Hoppa till innehåll
Anime.se

Nu är det på tiden att Ghost in the Shell 3 kommer!


Bafu
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja. Någon 3e film har jag inte hört något om.

Vad som är på g är dvd releasen av 2.0 till sommarn och Steven Spielbergs filmatisering någon gång 2010.

Men det är ju bara remakes av gammalt material.

 

2.0 var inget som imponerade på mig. Jag föredrar fortfarande den gammla versionen. Fast den kommer ju inhandlas iallafall. ;)

 

Vad Spielberg & Dreamworks jobbar på är en amerikaniserad live-action film, så det är inget jag ser fram emot. :S

 

Jag önskar att jag kunde säga att det är en 3e film på gång, men det är inget jag har hittat någon information om alls.

Det finns ju dock mer material

HwBWbwrUM.jpg
att jobba med, så man kan alltid hoppas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om bara serien kunde vara lite snyggare gjord. Som t ex Ashaz avatar. =)

Går ju inte direkt att jämföra serier och film, en vanlig serie har en deadline på en vecka medan en film har bra mycket längre tid på sig. Sen att be om att serien skulle vara snyggare gjord är väl att be om lite väl mycket då den redan är så fantastiskt snyggt gjord redan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
Asså är det bara jag eller är det så här: första ghost in the shell kommer först, sen serierna, och innocence är helt för sig själv medan solid state society är en remake på första... eller vad? :oops:

a) Mangan:

1. Ghost in the Shell

2. Ghost in the Shell 1.5: Human-Error Processor

3. Ghost in the Shell 2: Man-Machine Interface

 

b) Biofilmerna:

1. Ghost in the Shell

2. Ghost in the Shell 2: Innocence

3. Ghost in the Shell 2: Innocence: After the Long Goodbye (roman)

 

c) Playstation-spelet:

1. Ghost in the Shell

 

d) TV-serien:

1a. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex

1b. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex: The Laughing Man (filmversion av 1a)

2. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (romaner med sidohistorier till 1a; tre böcker)

3. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (Playstation 2-spel)

4. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (Playstation Portable-spel; uppföljare till 3)

5a. Ghost in the Shell: S.A.C. 2nd GIG

5b. Ghost in the Shell: S.A.C. 2nd GIG: Individual Eleven (filmversion av 5a)

6. Ghost in the Shell: S.A.C. Solid State Society

 

e) OVA-serien:

1. Ghost in the Shell: Arise

 

Grupper (a), (b), (c), (d) och (e) är alla fristående från varandra och utspelar sig inte i samma "verklighet".

Redigerad av Sceleris
Arise!
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

3. Ghost in the Shell 2: Innocence: After the Long Goodbye (roman)

I've missed something :rolleyes:

Dock lätt åtgärdat. 98 spänn.

 

Vad jag personligen hade velat se, är en ordentlig prequel till hela spektaklet.

Mer om när de var unga i det stora kriget och om mercenary perioden innan de blev statliga. Det skulle ge en djupare inblick i deras personligheter. Speciellt med tanke på hur vissa personer förändras personlighetsmässigt genom mangan.

gömma liten spoil

Syftar då främst på motokos personlighet. Attityd tösen som grimaserar i första kapittlet till den kallsinniga soldaten mot slutet, som är personligheten som visas i filmerna & serierna.

 

En lite kul sidoobservation. Jämför utséendet och attityden på motoko i början med Leona i Dominion Tank Police. XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Lite uppdatering på projektet vi alla fasar inför:

Masamune Shirow’s legendary cyberpunk franchise Ghost in the Shell has had its Hollywood adaptation in the works for some time now, with the latest news being that Dreamworks has assigned Laeta Kalogridis as lead writer.

 

Seasoned writer Kalogridis is taking over from Jamie Moss, who was originally set to adapt the popular Japanese franchise to a more western market.

 

She has written scripts for a number of Hollywood films, and is also involved with the Hollywood adaptation of Battle Angel Alita, apparently with few disasters to her credit (although she did help write a Tomb Raider movie).

 

Also involved in this project are Avi Arad, Ari Arad and Steven Paul of Seaside Entertainment. Avi Arad, formerly of Marvel, has been involved with many of Marvel’s TV and movie adaptations, including such titles as Spider Man and The Hulk.

 

Dreamworks has planned this adaptation as a “Live Action 3D”, presumably implying a heavy CG component, just as with the anime and even manga versions.

 

Och en liten intressant kommentar faktiskt:

With such titles as Ghost in the Shell and Battle Angel Alita in the works (and less promisingly, Akira), it seems Hollywood may now be doing more to further the fortunes of anime as an art form than the industry itself,

 

sås. Kinakomplex

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

IG Port -- Production I.G och Xebecs moderbolag -- har släppt sina offentliga finanser. Där diskuteras vad som tjänat dem pengar och vad som förlorat dem pengar, och planer: en för 2011 planerad TV-serie skrotas, men de ämnar producera två biofilmer och en uppföljare till en populär franchise som ska ge dem en märkbar ökning i intäkter. (ANN)

 

Jag kan inte komma att tänka på någon annan franchise än Ghost in the Shell, inte minst därför att den gjorde bra ifrån sig i USA. Stand Alone Complex, som sänts på amerikansk TV, har sålt 1,5 miljoner exemplar i Japan och 100 000 exemplar per volym i USA enligt Production I.G själva. (Det är bra siffror.) Och nu när Kenji Kamiyama är klar(?) med Higashi no Eden kan han ju leda ett sånt projekt igen.

 

Ghost in the Shell: S.A.C. 3rd Gig år 2013? B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

och andra sidan.. visst en till film vore fint.. men vad ska den handla om? utan att mjölka ur konceptet helt(dvs en "remake" av 2an fast med annan handling) eller en film med hollywoodslut(dvs Kusangi tar en "mänsklig" kropp och stannar kvar, happy endning)

 

då skulle jag hellre se en till film i kerberossagan dvs en till film i jin roh universumet..

 

men en S.A.C 3rd GIG skulle därimot jag inte säga nej till.. det är ju lite enklare där att fortsätta än i filmuniversumet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...