Hoppa till innehåll
Anime.se

Tokyo Mew Mew


JewnaS
 Share

Rekommenderade inlägg

Frågor:

Vad tycker ni om serien?

Vem passar den bäst? Killar/tjejer eller båda.

Har den svenska utgåvan släppts? Är lite efter, men jag tror den har det fast jag är inte säker.

Är den lik någon annan manga?

 

Berätta gärna lite handlingen också.

Tack för mig B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om serien?

Jodå den fungerar som underhållning, så ja. Den är ju lite charmig och har en del intressanta karaktärer i sig. Eller är det bara jag som tycker det är värt att belöna gentlemen med undertiteln intressant karaktär?

 

Vem passar den bäst? Killar/tjejer eller båda.

Är det värt att nämna att omslaget är i chockrosa? Den är ägnad åt tjejer men klar killar kan läsa den också.

 

Har den svenska utgåvan släppts? Är lite efter, men jag tror den har det fast jag är inte säker.

Yup den har släppts.

 

Är den lik någon annan manga?

Jodå, se bara på [slumpmässig mahô-shôjoserie] så efterliknar den den på pricken. Den är lite i stilen som Nurse angel Ririka att "Men Sailor Moon sålde ju jättebra! Nu måste vi göra något liknande så vi också kan sälja massa mörtjandajs".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har också för mig att det var en tråd om Tokyo Mjau Mjau för ungefär en halv miljondels sekund sen, men jag kanske minns fel.

 

Serien följer samma koncept som Sailor Moon. Nurse Angel Ririka sätter jag i en genre för sig tillsammans med Card Captor Sakura då de är ensamma och inte det klassiska femtalet (eller tretalet, som i Wedding Peach).

 

Själv garvade jag loss till animén så fort Pudding öppnade munnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte läst Tokyo Mew Mew själv, men av blotta åsynen av omslaget till volym 1 verkar det vara i det gulligaste laget.

 

(Jag letade runt, men jag hittade ingen annan Tokyo Mew Mew-tråd. PM:a mig eller en annan moderator om det skulle finnas en trots allt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har en uppdatering på min Tokyo Jam Jam-uppfattning:

 

1. Ta Sailor Moon mangan.

2. Riv loss ALL härlig bakgrundshistoria.

3. Spara endast delen "vi ska ha magiska flickor".

4. Gör en manga om dessa magiska flickor.

5. Lägg till nån shôjoad kille som huvudpersonen kan tycka om.

6. Gör en hjältinna för varje karaktärsattribut (en blyg, en fltig, en knarkad, en klumpig).

7. Misslyckas med att få mangan att verka någolunda annorlunda än SM.

8. Köp Sailor Moon istället ^^

 

Dock har mangan de absolut snyggaste omslagen (menar mest ryggen) i Sverige just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Tokyo Mew Mew är ganska bra.Det här är väl ingen riktig spoiler men om du skickar in en teckning och inte vill veta vad du får ska man inte läsa det här.

 

 

**MINI SPOILER!!!**

 

Jag vet inte om det här är en riktig spoiler, men om man skickar in en teckning till Tokyo Mew Mew redaktionen och vill ha tillbaks den så får man två klister märken. Jag fick det i alla fall. Det var ett klister märke på Toni Toni Choppa ifrån one piece och Yoh ifrån Shaman King.^^

 

**MINI SPOILER!!!***

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...