätt med Haruhi.

 

Mitsukuni Haninozuka

Ayaka Saito; Fruits Basket, Mushishi, Touka Gettan

ychcUTKlo.png

Shotacon i klubben. Har ett stort intresse för att äta sötsaker och lämnar helst inte Takashis sida. Har en dåld talang också.

 

Takashi Morinozuka

Daisuke Kirii; Utawarerumono

qExSjLGvI.png

Säger inte mycket om ens någonting alls ibland. Men istället för att utrycka sina känslor i ord så gör han det med sina handlingar. Tar väl hand om båda Haruhi och främst också Mitsukuni.

 

SLUTORD

Har igentligen inte så mycket här att skriva förutom att ni som inte sett den här ännu bör ge den här en chans. Den är riktigt underhållande och bjuder på sig själv väldigt ofta.

 

För de som tycker att Ouran var en riktigt bra serie och vill ha något liknande kan jag tipsa om att kolla in Special A som ska komma till våren. Den liknar Ouran på några sätt som sagt.

 

YKSPLlche.pngOTVImQQCB.png

ZbFGstzQM.pngWDjrkxWWR.png

xfyBYfCSl.pngmfbxYCupr.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför göra en ny tråd?

Varför inte göra en ny tråd? Disskutionstrådar om animeserier på ett animeforum är väl aldrig fel. Måste säga att introduktionsposten i denna är överlägsen den i den gamla:

OK, kläm fram med det nu. Vilka mer än jag tycker att det här är en av årets bästa komedier?

 

REVERSE TRAP FTW!

 

 

Hur som helst råder jag alla som ännu inte har sett denna att gå och göra det ögonaböjd. Serien är i 25 av 26 fall ett mästerverk som får en att skratta högt mer än en gång per avsnitt. Ett stort pluss går även till den unika animationsstilen.

 

Tyvärr finns den inte på amerikansk DVD ännu. Dock har den engelska översättningen av mangan kommit upp till tio volymer (själv äger jag 3), och nog är även den värd att kolla in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför inte göra en ny tråd? Disskutionstrådar om animeserier på ett animeforum är väl aldrig fel. Måste säga att introduktionsposten i denna är överlägsen den i den gamla:

OK, kläm fram med det nu. Vilka mer än jag tycker att det här är en av årets bästa komedier?

 

REVERSE TRAP FTW!

 

Jo, nog är introduktionen överlägsen i denna tråd, men om den måste disskuteras vidare så kan man lika gärna göra det i den gamla tråden enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, nog är introduktionen överlägsen i denna tråd, men om den måste disskuteras vidare så kan man lika gärna göra det i den gamla tråden enligt mig.

Det har mer att göra med vår satsning på "presentationstrådar" där det första inlägget presenterar serien, och det är helt enkelt lite trevligare att göra en ny tråd än att redigera förstainlägget i någon annans tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, dessutom kommer det väl ständigt nya medlemmar till forumet och det första man gör är inte direkt att söka på gamla trådar, speciellt inte om man inte vet _vad_ man skall söka på. Jag älskar dina trådar Blå och du skall ha en eloge för arbetet du gör. Ouran är en serie jag tänker se vidare på vid tillfälle. Följde den när den gick men slutade halvvägs igenom av någon anledning. Minns den var riktigt charmig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...