Hoppa till innehåll
Anime.se

Varför?


Rabieshund
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du tittar på startsidan, titeln på sidan är:

Anime.se - Nordens största anime community

Vad är det som gör en community stort om inte användarna? Denna sida har ju ingenting än så länge. Den är knappast nordens största anime community. Dom har ju inte ens ett forum med egen design...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelar ingen roll, det är fortfarande ett litet community.

Allesammans som hänger här borde dra till Animanga. Dom har det trevligaste forumet i världen (egen design också), och alla där är väldigt trevliga och roliga att diskutera med. Den har också väldigt bra recentioner på dom flesta serier som användare skriver. Ingen användare på Animanga har varit missnöjd med sidan.

 

"säkert bara glömt att ändra... "

Ja, dom måste ha glömt att ändra från deras gamla slogan som dom hade innan nån gav dem länken till Animanga.nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen varit missnöjd, någonsin? hmm aja om du säger det så måste det vara sant! :rolleyes:

 

Kan jag få påpeka att anime.se har varit uppe i en vecka medan animanga har varit uppe i fem år, så sidan lär ju utvecklas... Det finns trevligt folk här också som du kan diskutera med. Sen tycker jag det är lite patetiskt att bara skapa en användare bara för att klaga och göra reklam för animanga.nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon skulle vara missnöjd eller rent ut sagt hata Animanga skulle denne antagligen säga det. Säkert kan det förstås vara någon gäst som smiter in och skriver att han/hon ogillar sidan. Men en gäst är ingen användare.

Det gjorde jag inte. Jag skapade den här användaren för att jag ville kolla forumet. Att jag tyckte sidan var dålig är en annan sak. Du har ingen rätt att säga vad jag tycker och tänker. Sluta skriva saker du inte vet något om eller inte har att göra med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja visst, du har din teori, jag har min! Du vet att man kan kolla på forumet utan att registera sig? Och jag säger inte vad du tycker eller tänker jag säger vad jag tror :rolleyes:

 

Man kan också registrera sig på forumet för framtida användning.

Du skrev inte att det var vad du trodde, utan att det var så jag gjorde. Det kallas påhopp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har en enda sak att säga om den här tråden:

jag bryr mig inte

 

men det låter bättre med

"Nordens NYASTE Anime Community"

jag gillar också kapitaliserade ord

 

Varför skrev du då? :P

 

Visst, "Nordens nyaste anime community" låter bättre eftersom det är sant. "Nordens största anime community" var däremot inte sant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du tittar på startsidan, titeln på sidan är:

Anime.se - Nordens största anime community

Vad är det som gör en community stort om inte användarna? Denna sida har ju ingenting än så länge. Den är knappast nordens största anime community. Dom har ju inte ens ett forum med egen design...

 

Tja, jag pratade om sloganen och inte titeln? Sen så kan man fundera över det där att den inte har något, såvitt jag vet så har den rätt så mycket folk att vara ny, ett vettigt forum samt lite bakgrundshistoria och så vidare inom anime. Vad är det för fel på den här designen? Det är trots ett av världens mest använda.

 

Av det man läser så kan man bara tolka det som att du vill glorifiera animanga och kasta skit på anime.se. Animanga likväl Anime.se har sina skavanker, thats it.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här är ju glasklart.

 

Det funkar likadant i vanliga livet..

alla mäniskor på landsbygden borde flytta in i storstäderna så vi får ett fint och trevligt centraliserat samhälle..

Det som en gång var en mysig liten by är numera ett gigantiskt metropolis..

(hoppas ni märker min ironiska ton)

 

varför inte låta det vara som det är, vill nån fara dit, så får dom göra det.. vill nån vara här så är det fritt fram..

 

varför är du här rabieshund, är det bara för att värva forummedlemmar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men orka fortsätta en redan avslutat diskussion genom att svara på era inlägg... Jocke, om du ens läst igenom hela tråden får du svaret på din fråga. Om ni ursäktar avslutade vi den här diskussionen tidigare idag.

Adjöken. Det är slöseri med tid att fortsätta på den här tråden.

Bäste herr MOD eller Admin, lås tråden om ni har lust. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att se att folk som redan nu tagit en hatisk ståndpunkt till anime.se ändå tar sig tid att kika in, registrera sig i forumet och dessutom lägga nio inlägg för att tala om vilket kasst ställe det är och hur bra gudarnas hemvist animanga är. Hade det bara varit titeln på sajten som stört dig så hade du inte gnällt så högljutt, så jag antar att du är här och gnäller för att du inte vill ha några konkurrenter till animanga. Gick du lika hårt åt zmanga när de öppnade? Som jag sagt tidigare, är du intresserad av att saker ska bli bättre, så kom med konstruktiv kritik och inte bara skrika rakt ut i luften att allt är kasst. Du får det att låta som att animanga bara hyser en massa gnällpellar som avskyr allt som inte är animanga, och så kan det väl ändå inte vara?

 

När det gäller anime.se's "slogan", så låt mig få sprida lite ljus över det. "Nordens största anime community" är visionen som ligger bakom anime.se och det fick tjäna som "arbetsslogan" under de år jag filat på idé och utseende. Som jag sagt i tidigare inlägg är sajten långt ifrån komplett, men jag valde att öppna den ändå, eftersom det är väldigt många som skrivit och velat ha igång den. En del saker har inte hunnit bli färdiga, andra saker ligger kvar sedan utvecklingstiden. Ovan nämnda "slogan" är en av de sakerna. Jag gör inte anspråk på att vara störst, vilket är ganska svårt efter en knapp vecka och jag ska naturligtvis ändra titeln också.

 

Gensvaret på anime.se har dock varit stort med ett stort antal besökare och en hel del medlemmar. 400 medlemmar på 6 dagar är ändå helt ok enligt min måttstock.

 

Jag tror varken animanga eller zmanga hade all världens samlade manga- och animetillgångar när de öppnade för första gången, utan de har vuxit med tiden som allt annat. Det kommer även anime.se att göra. Det som är bra med fler anime communities är att de som inte trivs här kan gå någon annanstans. Alltså blir det bara kvar folk som tycker om att vara här, vilket gör anime.se till ett trevlig ställe att träffa trevligt folk på.

 

Ditt användarnamn allena ger intrycket av en argsint kille och dina inlägg följer hack i häl. Så svälj en solstråle och försök börja nästa inlägg med något positivt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kära herr Rabieshund. Du har all min respekt, liksom Ni så är det bästa jag vet att skriva o klaga på det mesta här i världen, speciellt nya saker och fenomen. Jag förmodar att Ni liksom jag har ett mycket litet självförtoende och förstärker detta genom att klanka ner på saker. Och har jag inte rätt käre broder att även du gillade/gillar att kasta sand i sandlådan. Vi rättfärdiga mäniskor måste hålla ihop så att inga framsteg o dumma nyheter får massa plats, speciellt på Internet, där ju utrymmet är så begränsat. Nej tillbaks med vänstertrafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men orka fortsätta en redan avslutat diskussion genom att svara på era inlägg... Jocke, om du ens läst igenom hela tråden får du svaret på din fråga. Om ni ursäktar avslutade vi den här diskussionen tidigare idag.

Adjöken. Det är slöseri med tid att fortsätta på den här tråden.

Bäste herr MOD eller Admin, lås tråden om ni har lust. :)

 

Dags att skaffa glasögon kanske? Se ovan vad mitt senaste inlägg handlade om... Denna diskussion är redan avslutat, lemlar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...