Hoppa till innehåll
Anime.se

Värsta tecknaren??


Zeke
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har aldrig gillat Tatsuya Egawas, Yui Toshikis eller Satoshi Urushihara stilar, trots att alla tre är jättepopulära. Dessutom tycker jag att Ryusuke Mita tecknade mycket bättre förr än nu.

 

Har alltid gillat ärliga enkla teckningar framför extrema överdetaljerade. Med många undantag förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar vara ganska många som har något emot Toriyamas stil, är det för att den är så över reklamerad över internet kanske?

Jag tycker iaf att sidorna längst bak i Dragonball pocketarna är riktigt snyggt ritade.

 

Och Power! (Girl got game) tycker jag också om, jag vet inte det är något visst med den tecknar stilen också.

Men en stil jag inte gillade är den som dem använt i Vampire Hunter D.

Jag vet inte vad det är som gör det men, nej jag gillade det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Weird, hade för mig det. De ser också exakt likadana ut ju?

Du vet, i manga ser ju alla likadana ut...

 

Kanske för att de gick i samma tidning (samma målgrupp, kanske stabiliserats kring en viss tecknarstil).

 

Men ffs! tecknarstilen ser helt likadan ut :sleep:;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Miyuki, det är inte samma tecknare..

Kodomo no Omocha är tecknad av Obana Miho, och Marmalade Boy är tecknad av Wataru Yoshizumi. Fast jo, de är rätt lika..

 

Måste säga att jag för övrigt också har svårt för Akira Toriyamas stil, tycker den är ganska ful. :/ Sedan så minns jag att jag rynkade på näsan när jag skulle läsa mangan av Aa! Megami-sama!..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har ingen som jag direkt hatar, men tecknaren av POWER!! stör jag mig lite på, eftersom han/hon ritar killars o tjejers ansikten EXAKT likadant, killarna ser ganska så feminina ut... :|

 

Jag med.Speciellt läpparna, det är ganska jobbigt.Men jag gillar Akira Toriyamas stil, den är ganska välgjord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag gillar toriyamas stil, men ENDAST i Dragonball Z kanske för att man är så van med den där!

men det är nått med hanns stil som får människor att verka livlösa dock, man tycker/känner typ inget speciellt när nån ond snubbe dödar en random person utan anledning, typ som om det var en docka som dog, för lite kännsla lr nått!

 

Nu blir jag väll lynchad men jag gillar verkligen INTE stilen i Ranma½, jag älskar mangan, men jag har inte mkt över för själva stilen den är tecknad i! den ser så slarvig ut, bakgrunderna är dock ganska välgjorda

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 months later...
Jag har aldrig gillat Tatsuya Egawas, Yui Toshikis eller Satoshi Urushihara stilar, trots att alla tre är jättepopulära. Dessutom tycker jag att Ryusuke Mita tecknade mycket bättre förr än nu.

 

Har alltid gillat ärliga enkla teckningar framför extrema överdetaljerade. Med många undantag förstås.

Hehe, jag gillar verkligen Satoshi Urushiharas stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...