Hoppa till innehåll
Anime.se

Dance in the vampire bund


Boda
 Share

Rekommenderade inlägg

danceinthevampirebund_vol1_full.jpg

 

Info:

 

Genre: Action, Ecchi, Lolicon, Seinen, Supernatural

Status: Licensierad av Seven Seas

Volymer: 5 förnärvarande

Författare: Tamaki Nozomu

Tecknare: Tamaki Nozomu

 

Handling

 

Efter Millennium av att leva i skuggorna vill Mina Tepes, härskarinna av alla vampyrer och the earth clan (som är hennes trogna livvakter) ändra sin och hennes släktes vanor. Med sina rikedom betalar Mina Tepes av all japans skuld till omvärlden, för att få tillgång till en konstgjord Ö utanför japans kust. Där hon har tänkt att starta ett vampyr kungarike. När hon håller på att utannonsera för världen att vampyrer existerar får hon förfrågan av en reporter hur hon har tänkt att bevisa hennes och vampyrernas existens, då blir hon attackerad av en hemlig organisation som hon då tycker passar bra som en lämplig uppvisning.

 

 

När jag först köpte denna manga hade jag inte så stora förväntningar på den bortsett ifrån att det var en Loli, Ecchi, Seinen ^^

Men när jag började läsa den försvan dom 3 titlarna ur huvudet och jag blev verkligen fast i själva storyn och den mörka, kalla och stilrena stilen som Tamaki Nozomu har använts sig av. Detta är en sån manga som verkligen får mig att skratta, rysa, runka (okej kanske inte det) ni fattar.

Denna manga iaf rekommenderar jag starkt till dom flesta, och att denna manga, efter bara 2 volymer ligger bland det bästa jag har läst och är en av dom saker jag väntar nu mest på i mitt liv ;)

 

 

 

 

Oshit!!! jag har just skapat en tråd, hmm kollar pannan jo jag känner mig fan lite sjuk...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Läste previewn på förlagets hemsida, verkade ganska intressant och den var riktigt fint ritad. Med tanke på att jag faktiskt har en softspot för vampyr-relaterad media (i synnerlighet manga/anime) så tror jag att den verkligen kan passa mig. Beställde vol.1 och 2, kommer dock att ta 7-10 dagar för mig att få böckerna...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Idag, har de skickat den <3 så min förhoppning höll och jag läser den före Boda & Co. förmodlingen :D

Om packetet nu inte blir försenas nåt så grymt av snöstormen som drabbat hela landet utom Karlskrona verkar det som -____-

 

Så mycket tjat det var när boda fick vol2 före mig, så mkt tjat ska boda få höra... Ska spamma han med hot om spoilers hela natten, ska skriva ett script som skickar ett epost till honom en gång per minut, som är fyllt med spoilers.

 

*evi Laharl laughter*

(från Disgaea)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Tänkt att det var på tiden att läsa volym 3 så jag började läsa igår kväll/natt. Tanken var att jag bara skulle läsa något kapitel men det slutade med att jag läste ut hela, riktigt grym manga faktiskt.

Samma här, fast två månder senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

yes nu är det klart efter fjärde volymen så utannonser dom att det kommer en anime <3

http://www.sankakucomplex.com/2009/08/0 ... age-anime/

 

Jag är så över lycklig att jag inte vet vad jag ska göra ^^ längtar också till nästa volym också eftersom det verkar att den kommer innehålla en massa goa grejer ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...