Hoppa till innehåll
Anime.se

Tjej slå kille anime


nono
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan alla på forumet! Detta blir mitt andra inlägg sedan jag registrerade mig i morse och det verkar som om det finns riktigt trevliga forumister på detta forum. Till saken

 

Jag letar efter en anime som följer "Tjej gilla kille, kille gilla tjej, tjej slå kille" som kan kännas igen från Love Hina som jag just avslutade och Full Metal panic som jag håller på att arbeta mig igenom. Jag undrar vilka fler sådanna animer man kan hitta då jag iallfall tycker att de är mycket mer underhållande än till exempel dragonball.

 

MVH Nono

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kanske syftar på haremserier?

 

Mahoromatic(finns en uppföljare)

 

Maburaho

 

Ai Yori Aoshi(finns en uppföljare)

 

Vet inte riktigt om dessa går under kategorin "tjej slår kille", men nog är de samma typ av serier i varje fall. Ai Yori Aoshi är nog så likt Love Hina det kan bli, bortsett från att killen i det här fallet inte är en klant, utan mer någon alla gillar.

Love Hina är nog ganska ensam i sin överdrivna "tjej slår kille 5-6 gånger/avsnitt"-grej :) Det händer väl i andra serier, men jag kommer i varje fall inte på en enda som har samma mängd.

Fast jag antar att det är själva komedin du är ute efter, och inte slagen, då passar ovanstående bra in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Girls Bravo passar ganska bra in. Och är du så pass gammal att du klarar av Love Hina, kan du ju se Green Green, fastän den inte riktigt är att rekommendera för små pojkar som inte växt i sig sina kläder ännu. Men det kanske du har, vad vet jag.

 

Haha, jo, jag har en bror född -90, så han kan nog se Green, Green och uppskatta den. En totalt oseriös serie jag kan rekomendera på tråkiga regndagar. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett tips, det går ryckten om en ny säsong av FMP ^^

Tror att jag läste i Player1 att en ny säsong var bekräftad.

 

Förrutom Fumoffu?

Ja. Inte hundra procent säker dock, men jag har för mig att Fumoffu redan fanns när jag såg den nyheten.

 

 

 

 

Ja, det ska komma en till. Kommer nog någon gång under nästa år.

 

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=4449

 

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php ... etal+panic

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men kille slå tjej anime då, finns det sånna i huvetaget? :D

 

Själv skulle jag inte vilja se sånt, jag tycker iallafall det känns fel. Just eftersom det är anime tycker jag att det känns mer "lätt" än var det borde. Exempelvis om nu Naru skulle vara så stark som hon är i Love Hina skulle Keitaro dö efter första slagen antagligen, men eftersom det är en anime reser han sig upp , lite röd under ögon/kinden och rusar vidare skrikandes "Förlåt mig!!!" (minns inte hur det stavades på japanska). Därför tycker jag iallafall att slag i animer som Love Hina, slag som när Chidori slår Souske i FMP känns "lättare" än hur ett slag egentligen borde göra.

Sumaru sumaru Tjejer slå killar :)

Killar slå tjejer :(

 

MVH Nono

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Jag skulle vilja säga att nästan alla serier innehåller den typen av "kärlek".

Det verkar vara så givet i den japanska kulturen att man absolut inte ska visa att man gillar ngn av det motsatta könet. Det visar sig både i filmer och Animeserier från Japan.

Jag vettifan, men många serier innehåller iaf de elementen när det gäller kärlek.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...