Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime på datorn?


sepeMuLLe
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har lite funderingar. (vet att detta kanske inte passar in under denna del av forumet men hittade ingen som passar) jag ska ta o köpa en "artpod" eller "data ritbord" vad man nu vill kalla det.. dvs. en musmatta med tillhörande penna som man ritar med på datan ;D

 

jag funderar då om nån kan tipsa om en som e bra och vad man ska tänka på innan man köper en.. om vad som är viktigt...

 

tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har lite funderingar. (vet att detta kanske inte passar in under denna del av forumet men hittade ingen som passar) jag ska ta o köpa en "artpod" eller "data ritbord" vad man nu vill kalla det.. dvs. en musmatta med tillhörande penna som man ritar med på datan ;D

 

Det här skulle nog passa i "Konstplanket".

 

Det enda jag vet är att du inte skall köpa någon billigvara, då den bara kommer irritera dig. Vill du använda plattan för att rita med skall det vara bästa vara, så förbered dig på många tusenlappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Wacom" är väl fabrikatet de flesta rekommenderar, såvittjagvet.

Ska man göra nåt vettigt vill man nog minst ha en med A4-storlek och givetvis tryckkänslig.

Men testa en först innan du slänger ut tusenlapparna - jag har provat och funnit att jag inte gillar ritplattor alls, jag föredrar att teckna på papper och skanna in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ritar också analogt och scannar.. men en ritbräda är mycket bra för färgläggning!

Jag har en Wacom Volito, en liten A5:a... funkar alldeles utmärkt för målning, men inte så bra till att teckna.. då behöver du en större med högre upplösning.

Wacom är de enda som tillverkar plattor med pennor utan batterier, vilket gör dem mycket smidiga. Alla Wacoms plattor är naturligtvis tryckkänsliga och har hög uppdateringsfrekvens... Så det är egentligen det enda vettiga valet :P

De kostar från ca 600:- och uppåt. Om du kan köpa från USA är det bra, eftersom dollarn är låg nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...