Hoppa till innehåll
Anime.se

Neon Genesis Evangelion


Kenshiro_sprängs
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag kollad först efter om det redan fanns en sådan här tråd, och fann ingen. Skulle det göra det ändå, blir det tvångsgifte med valfri moderator, eller så. Nåväl, som titeln antyder finns serieformen av den nya tidens Evangelium ute på svenska nu. Bara att trilla in på Sajänsfiktjonbokhandeln för ett ex. Typ femtio spänn stycket. Jag ögnade igenom min kopia igår, och vad jag kan se har Zimpen lyckats bra med översättningen. I stort en lyckad utgivning. Ett litet frågetecken, dock. Hur ofta skall den ges ut? Är det varannan månad eller? (Och ja, antagligen står det längst bak i boken, jag var bara för blind för att se det när jag letade igår)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första volymen har jag beställt från Adlbris plus en hel del andra titlar. :)

 

1 9163844214 Tokyo Mew Mew 01 - 48 kr

1 9163844222 Tokyo Mew Mew 02 - 48 kr

1 9163844532 Neon Genesis Evangelion 1 - 48 kr

1 9172694505 Ranma 4 - 37 kr

1 9172694513 Ranma 5 - 37 kr

1 9172696656 Mästerdetektiven Conan 2 - 44 kr

Frakt: 19 kr

Att betala: 262 kr

 

Guldpriser. Det är såhär mycket manga skall kosta. :). Det är sjukt vilken skillnad det är.

 

Love Hina på Akademibokhandeln: 100:-

Love Hina på Adlibris: 39:-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orka läsa en manga som man redan sett på anime : P

Orka? Bara för att man sett animen kan man väl läsa mangan också.

Vad jag minns av när jag läste japanska så skiljde sig den en del från originalanimen på vissa delar. Så det är inte helt fel att läsa mangan också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orka läsa en manga som man redan sett på anime : P

Orka? Bara för att man sett animen kan man väl läsa mangan också.

Vad jag minns av när jag läste japanska så skiljde sig den en del från originalanimen på vissa delar. Så det är inte helt fel att läsa mangan också.

Nu när vi ändå är inne på ämnet. Kom Evangelion som animé eller manga först? Jag har för mig att jag har hört att animén kom före, men det är bäst att fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag tycker också att Evangelion är mästerligt översatt. Den kommer in PRECIS i den stämning serien ska komma in i. *Klappar Zimeon på axeln igen*. Sedan kom den härliga bieffekten jag fått av att se de första avsnitten alldeles för många gånger - att när jag läser står det på svenska, men de pratar japanska ^^

 

Elwin_Baltia: Jösses vad billigt! När jag köper manga från lokala bokhandeln går alla nummer på 61 kronor per styck (lika mycket som påföljande hamburgare). Är det en postorderfirma du beställer från?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Orka läsa en manga som man redan sett på anime : P

Orka? Bara för att man sett animen kan man väl läsa mangan också.

Vad jag minns av när jag läste japanska så skiljde sig den en del från originalanimen på vissa delar. Så det är inte helt fel att läsa mangan också.

Nu när vi ändå är inne på ämnet. Kom Evangelion som animé eller manga först? Jag har för mig att jag har hört att animén kom före, men det är bäst att fråga.

 

Animen kom före mangan.

 

För övrigt hade jag ingen aning om att evangelionmangan skulle släppas på svenska. Blir att beställa direkt.

 

För övrigt ett stort tack till Zimeon, då jag misstänker att han pushat en hel del för att just evangelion ska släppas i Sverige då jag väl har för mig att han gillar den rätt ordentligt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jösses vad billigt! När jag köper manga från lokala bokhandeln går alla nummer på 61 kronor per styck (lika mycket som påföljande hamburgare). Är det en postorderfirma du beställer från?

61 kronor? Det är ganska medel tror jag. Det var i alla fall det priset jag köpte första volymen av Conan för när jag åkte hem från Stockholm. :)

Det stämmer. Adlibris är en postorderfirma som inte har någon fysisk butik. Kanske är det därför de kan hålla så låga priser.

Då jag har missat en hel del utgivna mangor så tjänar jag en hel del på att beställa ett saftigt paket. Frakten verkar bli 19 kronor oavsett hur mycket man beställer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tyckte översättningen var riktigt bra. snyggt jobbat zimeon.

jag vet inte hur det ligger till med mangan, följer den animen eller har den en lite mer "egen" story? jag har för mig att den ska vara lite annorlunda från animen.

 

är mangan färdig? eller är den fortfarande under konstruktion?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vet inte hur det ligger till med mangan, följer den animen eller har den en lite mer "egen" story? jag har för mig att den ska vara lite annorlunda från animen.

är mangan färdig? eller är den fortfarande under konstruktion?

 

Det är i grund och botten samma story men är tolkad lite annorlunda. Vissa personer reagerar annorlunda vid vissa olika tillfällen. Animén är helt enkelt Annos version, och mangan är Sadamotos version.

 

Mangan är fortfarande under produktion. Men det går fasligt långsamt. En bok vartannat år ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...