Hoppa till innehåll
Anime.se

Uppcon:04


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 93
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Hahaha åh herregud ni icke-uppsalare...

Jag har en till fråga ^^

Blir det några pauser i biografen, jag måste ju gå och vattna kamelen då och då.

 

Det kommer bli automatiska pauser eftersom de flesta programpunkterna inte täcker den tid de blivit tilldelade, dock kommer det inte finnas några fasta raster inlagda i schemat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och jag kom på en grej ang. övernattning, det står att vi har tillgång till sovlokalen från kl.20 och att vi kokmmer att gå i sammlad grupp dit. När kommer denna grupp gå egentligen? Man vill ju gärna hålla igång med olika grejer en bit in på kvällen ialafall, sen visas det ju anime till typ 23:30 på fredagen och lördagen också så...

 

Det kommer gå flera "övernattningståg" och vi kommer även sätta upp kartor så ni kan gå själva, no problem liksom! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som vet om Animén man använder på AMV tävlingen måste ha ett svenskt utsläpp utav DVD:n, eller behöver de bara ha en sak utav

 

"anime som har en motsvarande manga, som är släppt på DVD och Video, gått på TV eller finns som serietidning alternativt pocket, släppt i Sverige."

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det okej att "paxa" en sittplats i biografen, alltså att man går på toa men kanske har kvar jackan?

Jag vet kanske lite fånig fråga men jag vill inte få några snubbar efter mig =)

Sen undrar jag också hur pass tidig ni tycker man ska vara i biografen innan alla platser har blivit tagna.

Förresten hur många toaletter har ni?

Brukar det bli långa köer?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som vet om Animén man använder på AMV tävlingen måste ha ett svenskt utsläpp utav DVD:n, eller behöver de bara ha en sak utav

 

"anime som har en motsvarande manga, som är släppt på DVD och Video, gått på TV eller finns som serietidning alternativt pocket, släppt i Sverige."

 

?

(Som jag svarade i tråden för tävlingen):

Som det står på hemsidan så räcker det att serien vars animé man vill använda finns släppt på ett medium i Sverige, oavsett om det är serie ( t.ex. Naruto), DVD (t.ex. Full Metal Panic) osv.

 

Är det okej att "paxa" en sittplats i biografen, alltså att man går på toa men kanske har kvar jackan?

Om Du bara smyger iväg på toa är det väl okej, det är mer "lämna sin jacka på en plats och gå iväg ett par timmar innan man kommer tillbaka"

vi vill undvika.

Sen undrar jag också hur pass tidig ni tycker man ska vara i biografen innan alla platser har blivit tagna.

Det går inte att säga; det är nog olika vilka animéer som kommer vara mer eller mindre populära.

Förresten hur många toaletter har ni?

Tillräckligt. Oroa dig inte för det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
varför denna ändring??

Skulle tippa att det är för att de inte kommer släppas på DVD eller liknande före Uppcon. Lite planeringsmissar, helt enkelt.

Precis. Vi hoppades på att de skulle komma i tid men tyvärr inte. Dock går inte ersättningspunkterna av för hackor de heller.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Damn, fick just reda på att jag har råd och möjlighet att åka till uppcon... men det känns som om det kanske inte är någon idé när det är hundra biljetter som säljs i entrén eller vad det var. Lite piss att åka ifrån gbg till stockholm och sedan kanske inte komma in.

 

Tråkigt, tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjo.

Måste man lösa ut biljetterna direkt när det är insläpp eller kan man komma senare?

Saxat från ett annat forum:

 

Precis som vi alltid sagt "har du förköpt biljett så är du garanterad en plats". Vilket innebär att vi inte kommer sälja eran biljett oavsett om du kommer en timme innan konventet slutar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...