Hoppa till innehåll
Anime.se

någon som gör sin egen manga?


tetsuo-shima
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Har jag rätt när jag säger att den här tråden handlar om egengjord (tecknad) manga ? Om det är det så vill jag bara slänga ur mig att jag också har "lite" ideér och sånt.Vad jag dock inte kan är teckna...Så vad är det bästa sättet att bli bättre på att teckna? (Förutom att öva,träna,öva,träna,osv.) Arbetsnamnet på mangan är "Time travelers" och jag har lekt lite med tanken på vad storyn kan vara i ca 1 1/2 år nu...Huvudpersonen är en "vanlig" kille (med arbetsnamnet "Gen" ).Handlingen kommer att (om jag får någon bra idé)kretsa runt tidsresor och en viss rebellgrupp...(TimeTravelers) Denna rebellgrupp är en samling konstiga/udda figurer som utför räder och sabotage i mindre skala mot "The-great-and-the-big-empire" eller nått.Dom lyder under en mystisk ledare som bara dyker upp på ett speciellt kafé("Tracys coffe place") för att ge dom uppdrag och instruktioner.(Ledaren heter för övrigt "The king".Fattar någon den piken?)Efter ett tag så gör dom (TT) uppror mot The "king" och då vet jag inte mera.Tips är välkommna.Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ragatohl du målar verkligen underbart >:(

 

vackert vackert.. hur lång tid tog det att måla bara den sidan? :S

 

oh well, keep up the good work! hoppas du får ditt arbete publicerat snart :P

 

Måla och måla.. ;)

 

Tja, en vanlig sida tar cirka 5-6 timmar...

Skiss 1½-2h Tusch 1h Toner i PS 1-2h

 

Kan bli något mer om det är en komplicerad sida..

 

Tack för kommentaren :)

Jag ska fortsätta så fort min dator kommer hem (på rep)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har försökt att teckna en egen manga,

men jag kommer aldrig på en bra story,

och sen så kan jag inte rita så bra.

 

Jag har bett brorsan om hjälp när det gäller handling och så.

Men han hittar på grejer som liknar Ranma ½ och One Piece på något sätt. :p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter som detta är en sida som det diskuteras "Teckna manga" så skulle jag vilja veta om någon vet om SFB´s

"Så tecknar du manga" av Kathy coope är bra?

vill gärna ha svar så fort som möjligt.

 

 

Ska snart på husvagnssemester och vill ha lite manga tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag undrar om nån kan ge mig några tips ja har ritat manga i snart 2 år men de blir ba små för bättringar :( o stör mig på att mina polare inte läst en manga o typ ba hört ryktet om dragon ball o säger o ritat du såna där hmmm..??? Dragon ball gubbar

>:( men har iafall en polare som oxå ritar manga även om ja inte e så bra har man iafall hjälpt han lite :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Försöker göra långa mangor men börjar alltid på en ny story.

Senaste var Megatrnium stars:handlar om sex kompisar som dras in i ett stort äventyr om universiums överlevnad.La ner den efter ungefär 80 sidor när ja stannade o fick slut på ideer(FÖRBASKADE HJÄRNA >:( ) kollade in sidorna å såg hur dålig den va nån som haft de likadant?? :( :( :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Försöker göra långa mangor men börjar alltid på en ny story.

Senaste var Megatrnium stars:handlar om sex kompisar som dras in i ett stort äventyr om universiums överlevnad.La ner den efter ungefär 80 sidor när ja stannade o fick slut på ideer(FÖRBASKADE HJÄRNA >:( ) kollade in sidorna å såg hur dålig den va nån som haft de likadant?? :( :( :(

 

 

Ett litet tips bara,,, när du gör en manga,, istället för att göra 80 sidor i frihand,, och sen sluta ,, vore det inte bättre om du gjorde en storybord först,, skriver hela din manga först och sen ritar den,, tänk ut allt, och se hur det går,, efteråt min vän är det dags att börja rita,, annars gör du allt för givet,,, inte allt ,, du ritar mer vilket utvecklas,, på så sett e det bra men om du vill ha en lång manga som du säger så e det kanske smart om du gör en storyboard :| bara ett tips min vän inget du måste följa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...